Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Battlefield 2 was one of the first shooters to introduce a deep persistence system to add that extra layer of tasty rewards and unlocks to keep players returning to the battlefield

For min del så er det ikke unlocks som gjør at jeg klokker inn flere hundre timer i BF. Jeg hadde det like gøy med BFV, uten unlocks, som har har hatt med senere BF spill, med unlocks.

Liker muligheten du har til å tilpasse soldaten din i BC2, om det er nødvendig med unlocks på det meste er jeg litt mer usikker på, men det tok ikke så lang tid å låse opp alt. Men det jeg misslikte var at du må låse opp de samme tingene for hver klasse, f.eks. red dot. I BF3 så vil jeg tro vi vil se mer av det samme, men noe kan nok forsvares med at det er våpen spesifikt.

 

Skal også bli spennende å se hvordan luft/bakke balansen blir, dårlig i BF2, bra i 2142. I 2142 kunne engineer få anti-air, men den var unødvendig da "flyene" ikke var så farlig, og ikke var den spesielt god (kan selvfølgelig være meg som stinker med den ;) ). Så gjenstår det å se hvor god eller ei anti-air blir i BF3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er greia. Spiller du som Recon vil du få nye reconvåpen, ikke ny assaultrifle. :)

 

 

 

Spill med recon, få recon våpen. Spill som assault få assault våpen. Er ikke slik at man spiller som recon, men får våpen for andre klasser.

 

In addition, all XP gained also goes towards your overall rank, which in turn unlocks new weapons

 

Ser for meg ut som at jeg, dersom jeg ikke kan velge unlocks tvinges til å få et våpen jeg ikke ønsker kun fordi.. Og jeg så kan bruke det våpenet for å få våpenet bedre.

Lenke til kommentar

In addition, all XP gained also goes towards your overall rank, which in turn unlocks new weapons

 

Ser for meg ut som at jeg, dersom jeg ikke kan velge unlocks tvinges til å få et våpen jeg ikke ønsker kun fordi.. Og jeg så kan bruke det våpenet for å få våpenet bedre.

 

Det er nok slik som på BC2, nye sidearms osv. Synnes egentlig det er et system som funker utmerket. :)

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Hvordan blir det med klanspilling, med tanke på unlocks? Hvordan ble dette løst i BF2? Litt kjedelig dersom det laget med best unlocks vinner.

I BF2 ble de fleste klankamper spilt uten unlocks. Derfor var det en trend at de fleste klanspillere også spilte uten unlocks på public servere. Dette førte til at de som brukte unlocks public ble ansett som "noobs" o.l. blant mange spiller. Uansett var ikke unlocks så problematisk i BF2 etter min mening, da det kun var våpen og ikke tilleggsutstyr man kunne endre på.

Lenke til kommentar

In addition, all XP gained also goes towards your overall rank, which in turn unlocks new weapons

 

Ser for meg ut som at jeg, dersom jeg ikke kan velge unlocks tvinges til å få et våpen jeg ikke ønsker kun fordi.. Og jeg så kan bruke det våpenet for å få våpenet bedre.

I BC2 så er det to typer eller grupper med våpen, de spesifikke for klassen, og de som kan brukes av alle som f.eks. hagler og G3. I BC2 så har også to poeng "system", klasse (+ vehicle, så det hjelper ikke å få sitte i en tanks, ett helikopter osv for å låse opp assault klassen) og generelt, vil tro det samme vil være i BF3, slik at klasse spesifikk score låser opp nye klasse spesifikke våpen og utstyr, mens nye ranks/total score låser opp våpen og utstyr som kan brukes av alle (klasser).

 

Hvordan blir det med klanspilling, med tanke på unlocks? Hvordan ble dette løst i BF2? Litt kjedelig dersom det laget med best unlocks vinner.

Som nevnt claner brukte/bruker ikke unlocks. Men unlocks har aldri vært bedre en standard, kun anderledes. F.eks. i 2142 så får assult tilgang på 3 forskjellige hovedvåpen, hvor det ene har lite magasin (20 skudd), men gjør mer skade pr kule. Standard våpenet har middels magasin (30) og middels skade, og det siste har stort magasin (40) med lav skade. Alle tre dreper like effektivt, hvilket som er best kommer mest an på spillestil, preferanse og vane. Og slik er det resten også.

Hvordan claner har håndtert det i BC2 vet jeg ikke, men mulig man setter begrensinger på/avtaler hvilke man får lov til å bruke, slik at alle klasser er like.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke si unlocks var ett problem i BC2 ettersom man unlocket alt på ca 2 uker (med middelmådig spilling).

Der var det værre i BF2 ;)

 

Dessuten, om man spiller uten unlocks i BC2, så får man jo ikke medpacks, ammobox, zapper o.s.v..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Nevn et annet spill der du må spille spillet i 2 uker før du kan bli med i klankamper.

 

Det tror jeg skal være en tøff nøtt.

Nå vet ikke jeg reglene for klanspilling i BC2, men om det bare er medic og ammo-kit du trenger utenom standardvåpnene så tar det ikke mer enn noen minutter.

Lenke til kommentar

Mens du framstår som veldig voksen igrunn...

? Du ser at klanmiljøet rundt bc2 er lavere enn alle forgjengerne? Eller er du for ung?

 

Personangrep er et lavmål, prøv og kom med noe informativt om hvorfor det er et så yrende klanmiljø rundt bc2 isteden.

Endret av Daxen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...