Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool


Old Game

  

53 stemmer

  1. 1. Banens beste (Manchester United)

    • Van Der Sar
      0
    • Neville
      0
    • Vidic
      0
    • Ferdninand
      1
    • Evra
      1
    • Valencia
      1
    • Nani
      1
    • Fletcher
      32
    • Carrick
      1
    • Park
      14
    • Rooney
      2
    • Giggs
      0
    • Scholes
      0
  2. 2. Banens beste (Liverpool)

    • Reina
      21
    • Insua
      3
    • Johnson
      1
    • Agger
      1
    • Carragher
      5
    • Kuyt
      1
    • Maxi
      3
    • Macherano
      3
    • Lucas
      6
    • Gerrard
      0
    • Torres
      7
    • Babel
      2
    • Aquliani
      0
    • Benayoun
      0


Anbefalte innlegg

I hele dagen brukte jeg iPhone, det var slitsomt å skrive. Endelig å være hjemme og bruke pc :)

 

Det var kroppskontakt før straffeområdet, det mener jeg. Valencia løp inn og falt, billig straffe. Torres oppførte seg som en drittunge, men rødt kort? Neppe. Mascerano kunne ha fått rødt kort, men jeg synes at det vil være for streng når det har allerede gitt straffe. Frispark og rødt kort er mer rimelig.

 

Flecther har oppført seg dårlig i det ene øyeblikket, og det kvalifiserte dessverre rødt kort. Det er ikke lov å utøve vold, han sparket da han lå nede. Vær litt ærlig her.

 

Til tross alt, vant Man.Utd fortjent. Flecther herjet vilt, Rooney var fryd å se på og Park var elendig inntil han skårte. Gerrard var utrolig tannløs, mistet ballen i ditt og datt. Uansett hvordan ballen kom til ham, sleit han å ta imot.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hele dagen brukte jeg iPhone, det var slitsomt å skrive. Endelig å være hjemme og bruke pc :)

 

Det var kroppskontakt før straffeområdet, det mener jeg. Valencia løp inn og falt, billig straffe. Torres oppførte seg som en drittunge, men rødt kort? Neppe. Mascerano kunne ha fått rødt kort, men jeg synes at det vil være for streng når det har allerede gitt straffe. Frispark og rødt kort er mer rimelig.

 

Flecther har oppført seg dårlig i det ene øyeblikket, og det kvalifiserte dessverre rødt kort. Det er ikke lov å utøve vold, han sparket da han lå nede. Vær litt ærlig her.

 

Til tross alt, vant Man.Utd fortjent. Flecther herjet vilt, Rooney var fryd å se på og Park var elendig inntil han skårte. Gerrard var utrolig tannløs, mistet ballen i ditt og datt. Uansett hvordan ballen kom til ham, sleit han å ta imot.

Hva du synes er jo i relativt liten grad særlig betydningsfullt, all den tid vi har et regelverk å forholde oss til. Hvis du feller en mann på ulovlig vis i feltet er det straffet. Hvis du fratar motstanderen en klar målsjanse er det rødt kort.

Og i følge den mannen som har dømt flest eliteseriekamper i England, var det helt okei å dømme straffe i den situasjonen. Det er nemlig hvor han er når han blir felt som betyr noe, og når han blir felt har han alt unntatt litt av den ene foten innenfor 16-meteren.

Lenke til kommentar

Det stemmer, det står i regelen. Det bør bli endret, men jaja. MEN! Det var aldri straffe, for holdning begynte før straffeområdet. Valenica forsøket å løpe inn og falle, og fikk straffe for det.

 

Ellers kan vi jo begynne med Vidic mot Villa, han fikk jo ingenting kort. Det var en skjønnhetsvurdering av dommeren.

Lenke til kommentar

Takhøyde Alastor, dette er ikke birkenau.

 

og Park var elendig inntil han skårte

 

Park var en av banenes klart beste før han nettet. Selv de med et par kromosomer for meget innabords registrerte såpass og da tenker jeg ikke på et eller to gen, jeg tenker mer i banen av 6-7. Dvs delfiner.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Ikke barnehage heller. Og jeg rydder bare de innleggene som er fri for argumenter osv :). Hit me on msn om du vil diskutere takets kvaliteter ^^.

 

Anyway, ang torres og rødt, så er gult på straffesituasjonen og det gule han fikk på idiottaklingen rødt til sammen, det må du være enig i fox?

 

Fletcher og kuyt skulle begge hatt gult. Idiotisk akkurat det som skjedde der - men fletcher var tent som bare det denne kampen, ny roy keane folkens?

Lenke til kommentar

Alastor, sikker på at han ville ha taklet der hvis han hadde gult kort? Men ellers ja, jeg er enig. Rødt kort tilsammen, men jeg tviler på det sterkeste at han ville ha gjort det. Når man er irritert, vil man spille som en drittsekk til man får gult kort og det ender der. Det er ihvertfall et vanlig syn for min del. Så jeg mener at det blir bare dumt å argumentere at han skulle ha fått rødt kort. Hvis det skulle være noen som skulle ha fått rødt kort, da ville det ha blitt Mascerano og Flecther.

 

The Game, ja. Din mening er alltid rett. Andre kan ikke mene noe annet. Forresten jeg var på pub, alle man.utd. skrek og slengte mye dritt om Park under kampen. Jeg sa at de skulle vente med det til etter kampen, for jeg var sikker på at han skulle være en del av noe i andre omgang. Det viste at jeg hadde rett. Han var ikke god i første omgang, helt ok i andre omgang bortsett fra målet.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Park gjorde en stor jobb uten ball. Førstetouchen hans var gjennom hele kampen noe laber, mistet ballen flere ganger på måter bare han og Sissoko kan. Men han var fantastisk å løpe i rom, gjorde jobbe veldig mye enklere for Rooney, Nani og Valencia offensivt. Park gjorde den jobben han skulle, løp i rom og var alltid spillbar.

 

Hadde vi hatt en mer offensiv taktikk tror jeg Park kunne gjort det enda bedre slik han spilte igår. Forresten morsomt at han faktisk vant flere hodedueller mot store stoppere igår.

Lenke til kommentar

Park gjorde en stor jobb uten ball. Førstetouchen hans var gjennom hele kampen noe laber, mistet ballen flere ganger på måter bare han og Sissoko kan. Men han var fantastisk å løpe i rom, gjorde jobbe veldig mye enklere for Rooney, Nani og Valencia offensivt. Park gjorde den jobben han skulle, løp i rom og var alltid spillbar.

 

Hadde vi hatt en mer offensiv taktikk tror jeg Park kunne gjort det enda bedre slik han spilte igår. Forresten morsomt at han faktisk vant flere hodedueller mot store stoppere igår.

 

Det er jeg enig i. Han beveget seg veldig godt og skapte mye rom, men laber med ballen. Det synes jeg at det var veldig dårlig av en spiss(offensiv midtbane), men det er ikke Park som bad om rollen. Han mistet ballen for mye at det andre han har gjort, veier ikke opp nok.

Lenke til kommentar

Hvis Torres har et gult kort fra før og gjør en forselse som vanligvis kvalifiserer til et nytt gult kort men dommeren lar spillet gå så "slapp Torres unna rødt kort".

 

Men ikke bland dette med:

 

Torres gjør en forseelse, får ikke gult kort (som han burde). Senere i kampen får han gult kort. I tilfellet nr 2 så har ikke Torres sluppet unna rødt kort. Rett og slett fordi hele kampen hadde blitt anderledes om Torres hadde fått et gult kort. Ikke minst fordi en spiller som har gult fra før spiller anderledes.

 

Dette er ganske standard teori.

 

Er ikke uten grunn at de beste managerne i verden som regel bytter ut sine defensive midtbanespillere og backer hvis de har gult kort og matchbildet tilsier at de vil havne i situasjoner der de må gjøre mange risikofylte taklinger etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...