Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet har også blitt forskjøvet andre veien, og mange skriker "baserape" til ende og annen.

 

Bla. har du de som står i tanks i utkanten av sin Uncap-base og beskyter andre baser. Ble kicket or å prøve å sprenge denne tanksen, noe som var særdeles irriterende ettersom jeg hadde gjort det veldig bra den runden. (eller hvis du tar ut en sniper som camper i baset osv.. Det har jo fint lite med spawnrape, og blir derfor kalt baserape. (selv om ordet "rape" er rimelig utvasket om man bruker det på den måten)

 

Tipper Dice ikke implementerer noe system som autoamtisk kicker for å drepe folk i uncap av nettopp denne grunn. Slikt må og bør vøre lov.

:thumbup: Nettopp. Dette er en av grunnene til at jeg har liten respekt for de fleste såkalte "baserape" anklager. Det er ofte umodne spillere som i bunn og grunn ikke takler nederlag spesielt godt og regelrett misbruker den generelle konsensus for å dekke sitt skadde ego.

 

Ja for det er fryktelig gøy å spille både når man er på det laget som er inne i fiendens un cap, og på det laget som blir slaktet i egen base.

 

Jeg er enig i at det er tilfeller hvor folk camper med sniper, cg, eller tanks egen base. Disse burde ikke få lov til å spille BC2 og burde kickes på samme linje med de som konstant dreper folk i un cap. Det er utrolig kjedelig både og spille mot og med slike folk.

 

Imidlertid kan man kanskje se på muligheten for base rape som et av problemene med kartene i BC2. Det er veldig få kart man kan ta en omvei for å komme forbi de som camper i/utenfor basen, og når man alletid spawner i mer eller mindre samme område er det enkelt å plukke ned en stakkars enkelt spawner. Nå skal det sises at jeg ofte spiller infantery only, og at heli da ikke er tilgjengelig for å fly en squad til andre siden av kartet.

 

Jeg synes spawn rape er noe dritt, men jeg mener voksne spillere og ansvarlige administratorer er en bedre løsning enn automatisk kill/kick av en som tilfeldig skyter på en camper i fiendens base. Det er tross alt mer gøy når kampen foregår mellom A og C, IMHO.

Her har du misforstått. I denne sammenheng var det ikke snakk om å være inne i fiendtlig un-cap i det hele tatt. Det var snakk om å besvare ild fra en camper i, eller vekselsvis rett utenfor/innenfor fiendtlig un-cap.

 

Forøvrig synes jeg det er rart du trekker frem baserape i BC2 som et stort problem. BF2 hadde på grunn av nivådesign mye større problemer med dette enn BC2 noen gang har hatt. Du nevner også at det er vanskelig å ta en omvei rundt kampen som venter utenfor

uncap og dette er det som ofte feilaktig kalles baserape. Dette er i BC2 et problem hvis laget ditt ikke har andre command posts og når laget ditt atpåtil ikke klarer stagge angriperene. Dette er en beskrivelse som minner om regelrett utklassering, ikke baserape og tap er noe en moden spiller takler.

For min del ser jeg på baserape som konstant dreping av motstandere som står i uncap basen sin uten at de får mulighet til å slå tilbake.

 

Eksempel: To jagerpiloter sirkulerer rundt hangarskipet til fienden, tar ut alle fly, helikoptre, AA-guns og folk som spawner. Dersom ingen spawner hopper de gjerne ut av sitt fly og stikker av med deres.

 

Eksempel: Et helikopter team plasserer seg i riktig avstand til motstanderens base slik at gunneren kan ta ut alt som spawner, pluss samtlige infaterier som dukker opp.

 

Eksempel: Dragon Valley (32 - uten hangarskip): Majoriteten av defenders starter på spawnpunktet nærmest basen til fienden der de pøser på med AT folk for å ta ut alt av hardware. Taksenen kommer snart rullene nær basen for å campe de som prøver å komme ut.

 

 

Å drepe en tanks som står i basen som skyter ut mot laget ditt burde ikke klassifiseres som baserape. Un-cap er ikke en free-zone du kan skyte fra, men ikke bli skutt mot.

På samme måte bør et et fly som jaktes av et annet fly kunne bli skutt ned dersom han prøver å stikke tilbake til hangarskipet.

 

At DICE skal implementere at system som automatisk kicker spillere som dreper andre spillere i uncap vil aldri skje, og godt er det. Heldigvis kan man sette sine egne regler så lenge man har admins som har forståelse for hva som er baserape og hva som ikke er :)

 

Og ja, ElderScrollsinisten, jeg er enig med deg at de kartene som plages av baserape lider av enten dårlig level design eller mangler noe å forsvare basen med.

Hva med å legge til en AI agent på hangarskipene som vil beskyte fiendtlige fly som kommer for nær? AI agenten kan være udødelig.

Her begynner vi å snakke gode løsninger! :thumbup: I BF2 hadde de jo hatt mange muligheter. I Dragon Valley ligger jo f.eks hangarskipet og dupper mutters alene og fullstendig eksponert. Her kunne de for eksempel lagt til styrebare følgeskip, flere bemannede våpen på hangarskipet, eventuelt kunne hangarskipet gjemmes for fiendes LOS eller lignende.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hvorfor ser Bf 2 bildene bedre ut? Hvor er det blitt av all støvet. hmmf. Blir ett sniper paradis.

 

Med masse spawn kill.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

For det første, de ser da ikke bedre ut? BF3 bildene har jo så utrolig mye mer detaljer. Støv kan dem enkelt legge til med Frostbite, ser jo hva 1.5 versjonen kan, Frostbite 2.0 er nok enda bedre. Dessuten står det "Pre-Alpha", det gjenspeiler overhodet ikke endelig resultat.

 

Edit:

 

Skrujernet: 1

Hyd: 0

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ER DET SÅ VANSKELIG Å FORSTÅ AT DETTE ER PRE-APLHA/CONCEPT ART????

 

Don't read too much into them, though, as concept art will never be proof of features, content, or even final visual design.

 

FOR ØRTENDE GANG!

 

blir så frustrert over uvitende :wallbash:

Endret av Daxen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...