Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

? Jeg vet ikke helt hva man skal tolke med 15 % her akkurat.

 

Er det den faktiske beregningsmengden som er 15 % høyere ved Max grafikk, fremfor Very High? Eller er det snakk om en svært vag beregning om at det er 15 % i visuell forskjell.Er det førstnevnte så er det jo ikke værre enn å klokke skjermkortet ca 15 %, så har du vunnet tilbake det tapte. Og dette er noe jeg ville vurdert som en rimelig liten forskjell i ytelse ja. :)

 

Er det sistnevnte, så må jeg ærlig innrømme at tallet 15 % ikke sier meg noe som helst? Det kan være stor forskjell, eller det kan være liten, ikke vet jeg. :p

 

Aka. 15 % mer kantete figurerer (færre polygoner), 15 % mindre tesselering?, 15 % færre "lyssettinger/beregninger"? 15 % mindre synsvidde etc....For hadde det visuelle vært 15 % dårlgiere, så ville det betydd at alle instillingene ble 15 % mindre, noe jeg virkelig bedømt det som en rimelig stor forskjell. :hmm:

 

 

Lenke til kommentar

Såklart. Jeg ville jo forventet at den yter oppimot 90 % bedre i et så grafikktungt spill. Nå er jo ikke HD 5870 det skjermkortet som liker tesslering etc.. best, men tror ikke det vil være SÅ mye av i BF3, og tipper to slike kjører det rimelig greit på oppimot maks grafikk.

 

 

 

 

For svært krevende (som BF3 sikkert blir) spill som har blitt lansert, så har det som regel alltid fått det nyeste og beste enkeltkjerne skjermkortet på markedet til å knele.

 

Type: Metro 2033, Crysis 1, Oblivion osv..

 

Om vi antar at vi får et nytt skjermkort fra AMD og Nvidia om en stund, og antar det kanskje yter noe rundt 40 % mer enn forrige toppkort (enkeltkjerne), så vil du da med to HD 5870 få litt bedre ytelse.

 

Kort sagt: Jeg tipper (med hensyn til andre spill-utgivelser som pusher grenser rent teknisk) at du vil ligge på noe rundt 30-35 FPS med alt på maks, uten AA. Rimelig rå tipping, men tror ikke det er aaalt for langt unna sannheten. GTX 480'en min forventer jeg liegger seg på noe rundt 20-25 FPS.

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kommer selv til å investere i et nytt skjermkort (et til Radeon 6970) slik at jeg forhåpentligvis skal kunne kjøre spillet over tre skjermer (3 x 23" Dell Ultrasharp). Sitter på 6GB 1600Mhz trekanalsminne, og antar at det burde holde. Utenom det må jeg kanskje investere i en noe kraftigere prosessor, da min LGA1366-socket core i7 920-prosessor er litt treig. Eventuelt må jeg sette meg inn i overklokking. Overklokking er jo et alternativ siden jeg har Corsair H70-vannkjøling, men tanken er å kjøre pc-en så stille som mulig, så kanskje jeg bare kjøper en ny prosessor som er bedre skalert for høyere klokkefrekvenser. Tiden vil vise.

 

Har også en joystick stående til helikopter-flyvning. Faktisk var pilot i transporthelikopteret i Battlefield 2 min favorittrolle. Å frakte soldater til capture-points samtidig som jeg måtte unnamanøvrere hissige kamphelikoptre, jagerfly og anti-air-tanks var tider. På baner med lite anti-air var det en glede å fly lavt ned over et fiendtlig flagg, og la mitraljøsene kontrollert av to av medpassasjerene slakte fiendtene i fleng, mens resten hoppet ut av og tok flagget. Kjenner at jeg blir litt nostalgisk her.

3 skjermer! da må du nok kjøpe 2 stk 6970, minst.

Lenke til kommentar

USA GB FR og kanskje Tyskland da? Ingen sjangs for ett så lite land som Norge..

 

DICE ligger ikke mer enn 5-6 timer unna med tog, så skulle tro de klarer å med oss også.

Er visst pre-order eksklusivt, så langt er det vel bare UK og NL som kan forhåndsbestille PWK.

 

Gabbe, hvordan orker du å spille med så lav fps?

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Så en post fra en BF3 dev på twitter. GTX 570 vil ikke være nok for å makse BF3, men - det ero gså bare 15 % forskjell fra max og very high.

 

Ouch, merkelig dette. Jeg tror mer og mer på det er konsollenes skyld at PC gaminga blir bare dårligere med tanke med optimaliseringer. Da kan mitt GTX 580 slite med BF3, noe jeg aldri skulle tro. Da er min high-end pc allerede utdatert...

 

Forventer spillutviklere at vi som gamere skal kjøpe nytt grafikkort for annenhvert spill? Det er jo det som skjer når en Dev hos Dice sier at GTX 570 ikke klarer å makse BF3...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Man er da virkelig ikke NØDT å spille på SUPER-HIGH-ATOMIC-AWESOME nivå for at det skal gi en god opplevelse?

 

Hvis man går rundt og tror det blir det en sinnsykt dyr hobby.

 

Derfor jeg har tipsa folk her inne før, hvis de skal kjøpe PC hovedsaklig for BF3, vent til nærmere release for flere grunner.

Lenke til kommentar

Ummm, say what?

Utvikling kalles det.

Du skylder på konsollene at vi endelig får et spill til PC som krever mer kraft enn dagens tek for å makse?

Ett GTX 580 vil vel slite på max i feks Metro..

Jada BF3 og optimalisering og den regla der. Nå betyr ikke det nødvendigvis annet enn at BF3 vil dra god nytte av hver hertz, ikke at det vil kjøre smud på all HW.

Det er ikke snakk om dårlig optimalisering her.

Hadde man maxet på ett 570 eller 580 hadde jeg NESTEN blitt bekymret.

 

Og nei, maskinen din er ikke utdatert, og BF3 er ikke utgitt så ingen grunn til panikk.

Lenke til kommentar

USA GB FR og kanskje Tyskland da? Ingen sjangs for ett så lite land som Norge..

 

DICE ligger ikke mer enn 5-6 timer unna med tog, så skulle tro de klarer å med oss også.

Er visst pre-order eksklusivt, så langt er det vel bare UK og NL som kan forhåndsbestille PWK.

 

Gabbe, hvordan orker du å spille med så lav fps?

 

Dersom grafikken skal skrus til det ytterste er det godt nok for meg, kommer uansett ikke til å presse kortene så mye hele tiden. Det er mer en hobby å se hvor langt du kan dra kortene dine, ikke en nødvendighet.

Lenke til kommentar

Så en post fra en BF3 dev på twitter. GTX 570 vil ikke være nok for å makse BF3, men - det ero gså bare 15 % forskjell fra max og very high.

 

Ouch, merkelig dette. Jeg tror mer og mer på det er konsollenes skyld at PC gaminga blir bare dårligere med tanke med optimaliseringer. Da kan mitt GTX 580 slite med BF3, noe jeg aldri skulle tro. Da er min high-end pc allerede utdatert...

 

Forventer spillutviklere at vi som gamere skal kjøpe nytt grafikkort for annenhvert spill? Det er jo det som skjer når en Dev hos Dice sier at GTX 570 ikke klarer å makse BF3...

At ting krever mye i BF3 har ingenting med optimalisering å gjøre. Men rett og slett på den enorme mengden informasjon. Mim Grafikkmessig så ligger BF3 langt unna noe som helst annet spill i dag, og dagens toppkort vil såklart også slite. Slik har det alltid vært, og no man bør finne i seg først som sist. Selv om det har vært en dødtid de siste 3-4 årene, der vi egentlig ikke har sett så mye tekniske underverker, nettopp pga konsolisering.

 

Er såklart enig i at det å kjøpe seg High-En gaming rigg i dag kan være kjipt fordi det er så få som velger å gå veien til Dice, og presser på grafikkutviklingen. Da ville jo flere spill tatt i bruk GTX 580 sine krefter etc.. Og du slipper å måtte kjøpe nytt skjermkrot for hver nytt spill. (når det går 2-3 år mellom hver gang en ny kraftig grafikkmotor blir lansert)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Sant nok, men er fortsatt litt skremmende da jeg kjøpte pcen for noen måneder siden og skal få slite litt med BF3 da. BFBC2 kjører på det jeg kan med høyeste aa og af i 1080p og dipper aldri under 58 fps selv med v-sync på, så skal kansje dette gjør jeg får 25 FPS, ohh det rimer ikke helt :p. FPS spill for meg på pc bør være høyere en 35 FPS før det virker stabilt i mine øyner

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Tja, joda, litt skremmende kanskje, men trengs jo ikke så mye for å fikse opp i det. Et skjermkort til, og du er i boks. ;)

 

BC2 ser jo langt dårligere enn BF3 og er jo samtidig laget for at konsoller skal takle det. (f. eks så har Xbox 360 en GPU som tilsvarer ca GTX 7800 GTX 512MB / 7950 GT), så siden vi i dag sitter på 10 ganger så mye kraft, så bør de jo også skalere litt oppover, tross at de ikke kan optimalisere like bra på PCer. :)

 

 

Lenke til kommentar

Så en post fra en BF3 dev på twitter. GTX 570 vil ikke være nok for å makse BF3, men - det ero gså bare 15 % forskjell fra max og very high.

 

Ouch, merkelig dette. Jeg tror mer og mer på det er konsollenes skyld at PC gaminga blir bare dårligere med tanke med optimaliseringer. Da kan mitt GTX 580 slite med BF3, noe jeg aldri skulle tro. Da er min high-end pc allerede utdatert...

 

Forventer spillutviklere at vi som gamere skal kjøpe nytt grafikkort for annenhvert spill? Det er jo det som skjer når en Dev hos Dice sier at GTX 570 ikke klarer å makse BF3...

Akkurat her velger jeg å tro at konsoller har lite med saken å gjøre i likhet med Andrull. Spesielt fordi DICE har nevnt noe i retning av at Frostbite 2-motoren har en uavhengig PC-versjon (Dette er vel godt mulig at stemmer siden BF3 på PC sies å ikke være bakoverkompatibel med DX9. - Både GPU i PS3 og X360 var varianter av GPU med DX9, 7800/X1900). Skal en tro dette er det er med andre ord ikke snakk om noen konsoll til PC-portering, eller en motor som i tilegg til å kjøre på PC må skalere godt også med konsoll-GPU (Cryengine 3/Crysis 2, lol :p ).

 

Det kunne vel påvirke på den måten at de må vie litt ekstra tid de kunne brukt på PC-versjonen til konsollversjoner, men tror nok ikke det blir av betydning. DICE vet de får slakt av PC-miljøet hvis de driter på draget med BF3 på PC. Sannsynligvis derfor de har prøvd å berolige PC-spillere mot konsollherpes siden dag 1!

Lenke til kommentar

Skyrim kommer nok ikke til å bli veldig tungkjørt. Mest sannsynlig får vi PC-eiere litt høyere oppløsning på teksturer, og noe bedre view-distance, lys-setting osv. Men mye bedre grafikk enn på konsoll-versjonene blir det nok ikke. Klarer man å kjøre Oblivion burde nok Skyrim gå bra. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...