Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Ser ut som en bra økt det der og det ser ut til at framgangen begynner å vise seg for alvor også :)

 

Vil anbefale deg å holde motstanden nede på så lange økter forresten. De beste ror 2k på motstand rundt 6, men det handler jo selvsagt om hva man synes passer best. Det er normalt å senke motstanden enda mer på 5k. Trikset er å ha den akkurat så lav at du klarer å holde frekvensen og farten oppe uten at melkesyren hoper seg opp. (Jeg har som oftest motstanden på et sted mellom 3-4 fordi det passer muskulaturen min best på distanser mellom 3k og 10k.)

 

Husk at høyere motstand betyr ikke høyere fart. Dette er en vanlig misforståelse jeg ser rundt om på treningssenter der jeg har blitt bedt om å instruere teknikk. Det går ikke automatisk fortere ved å øke motstanden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha :) Nei, jeg har ikke tenkt at det betyr høyere fart, men antar at hodet mitt har tenkt at det er bedre/mer for musklene å jobbe med om jeg ligger ca der jeg ligger nå.

De jeg trener sammen med mente at "fordi de var gutter skulle de ro på 10, og jeg som jente kunne ta litt mindre" nemlig :p

 

Så jeg kan f. eks ro på 6 da? Sist jeg rodde nå så klarte jeg jo å holde ca frekvensen hele veien. Hvis jeg går ned til 6, må jeg gi litt mer for å få samme utbytte av økten, eller blir det det samme?

Lenke til kommentar

Ingen awesome dag idag, men jeg antar man kan ikke ALLTID være awesome :wee: Dessuten er det fint vær og jeg er i kjempegodt humør, så jeg bryr meg ikke akkurat nå!

 

Knebøy

1x10 40kg

1x10 45kg

1x10 45kg

- 5kg økning på de to siste settene. Kjente noe rart i kneet så valgte å ta det litt forsiktig med denne idag.

 

Leg curl (2,5kg økning)

1x15 40kg

1x12 40kg

1x11 40kg

- håhå, denne er grusom nå. Kiler så sykt i musklene

 

Skråbenk

1x12 12kg

1x12 12kg

- her hadde jeg nada å gi idag av en eller annen grunn. Rotet meg helt bort.

 

Sidehev

1x12 5kg

1x10 5kg

- klarte hvertfall to repetisjoner økning (være glad for det man har blabla)

 

Tricepspress pushdown (med tau)

1x14 15kg

1x10 15kg

- nå har jeg funnet det apparatet jeg vil bruke, så da har jeg ett å forhold meg til, istedet for tre forskjellige fremover.

 

Sittende nedtrekk, bredt grep

1x15 40kg

1x13 40kg

- økning i repetisjoner!

 

Biceps curl hantler

1x10 10kg

---->

Biceps curl EZ-stang

1x17 14,5kg

- ehm ja. Ingen kommentar til dette røret her, haha.

 

Mage

Planken 1 minutt

20 situps med 5kg på brystet

10 situps med 5kg på brystet

Lenke til kommentar
De jeg trener sammen med mente at "fordi de var gutter skulle de ro på 10, og jeg som jente kunne ta litt mindre" nemlig :p

Haha, standard misforståelse. En venn av meg som er vektløfter kunne ikke forstå hvorfor jeg rodde så veldig mye fortere enn han på 2000-meter'n. (Han rodde jo også selvfølgelig på 10 :roll: .) Jeg bad han senke motstanden litt etter litt og bare fortsette. Plutselig satte han pers etter pers og på 2 måneder senket han 2k-tiden sin med 1min og 26 sek :) I dag ror han med en motstand på ca. 4.

 

Så jeg kan f. eks ro på 6 da? Sist jeg rodde nå så klarte jeg jo å holde ca frekvensen hele veien. Hvis jeg går ned til 6, må jeg gi litt mer for å få samme utbytte av økten, eller blir det det samme?

 

Ro på den motstanden du føler passer deg best, men ikke vær redd for å prøve for lavt på motstanden. Prøv å ro på 3-4 vil være min anbefaling, men synes du 6 er best så for all del ro på det. Anbefaler deg (og alle andre egentlig) også å studere teknikken her og prøv å kopier rekkefølgen de forskjellige deler av kroppen arbeider i. Farten på en slik maskin kan økes betraktelig ved å ha korrekt teknikk.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Merk at sideplanke også følger med "planken" Da er hele undararmen i gulvet og begge føttene oppå hverandre.

Jeg har prøvd sideplanken flere ganger selv om jeg egentlig ikke har den i programmet, men jeg syns ikke den tar noe særlig. Har sett videoer og prøvd å forandre teknikken min osv, men får den bare ikke til :hmm:

 

Ciryaher: Okay, tester ut på nivå 4 i morgen :) Nyttig video!

Lenke til kommentar

Kommentar: Var effektiv idag, 1 time og 10-10 minutter. Var litt svak i noen øvelser, men gjorde det bra i andre. Jeg har 0 penger igjen og lever i grunn på diverse slumper som er igjen i skapet + at jeg har sovet dårlig i det siste, så tror kroppen min ikke er den beste energimessig hvertfall :)

Men det er fint vær, så hvem bryr seg ^^

 

Beinpress (10kg økning)

1x15 90kg

1x15 90kg

1x15 90kg

- veldig fornøyd med denne

 

Markløft

1x12 40kg

1x12 40kg

1x9 40kg

- ned i repetisjoner her idag, men føles ikke som noe tap forsåvidt. Etter forrige gang jeg trente dette ble jeg veldig støl i ryggen, det er riktig det? Altså ikke ryggvondt, men støl.

 

Brystpress (2,5kg økning)

1x15 32,5kg

1x15 32,5kg

- jeg kjenner ikke så mye i brystet her, ble litt bedre da jeg justerte setet ned. Bør jeg bytte apparat til et jeg kjenner mer på, eller skal jeg bare holde meg her?

 

Skulderpress

1x11 8kg

1x9 8kg

 

Franskpress

1x15 15kg

1x11 15kg

- økning, tok 15kg begge sett istedet for bare det ene som jeg gjorde forrige gang

 

Chins assist -35kg av kroppsvekt

1x15

1x15

- -30 er neste. Jeg gikk tilbake til -35 fordi jeg har lagt på meg sånn ca 4 kg, og ville finne ut en gang for alle hvor jeg ligger istedet for å røre frem og tilbake mellom to hakk.

 

Sittende roing

1x15 25kg

1x14 25kg

- økning i rep

 

Biceps curl EZ-stang (2,5kg økning)

1x15 17,5kg

1x12 17,5kg

- fornøyd med denne, klarte mye mer enn jeg trodde. Bruker smalt grep, men det har jeg alltid gjort på denne stanga, vet ikke om det har noe å si, men gjør det samme hver gang.

 

Mage, hengende beinhev

12 strake + 10 med bøy

10 strake + 10 med bøy

- fornøyd med økning her! Det er bare 12 dager siden jeg bare klarte 6 strake på første settet.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...