Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig an på hvor tungt du løfter og hvor sterk du er i klypa. Når jeg trener markløft, roing, hangups, osv. klarer jeg ikke å holde stanga ute i fingrene. Liker best å klipe så hardt i stanga at knokene blir hvite. Gir en slags dominoeffekt til resten av kroppen.

 

Edit: Rettet skrivefeil.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Denne må jeg bare følge med på, så mye moro på 3 sider har jeg ikke hatt siden 4chan-tråden!

Internet er konge!

 

Etter å ha snakket litt med Ciryaher, kommer det frem at det er uklarhet om hva jeg mener her. Derfor skal jeg forklare.

 

Det jeg synes er morsomt her, er at akkurat denne treningsloggen tiltrekker seg så mange flere brukere enn andre. Ikke loggen i seg selv, som det kan missforstås.

Jeg sikter altså til "nerdegutter" som jeg har hørt storparten av brukerne her omtalt som før. Disse brukerne tror jeg ikke følger tråden på grunn av at det er en treningslogg. Derfor sammenligningen til 4chan-humor, siden den også er tragikomisk.

 

Håper ikke TS ble fornærmet når jeg lo av tråden, det var som sagt tilbakemeldingene å ikke treningsloggen jeg synes var komisk :)

 

 

@Sir-Andy

Man holder simpelthen feks stanga slik at huden ikke kommer i klem mellom fingre og stanga. Jeg forklarte ikke det fordi jeg regna med at det sa seg selv.

Lenke til kommentar

Denne må jeg bare følge med på, så mye moro på 3 sider har jeg ikke hatt siden 4chan-tråden!

Internet er konge!

 

Etter å ha snakket litt med Ciryaher, kommer det frem at det er uklarhet om hva jeg mener her. Derfor skal jeg forklare.

 

Det jeg synes er morsomt her, er at akkurat denne treningsloggen tiltrekker seg så mange flere brukere enn andre. Ikke loggen i seg selv, som det kan missforstås.

Jeg sikter altså til "nerdegutter" som jeg har hørt storparten av brukerne her omtalt som før. Disse brukerne tror jeg ikke følger tråden på grunn av at det er en treningslogg. Derfor sammenligningen til 4chan-humor, siden den også er tragikomisk.

 

Håper ikke TS ble fornærmet når jeg lo av tråden, det var som sagt tilbakemeldingene å ikke treningsloggen jeg synes var komisk :)

Jeg er vel unntaket her da :)

Følger vel med på omtrent samtlige treningslogger.

 

@Sir-Andy

Man holder simpelthen feks stanga slik at huden ikke kommer i klem mellom fingre og stanga. Jeg forklarte ikke det fordi jeg regna med at det sa seg selv.

 

Tja, når du sa "en annen metode" jeg tenkte på å bare la stanga ligge i fingrene. Finnes jo flere muligheter her enn den du tenkte på.

Lenke til kommentar

Tja, når du sa "en annen metode" jeg tenkte på å bare la stanga ligge i fingrene. Finnes jo flere muligheter her enn den du tenkte på.

 

Jeg så en video i "teknikktråden(?)" hvor en kar forklarte hvordan man skulle unngå vond hud i handa. Han nevnte bare det, hvis man ikke ville bruke hansker eller reimer.

 

Del gjerne hvis du har flere ideer!

Lenke til kommentar

Jeg syns jo heller at jeg har fått mye brukbare tips og råd, og ikke særlig mange "nerdeguttkommentarer" ( ;) ) faktisk :)

 

Det blir vel verre når jeg skal legge ut fremgangsbilder, tror du ikke :tease: Haha.

Edit: Jeg velger også å tro at kanskje noen finner det interessant med en jente som trener styrke også. Vi er jo i grovt mindretall både på nett og på gymmet.

 

Angående hard hud osv så har jeg egentlig bare innfunnet meg med at det er noe jeg kommer til å få litt av. Men ser ikke på det som noen krise egentlig. Det er jo ikke mye det er snakk om.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Juliess er moderator og kan rydde opp i upassende komentarer selv.

På myR-forumet er det fremgangsbilder av fitnessdamer både toppløs og i string uten at det fylles bloggene med 14-kommentarer.

 

Det er en spøk som går der inne at man leser bloggene til halnakene sexy damer , men kun er interessert i hva de spiste til frokost.

Det er faktisk sånn det er.

Lenke til kommentar

Hadde en mye bedre økt på denne delen av programmet enn jeg hadde på tirsdag, heldigvis :)

 

Benpress

1x15 60kg

1x15 60kg

1x15 70kg - veldig fornøyd med denne idag

 

Markløft

1x10 25kg

1x15 30kg

1x15 30kg

 

Brystpress

1x15 22,5kg

1x15 25kg - fornøyd med denne også

 

Skulderpress

1x13 8kg

1x8 8kg - denne var tung idag

 

Franskpress

1x15 12kg

1x10 14,5kg

 

Chins assist kroppsvekt -35kg

15+11 - hmpf

 

Sittende roing

1x13 20kg

1x12 20kg

 

Biceps "tjueett"

8kg

13kg

15,5kg

 

Mage, hengende beinhev

36+35, ny rekord

Lenke til kommentar

Oppvarming: 10 minutter mølle, 6,5kmt

Kommentar: Var litt treig trening idag, men fikk også gjort ca alt veldig bra og med økning. Det er gøy! Er generelt veldig fornøyd med dagens økt!

 

Knebøy

1x8 30kg

1x8 35kg

1x15 40kg

1x12 40kg - fornøyd med økning i reps her

 

Legcurl (2,5kg økning)

1x15 35kg

1x15 35kg

1x15 35kg

 

Skråbenk (2kg økning)

1x15 12kg

1x15 12kg -fikk hjelp på noen rep her, begynte å le halvveis

1x15 12kg -tre siste var visst ikke noe særlig å skryte av teknikkmessig, fikk litt hjelp på to siste rep.

Men alt i alt er jeg fornøyd med denne. Fikk pirket litt på teknikken også, så kom seg (bortsett fra de tunge siste da, hehehe).

 

Sidehev (1kg økning)

1x10 5kg

1x10 5kg - samme tunge følelsen jeg hadde da jeg startet på 4kg

 

Tricepspress med tau

1x9 15kg

1x15 10kg - gikk ned her idag, var veldig tungt av en eller annen grunn

 

Sittende nedtrekk, bredt grep

1x15 35kg

1x14 35kg - fornøyd, klarte fler reps enn sist

 

Stang roing (5kg økning)

1x15 25kg

1x15 25kg

 

Biceps curl hantler (2kg økning)

1x11 10kg

1x8 10kg - tungt, men gøy. Merker det er vanskeligere å holde en ok teknikk, men det gikk greit

 

Mage

1min 30sek planke sånn ca

20 situps med 5kg vektskive på brystet (2,5kg økning fra sist)

12 situps med 5kg vektskive på brystet

 

Avslutning:

2,5km roing på 11min og 21 sek.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Kommentar: Ble en rotete økt idag (feil rekkefølge på noen øvelser, brukte lang tid osv), pluss jeg var i skikkelig dårlig humør da jeg dro bort. Men endte med helt greit resultat allikevel.

 

Benpress (i apparat, ikke sånn man legger på skiver selv)

1x15 70kg

1x15 70kg

1x15 80kg

- her tok jeg 2x60kg og 1x70kg forrige gang, så veldig fornøyd her

 

Brystpress

1x15 27,5kg

1x15 27,5kg

- 2,5kg økning, har nok mer å gå på

Skulderpress

1x11 8kg

1x9 8kg

- tar nok en stund før jeg kommer videre her, hehe..

 

Franskpress

1x15 EZ-stang + 5kg

1x11 EZ-stang +7,5kg

- hva er fasitsvaret på hvor mye en EZ-stang veier?

 

Chins assist

1x14 -30kg

 

- så ble jeg utfordret til å ro 1000m, så jeg takket ja til det og glemte siste settet på chins assist (derfor kommentaren om rotete økt, hehe..)

 

1000m roing på 4:10, ny rekord

 

Markløft (skulle egentlig vært øvelse nummer 2, men var mye folk der idag)

1x15 30kg

1x15 35kg

1x6 40kg

- 40kg virker ok, men var for sliten på dette tidspunktet til at jeg følte teknikken var god nok. Så jeg ga meg på 6 reps istedet for å ødelegge meg for å få flere reps.

 

Sittende roing

1x15 20kg

1x15 20kg

 

Biceps curl med stang

1x15 EZ-stang + 7,5kg

1x10 EZ-stang + 7,5kg

- reprekord hvertfall

 

Mage, hengende beinhev

6 strake og deretter 15 med knebøy

5 strake og deretter 12 med knebøy

- følte det var på tide å legge inn noen strake istedet for å ta 40 med bøy og sånn.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...