Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å prøve å nyte spillet, men det er mange ting som irriterer veldig til tider. Fra dagens økt:

- Lock On for raketter som Heli pilot forsvinner bare plutselig. Selv om det andre fartøyet er midt i siktet, ikke bruker flares og alt er egentlig helt ok. Samme gjelder etter man har fyrt av og skal låse seg innpå igjen. Masse lagg og ingen indikatorer...

- Flares utløses, men raketten søker fortsatt.

- Låst rakett går etter et helt annet fartøy en hva det var låst inn på.

- Flashlight setter ned nøyaktigheten til våpen fremfor å forvirre fienden. Har da testet (med en venn) å skyte midt inn i lyskilden fra alt fra 3 - 20 m uten å få hitmarkers til tider.

- Hit detection lagg er fortsatt et problem. Dør flere meter bak dekning.

- Mortars misbrukes på det groveste og gjør kamper kjedelige.

- Å klatre over ting er så utrolig bugga til tider. Står bare å hopper opp og ned ved et vindu f.eks.

Du har rett på en del ting her, ja. Mortars er utrolig kjedelig, det er litt feil med hitboxen og iblant funker det ikke å hoppe engang. Men...

 

Skyter du rett på lyskilden, treffer du jo våpenet, og da gjør du jo ingen skade (tror jeg). Og dersom jeg ikke tar helt feil, så vil ikke flares fungere dersom du er locket med SOFLAM og noen fyrer av en Javelin mot deg. :)

 

Ang lock on på andre fly/heli, sikker på at han ikke bare var veldig nær bakken og dermed ble reddet av below radar?

 

Og ja, CITV/SOFLAM raketter (i praksis guided missile fra MTB og Javelins i de fleste tilfeller) er det ikke mulig å komme unna ved hjelp av flares.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

andre her som er utrolig plaget av Claymores? noen tips om hvordan man detecter dem?

 

fordelen i bf3 er jo at man maks kan legge ut 2 claymores. de blir ikke utløst om du kryper elleg ligger. Er innmari vansklig å se de i mørke ganger når du er på utsiden. Ville heller bare kastet inn en granat iom at fokuset ditt på å trykke q og se ned kan få deg drept.

Er det en server hvor folk bruker det mye holder eg meg bare utenfor.

 

 

og til deg med sidewinder problemene. Det er mulig at det fiendtlige flyet/ helien hadde stealth eller ecm jammer også i tillegg til ovennevnte faktorer. Da og kan du miste lock. Behøver ikke være noe galt med spillet.

Lenke til kommentar

Sitter å prøve å nyte spillet, men det er mange ting som irriterer veldig til tider. Fra dagens økt:

- Lock On for raketter som Heli pilot forsvinner bare plutselig. Selv om det andre fartøyet er midt i siktet, ikke bruker flares og alt er egentlig helt ok. Samme gjelder etter man har fyrt av og skal låse seg innpå igjen. Masse lagg og ingen indikatorer...

- Flares utløses, men raketten søker fortsatt.

- Låst rakett går etter et helt annet fartøy en hva det var låst inn på.

- Flashlight setter ned nøyaktigheten til våpen fremfor å forvirre fienden. Har da testet (med en venn) å skyte midt inn i lyskilden fra alt fra 3 - 20 m uten å få hitmarkers til tider.

- Hit detection lagg er fortsatt et problem. Dør flere meter bak dekning.

- Mortars misbrukes på det groveste og gjør kamper kjedelige.

- Å klatre over ting er så utrolig bugga til tider. Står bare å hopper opp og ned ved et vindu f.eks.

Du har rett på en del ting her, ja. Mortars er utrolig kjedelig, det er litt feil med hitboxen og iblant funker det ikke å hoppe engang. Men...

 

Skyter du rett på lyskilden, treffer du jo våpenet, og da gjør du jo ingen skade (tror jeg). Og dersom jeg ikke tar helt feil, så vil ikke flares fungere dersom du er locket med SOFLAM og noen fyrer av en Javelin mot deg. :)

 

Ang lock on på andre fly/heli, sikker på at han ikke bare var veldig nær bakken og dermed ble reddet av below radar?

 

Og ja, CITV/SOFLAM raketter (i praksis guided missile fra MTB og Javelins i de fleste tilfeller) er det ikke mulig å komme unna ved hjelp av flares.

 

Nei, dette var helt konkret to Heli Dogfights på henholdsvis Op Firestorm og No Canals. Begge langt og godt over "radar høyde". Og ingen Soflam så vidt jeg vet. Men kan jo ikke utelukke det, men så rakettene komme head on + lyd = Flares, men ingen effekt. Har uansett skjedd andre ganger jeg er veldig sikker på at det ikke var noen Soflam tilstede (Den tunell bana jeg aldri husker navnet på, hvor vi var på "vår" side og Little Bird'n skjøt sine og fikk treff til tross for bruk av Flares). Eneste muligheten jeg kan se for meg er lagg. Men det har aldri vært antydning til lagg når det har skjedd.

 

Og ang Tac. Light så var det snakk om både ADS og hipfire mot lyset. Spray i begge tilfeller tilsier at man skal både treffe og ikke treffe når man er godt siktet inn på senteret av lyset. Så jeg klarer ikke annet enn å skjønne at lyset fjerner treffsikkerheten til våpenet ditt.

Lenke til kommentar
Dette savner jeg veldig fra bf2, siden jeg aldri spillte noe særlig 2142.

 

Du gikk egentlig ikke glipp av noe.

Men jeg må si meg enig i at det er irriterende etter å ha opparbeidet seg over 8k i score for å

så miste alt bare fordi nette hopper opp og ned av og til.

 

Ellers så er det utrolig lite å klage på, untatt av sinplayerdelen da. men den er nok dere alle

Kjent med antar jeg

Lenke til kommentar

Og da opplevde jeg min første fyr med aimbot.

Kalles Megaball. Hadde 98-4 på slutten av runden og på killcam var det så åpenbart at han cheatet :thumbdown:

Finner ingen på battlelog som passer beskrivelsen din. Om du finner ham, kan du trykke på rapporteringsknappen oppe i høyre hjørne.

 

 

Får man for lite poeng med SOFLAM til at folk bruker denne? Har enda til gode å se den i bruk. Noe som egentlig er ganske kjipt da denne gjør det mulig å plukke helikopre med MBT og javelin.

Har et inntrykk av at veldig få snipere gidder å bruke SOFLAM og (fordi?) veldig få engineers gidder å bruke noe annet enn SMAW/RPG siden det kan brukes mot infanteri...

 

Jeg har fått inntrykk av at claymores er mye mindre utbredt i BF3 enn i BF2.

Claymores er helt håpløst, det eneste stedet de er nyttige er oppå tak, ved enden av stigen. Der fungerer de til gjengjeld utmerket.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Får man for lite poeng med SOFLAM til at folk bruker denne? Har enda til gode å se den i bruk. Noe som egentlig er ganske kjipt da denne gjør det mulig å plukke helikopre med MBT og javelin.

 

MAVen er i de fleste tilfeller mer effektiv, mener jeg da. Når man spiller på lag, så kanskje. Men de færreste gidder å specce SOFLAM og HÅPE på at det er en der ute som springer rund med javelin eller har guided missile spec på MBTen.

Lenke til kommentar

Hej hej alle sammen new_woot.gif

 

Hadde nettopp ett stykk vill runde =D

 

post-204236-0-09459800-1322426777_thumb.jpg

 

 

Har totalt for dagen en K/D på 114 ph34r.gif

 

WINNING! =D

Jeg finner ikke runden på battlelog... Hvor mange ganger ble du anklaget for cheat? :D

 

Har ikke fått opp runden i battlelog enda sjøl, virker som om battlelog sliter med 1000 ticks servere.

 

Men tja, var endel som begynte å grine i chatten, men for første gang ever så jeg noen på motstanderlaget som beskyttet meg. Men tja, var redd for å bli kicket, men har kun blitt kicket fra 2 servere pga vill killstreak innocent.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...