Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som mesteparten av oss skal spille det på PC, har ikke sett mye snakk om konsoll-versjon i tråden her enda :thumbup:

Jeg tror ikke systemkravene blir så mye høyere enn BC2, da Frostbite 2.0 bygger videre på 1.5, og er bedre optimalisert for DX10/11. Det spørs på mengden view-distance og post-processing det blir, og hvor viktig Anti-Alising er for spilleren.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har spilt konsoll i 5 år, kjøpte ny PC for bare 2 mnd siden. Spilte mange timer BC2 på Xbox og overgangen til PC var helt fantastisk, så gleder meg til å se hva et litt mer PC-fokusert battlefield blir. Gameplayet er bare så sinnsykt mye bedre på PC.

 

Dog, allergisk mot fps drop, merker det dropper en del i BC2 selvom jeg har en ganske god PC etter hva jeg har skjønt. Da gjerne når masse ting går i luften, mye røyk og eksplosjoner. Håper litt optimalisering for BF3 vil gjøre dette til et mindre problem :)

Lenke til kommentar

Kommer selv til å investere i et nytt skjermkort (et til Radeon 6970) slik at jeg forhåpentligvis skal kunne kjøre spillet over tre skjermer (3 x 23" Dell Ultrasharp). Sitter på 6GB 1600Mhz trekanalsminne, og antar at det burde holde. Utenom det må jeg kanskje investere i en noe kraftigere prosessor, da min LGA1366-socket core i7 920-prosessor er litt treig. Eventuelt må jeg sette meg inn i overklokking. Overklokking er jo et alternativ siden jeg har Corsair H70-vannkjøling, men tanken er å kjøre pc-en så stille som mulig, så kanskje jeg bare kjøper en ny prosessor som er bedre skalert for høyere klokkefrekvenser. Tiden vil vise.

 

Har også en joystick stående til helikopter-flyvning. Faktisk var pilot i transporthelikopteret i Battlefield 2 min favorittrolle. Å frakte soldater til capture-points samtidig som jeg måtte unnamanøvrere hissige kamphelikoptre, jagerfly og anti-air-tanks var tider. På baner med lite anti-air var det en glede å fly lavt ned over et fiendtlig flagg, og la mitraljøsene kontrollert av to av medpassasjerene slakte fiendtene i fleng, mens resten hoppet ut av og tok flagget. Kjenner at jeg blir litt nostalgisk her.

Lenke til kommentar

Er det noe info ute om mengden våpen, attachments, klasser, baner osv.?

 

Lurer også på hvordan de vil fikse ranksystemet. Så vidt jeg husker var det utrolig vanskelig å ranke opp på BF2, men på BC2 så har jeg jo unlocka allt uten store problemer.

 

Venter også på en evt. Collectors Edition, men virker ikke som om det er noe info ute om den enda.

Lenke til kommentar

Er det for gale å kjøpe ny pc bare pga BF3? har vært storfan av BF2, men har i senere tid brukt mac, og har en gamlere pc stående :p

 

BF3 er grunnen til at eg har vendt tilbake til PC-platformen :) Bygget meg nylig en PC igjen for første gang på over ett halvt tiår :p

 

Drar BC2 på fullt i full HD-oppløsning, så jeg tror jeg vil kunne takle BF3 ganske greit. Drar i tilfelle i gang SLI når BF3 nærmer seg,dersom detvmå til hehe.

 

Har vekslet litt på å spille BC2 på 360 og PC i det siste, det er skremmende hvor kjappt eg vender meg til 30fps og den ellers nedgraderte grafikken på konsoll. De første minuttene føles det som at det hakker konstant, men så bare vipper det over og eg storkoser meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det for gale å kjøpe ny pc bare pga BF3? har vært storfan av BF2, men har i senere tid brukt mac, og har en gamlere pc stående :p

BC3 er grunnen til at eg har vendt tilbake til PC-platformen :)

 

Oh No YOU DIDN'T!?

Endret av Daxen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer selv til å investere i et nytt skjermkort (et til Radeon 6970) slik at jeg forhåpentligvis skal kunne kjøre spillet over tre skjermer (3 x 23" Dell Ultrasharp). Sitter på 6GB 1600Mhz trekanalsminne, og antar at det burde holde. Utenom det må jeg kanskje investere i en noe kraftigere prosessor, da min LGA1366-socket core i7 920-prosessor er litt treig. Eventuelt må jeg sette meg inn i overklokking. Overklokking er jo et alternativ siden jeg har Corsair H70-vannkjøling, men tanken er å kjøre pc-en så stille som mulig, så kanskje jeg bare kjøper en ny prosessor som er bedre skalert for høyere klokkefrekvenser. Tiden vil vise.

 

Har også en joystick stående til helikopter-flyvning. Faktisk var pilot i transporthelikopteret i Battlefield 2 min favorittrolle. Å frakte soldater til capture-points samtidig som jeg måtte unnamanøvrere hissige kamphelikoptre, jagerfly og anti-air-tanks var tider. På baner med lite anti-air var det en glede å fly lavt ned over et fiendtlig flagg, og la mitraljøsene kontrollert av to av medpassasjerene slakte fiendtene i fleng, mens resten hoppet ut av og tok flagget. Kjenner at jeg blir litt nostalgisk her.

Hæh? En i7 920 treig???...Da snakker vi kresen entusiast :tease: Klask opp multiplikatoren litt, så duger den helt supert.

 

Går til innkjøp av ny PC i morgen KUN for BF3 og Skyrim! :new_woot:

Gleder meg vilt!

Sjæl as..! Blir iallefall ny prosessor. Den gamle E8400'en hoster og harker i BC2. Trengs det for maks jazz i enten BF3 eller Skyrim, ryker jeg fort på enda et 6950 og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...