Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Sittende roing

2x10 (25kg) Tung. Tar det samme neste gang og håper jeg klarer fler repetisjoner. Men må velge mellom 20 eller 25, så ville prøve 25.

Om dette er i kabelmaskin har jeg et tips jeg har plukket opp av de store folka her som makser maskinen: Du kan f. eks. sette den på 20 kg, og så legge en 2 kg manual oppå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen maskiner har også 2.5kg øverst som man trykker inn eller ut for å få den med eller ikke.

Manualer som nevnt ser jeg mange bruke, eller flate u-formede gummivekter som er laget til formålet.

 

Plan Å blir å trene lenger på samme vekt for å så øke med 5.

Lenke til kommentar

Idag ble det litt intensiv kardio :p Skulle se hva slags tider jeg klarte å få på 500m, 1000m og 10 minutter på romaskin.

Varmet opp i ca 3 minutter først, så gjorde jeg følgende sammenhengende:

 

500m: 2:04

1000m: 4:17

20 sekunder pause mellom her

10 min: Klarte ikke fullføre, på 9 minutter smakte jeg blod, så stjerner og hadde lyst til å kaste opp/falle av romaskina. Haha. Men kom til 2060m på 9 minutter.

Var relativt satt ut etterpå. Pheeeeew.

 

Så neste mål her blir å komme under 2 minutter på 500m.

 

handa.jpg

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Dagens

Oppvarming: 4 minutter sykling sånn ca

 

Knebøy

3x15 (24kg) gikk fint, brukte sånn lang stang idag

 

Leg curls

3x15 (30kg) annen maskin enn vanlig, denne føltes litt tyngre. Tungt mot slutten ja! MrMuscle sier jeg skal ta mer neste gang. Hmpf.

 

Skråbenk

3x15 (9kg) de tre siste var vel ikke verdens peneste, men de ble da med.

 

Sidehev

15+14 (3kg) haha

 

Triceps press

2x15 (15kg) må finne ut hva som er greia med den på Spenst, for der står det 7,5kg og det er HELT annerledes. Men idag ble det hvertfall rett! Og 15kg gikk fint.

 

Sittende nedtrekk

2x15 (30kg) gikk fint. Huske å putte albuene der de skal være.

 

Stang roing

2x15 - kun stang. Teknikk. Føler meg som en gammal kjerring når jeg gjør denne og må stå sånn.

 

Bicepscurl med manualer

2x15 (7kg) - husk å ikke jukse med venstre arm.

 

Sit ups på ball

22 + masse annet rør. Veldig morsom avslutning da, hahaha. Jeg kan vel skryte på meg at jeg tok planken også idag.

 

30 minutter kardio på slutten.

 

Kommentar:

Nå blir det enten en uke pause, ELLER trening i England. Venter i spenning.

Lenke til kommentar

Hehe, kommer an på :) Idag gikk det mye tregere enn vanlig fordi jeg trente med han som har gitt meg programmet og han ville gjerne se alt hva jeg gjorde. Så vi brukte litt ekstra tid.

Men hvis jeg er effektiv (pleier ikke ha de 30min kardio på slutten), så bruker jeg mellom 1t og 1t og 20 min. Da er jeg som regel alene og med ikke veldig lange pauser.

Lenke til kommentar

Idag ble det litt intensiv kardio :p Skulle se hva slags tider jeg klarte å få på 500m, 1000m og 10 minutter på romaskin.

Varmet opp i ca 3 minutter først, så gjorde jeg følgende sammenhengende:

 

500m: 2:04

1000m: 4:17

20 sekunder pause mellom her

10 min: Klarte ikke fullføre, på 9 minutter smakte jeg blod, så stjerner og hadde lyst til å kaste opp/falle av romaskina. Haha. Men kom til 2060m på 9 minutter.

Var relativt satt ut etterpå. Pheeeeew.

 

Så neste mål her blir å komme under 2 minutter på 500m.

 

<<bilde>>

 

 

Antar det er en Concept2-maskin du rodde på? De fleste vil bli kjørt etter å ha rodd 500, 1000 og 10min nesten uten pause. Ville minst ha hatt 5-6 minutter pause mellom de tre hvis du ville ro maks.

(Hvis du vil finne ut om du har god utholdenhet i forhold til styrke (aerob vs anaerob) kan jeg sammenligne noen av tidene du ror på maskin. (1min, 2000m og 5000m), men det kommer jo endel på siden av programmet du allerede har satt opp.)

 

For å komme under 2 min på 500 anbefaler jeg å ro med et ave/500-snitt (det største tallet på displayet på en Concept2) på 1:59 det første minuttet. Er det enda enkelt å holde det tempoet etter et minutt, så gå ned til 1:55. Når du har igjen ca 150 meter så er det bare å gi alt å spurte inn. Etter å ha rodd 500m endel ganger så finner du etterhvert ut hvor fort du kan den på. For å sette pers.rek. så anbefaler jeg framgangsmåten over.

 

Bra bilde forresten. Det skal koste litt å pushe grensene :)

Lenke til kommentar

Jeg skal definitivt prøve ut den metoden der :) Tror nok jeg holdt litt igjen på 500m fordi jeg visste 1000m kom rett etterpå.

Jeg tror ikke jeg har så god utholdenhet, har jo bare syklet litt siden desember, og nå trener jeg jo ganske mye mer styrke enn utholdenhet. MEN; jeg prøver å være flink og putte inn utholdenhet på ikke-styrkedagene, til mitt forsvar :innocent:

Lenke til kommentar

Kommentar: Idag var en kjip dag på trening. Stod opp halv seks som er grutidlig til meg å være, og matinntaket har vel vært så som så med reising halve dagen og slikt. Sikkert ikke det beste grunnlaget for trening! Men jeg burde vel egentlig ikke klage, har gjort det bra til nå.

 

Oppvarming: 10 min roing, kom til 2173m. Føler jeg har mer inne for å komme lenger enn dette, men ville ikke ta meg helt ut mtp. at det er bare oppvarming.

 

Benpress

1x15 50kg

1x15 50kg

1x15 60kg

 

Brystpress

3x15 20kg - dette var merkelig lett idag!

 

Skulderpress

1x12 8kg

1x10 8kg

 

Franskpress

FAAAAAIL

1x10 ez+10kg

 

Chins assist

1x15 -35kg

1x10 -30kg jeg må vel bare innse at jeg befinner meg på -35 og ikke -30 ^^

 

Sittende roing

1x15 20kg

1x13 20kg - uhorvelig pump i underarmene, go awaaay

 

Biceps curl med stang

1x13 15kg

1x8 15kg :/ :/

 

Situps på bakken

26+20 - hadde en vektskive på 2,5kg på brystet her, føler jeg får mer ut av det enn supermange vanlige.

Lenke til kommentar

Ai, nå ringer det en bjelle faktisk. Som jeg hadde glemt, men kom på det da du sa det med planken :roll: ble jo faktisk enig med han som har satt opp programmene mine før jeg dro på ferie at jeg skulle ta planken FØR jeg tar situps.

 

Tar nedtrekk på den andre treningsdagen min, så jeg vil tro at chins assist er for variasjon og bare for å få gjort en annen øvelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...