Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool


Old Game

  

53 stemmer

  1. 1. Banens beste (Manchester United)

    • Van Der Sar
      0
    • Neville
      0
    • Vidic
      0
    • Ferdninand
      1
    • Evra
      1
    • Valencia
      1
    • Nani
      1
    • Fletcher
      32
    • Carrick
      1
    • Park
      14
    • Rooney
      2
    • Giggs
      0
    • Scholes
      0
  2. 2. Banens beste (Liverpool)

    • Reina
      21
    • Insua
      3
    • Johnson
      1
    • Agger
      1
    • Carragher
      5
    • Kuyt
      1
    • Maxi
      3
    • Macherano
      3
    • Lucas
      6
    • Gerrard
      0
    • Torres
      7
    • Babel
      2
    • Aquliani
      0
    • Benayoun
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har knuget på Fletcher-drakta siden i går. Har vansker for å ta den av, bortsett fra dusjing osv.

 

Er faen meg en skam at jeg ikke har Fletcher-drakt.

 

Gjett hvem som kjøpte 24 Fletcher på OT mot city i høst :love: :love:

ÅÅÅÅÅ EG VETT! EG VETT! Sameboe var det vel???

Lenke til kommentar

Mange drakter jeg har lyst på nå.

 

 

Jeg og. Fletcher, Giggs, Scholes, Neville, Rooney, Evra, Berbatov. Ja faktisk hele laget.

 

Men tipper det blir Fletcher eller Giggs neste gang, eller kanskje Neville.

 

Hva er det du bruker penger på, gutt?

Du burde jo hatt Giggs, Scholes, Neville og Rooney trøyer for lenge siden!Mangler selv bare Evra og Fletcher, men skal ha den sorte bortedrakten med Fletcher før sesongen er slutt :innocent:

Lenke til kommentar

For det andre er det nonsense å dra opp at om Torres hadde fått det første så hadde han ikke takla Park som han gjorde. Det vet ingen.

 

Så du mener Torres burde hatt rødt kort fordi han ikke fikk gult kort i forseelse nr 1, og senere fikk gult kort i forseelse nr 2? Gult + Gult = rødt kort.

 

Dommeren skulle gitt Torres gult kort i første forseelse, men alle som vet litt om kaosteori vet at man da ikke kan ta forseelse nr 2 i betraktning. Hadde Torres fått gult kort først så hadde kampen også blitt en annen. United kunne ha vunnet 8-1, eller Liverpool vunnet i en rysare av en match og 4-3.

 

Dere kan gjerne si at Torres skulle hatt et gult kort tidligere i kampen, men å si at Torres slapp unna det røde blir direkte feil.

 

Som nevnt før, først et gult kort også en situasjon der Torres feilaktig slipper unna et gult kort er et scenario der Torres "slipper unna rødt kort". Men ikke det som var i kampen. Han slapp unna gult kort, det er fakta! Rødt kort slapp han ikke unna. Rett og slett fordi det er umulig å si hva som hadde skjedd.

 

For alt vi vet hadde Wayne Rooney tatt en Cantona i den alternative tidslinjen med gult kort til Torres og sparket ned en supporter og blitt utvist resten av sesongen.

 

For en med introduksjon i litt kaosteori så vet man at det er like reelt å diskustere Wayne Rooney sin 6 mnd utestengelse som det røde kortet til Torres. Det at Torres var en klovn i kampen og sumasumarum fortjente å få rødt kort er noe annet. Han viser ofte at han er langt fra voksen i hodet.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Rooney slapp helt klart unna en 7mnd utestengelse ja. Klart som et egg ;)

 

Kanskje litt banalt eksempel, men det skal liksom illustrere at et handlingsforløp vil aldri bli det samme om man forandrer en vesentlig del. Som f.eks å sette griller i hodet på Torres når dommeren gir han gult kort i forbindelse med straffen. Da vil han oppføre seg anderledes og vil ikke havne i situasjonen som dere mener han skulle fått sitt andre gule kort for.

 

For å ta forklaringen med et litt annet eksempel.

 

Hvis Norge hadde vunnet mot både Skottland og Marokko i VM 98 og Brasil hadde 4p før avgjørende kamp mot Norge. Hadde da Kjetil Rekdal scoret 2-1 målet til Norge på straffe?

 

Svar på det spm uten å bruke "det kan vi ikke vite osv".

Lenke til kommentar

...

Ett ord først. HÆ?

 

Jeg skriver jo at det er nonsense å dra opp at Torres aldri ville taklet som han gjorde om han hadde fått (korrekt) gult i straffesituasjonen. For det vet ingen og det er nyttesløst å prøve med spekulering her.

 

Du var veldig flink til å dra ingenting ut i 7 breie og 7 lange, så jeg prøver å gjøre det kort og konsist: Hadde dommeren gjort jobben sin rett, hadde Torres vært ute. 1 gult + 1 gult = 1 rødt, som du så fint regna ut selv.

Lenke til kommentar

For det andre er det nonsense å dra opp at om Torres hadde fått det første så hadde han ikke takla Park som han gjorde. Det vet ingen.

 

Så du mener Torres burde hatt rødt kort fordi han ikke fikk gult kort i forseelse nr 1, og senere fikk gult kort i forseelse nr 2? Gult + Gult = rødt kort.

 

Dommeren skulle gitt Torres gult kort i første forseelse, men alle som vet litt om kaosteori vet at man da ikke kan ta forseelse nr 2 i betraktning. Hadde Torres fått gult kort først så hadde kampen også blitt en annen. United kunne ha vunnet 8-1, eller Liverpool vunnet i en rysare av en match og 4-3.

 

Dere kan gjerne si at Torres skulle hatt et gult kort tidligere i kampen, men å si at Torres slapp unna det røde blir direkte feil.

 

Som nevnt før, først et gult kort også en situasjon der Torres feilaktig slipper unna et gult kort er et scenario der Torres "slipper unna rødt kort". Men ikke det som var i kampen. Han slapp unna gult kort, det er fakta! Rødt kort slapp han ikke unna. Rett og slett fordi det er umulig å si hva som hadde skjedd.

 

For alt vi vet hadde Wayne Rooney tatt en Cantona i den alternative tidslinjen med gult kort til Torres og sparket ned en supporter og blitt utvist resten av sesongen.

 

For en med introduksjon i litt kaosteori så vet man at det er like reelt å diskustere Wayne Rooney sin 6 mnd utestengelse som det røde kortet til Torres. Det at Torres var en klovn i kampen og sumasumarum fortjente å få rødt kort er noe annet. Han viser ofte at han er langt fra voksen i hodet.

Ehmmmm.... skjønner du selv hva du skriver?

Lenke til kommentar

Sånn som Torres holdt på med whining, takling, skittent spill og beskyldninger om filming fra United-spillere på toppen av det hele, så gjorde han seg lekende lett fortjent til minst to gule kort. At han bare får ett i løpet av kampen er dermed feil. Han skulle vært sendt av banen. Selv etter den fæle taklingen rett på Park fortsatte han å være en drittsekk mot både dommer og motspillere. Et rødt kort hadde vært på sin plass.

 

At du må breie ut om alternative tidslinjer og sånt svada for å i det hele tatt frikjenne fyren viser egentlig bare hvor sterk saken vår er.

Lenke til kommentar

Bare meg som fikk assosiasjoner til Final Destination filmene?

 

Det YNWA32 skriver er forsåvidt god teori, men det blir med det. Vi kan ikke diskutere fiksjon eller potensielle scenarier, men vi kan diskutere hendelser som fant sted. Fakta er at Torres skulle ha vært utvist for opptil flere reelle forseelser. Vi kan regne sammen summen av disse og påstå noe, men det vi ikke kan er å dikte opp hendelsesforløpet og dra inn kaosteori, noe som er totalt irrelevant for hva som faktisk skjedde.

 

Om verden hadde vært slik at hvis, om, dersom det og det hadde skjedd, så hadde ikke det og det skjedd etterpå, ville det vært ekstremt vanskelig å tillegge noen ansvar for noe som helst.

Lenke til kommentar

mulig jeg skrev litt dårlig her.

 

Men for å ha det helt ned på VGK1 nivå:

 

1 gult kort + 1 gult kort = Rødt kort !

 

Torres fikk 1 gult kort i kampen.

Før dette hadde han en situasjon der han burde ha fått et gult kort.

 

Men hvis han får det første gule kortet vil han ikke få gult kort nr 2.

 

Det tenkte gule kortet ville forandret kampen for Torres og han hadde ikke lenger fått det gulekortet for taklingen av Park.

link til kilde: En intro til sommerfugler!

 

Personlig mener jeg at Torres sumasumarum fortjente å bli utvist iløpet av kampen. Men dette er ikke det samme som at han slapp unna rødt kort. Klarer dere 5-6 over meg å se dette poenget, eller taler jeg bare for døve ører?

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...