Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

kjapt spm til dere bf3 pro's : ))

 

hva syns dere er en grei SPM å ligge på? å hva har du?

 

0-200 - Veldig dårlig

2-300 - Dårlig

3-400 - Respektabelt/gjenomsnittet for folk flest(?)

4-500 - Bra

5-700 - Veldig bra

700+ - Sykt bra

 

Selv ligger jeg akkurat nå på 630, men nå spiller jeg mye intensive baner. Det krever mye for å vedlikeholde den S/M'en, og jeg presser meg selv oppover hver gang :p . Men når jeg kommer opp til 45 kan det være at jeg slår meg mer til ro, og at den vil gå nedover.

 

 

SPM er like unyttig og intetsigende som KDR.

Dersom en spiller sitter hele gamet og passer på at ingen fiender komm inn èn dør får han lav SPM. Men ved å passe på den ene døra stenger han kanskje av det beste flankingspunktet for angriperne og gjør dermed en utrolig bra jobb, selv om han har 3 kills og 54 SPM den kampen.

 

Det er mange nyttige jobber man kan gjøre som ikke får betalt i score.

 

På motsatt side har du den heldiggrisen som fikk plass i Tunguska'en som skyter ned 10 jets og 3 helikoptere i minuttet. Høy SPM, forholdsvis lite nyttig (det igjen er jo en diskusjon om nytten av jets, men ..)

 

Både enig og uenig. Man kan vurdere om jobben er "viktig nok" hvis det gjør statsene så dårlig. Altså man bør innse det, at S/M og K/D ratio henger i stor grad sammen. Mange "unnskylder" seg selv f.eks med å si at det løper rundt og reciever, og derfor har en dårlig K/D. Ja, men da burde du hatt en høy S/M, hvis du er god.

 

Altså alt går på effektivitet, hvis både K/D og S/M er lav, ja da må du nok bare innse at du suger. Det er ikke uten grunn at "de beste" spillerne har høy score her.

 

W/L Ratio og Accuracy har dog nødvendigvis ikke "en dritt" å si om hvor god du er, men gode stats er seff positivt. Grunnen til at jeg kan si det, er at W/L er helt avhengig av teamet, og går ikke på deg som person alene Det forteller derfor kun noe om hvor godt teamet er, og ikke hvor god du er.

 

Bra Accuracy er jo positivt, men lav betyr nødvendigvis ikke at du er dårlig, men at man heller sløser ut mange skudd i håp for å få flere treff, selv steder man er i tvil om det er folk, men tror kanskje det er det, denne "sløsingen" har jeg vunnet mange kills på.

 

jækla dopa hare ass :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjapt spm til dere bf3 pro's : ))

 

hva syns dere er en grei SPM å ligge på? å hva har du?

 

0-200 - Veldig dårlig

2-300 - Dårlig

3-400 - Respektabelt/gjenomsnittet for folk flest(?)

4-500 - Bra

5-700 - Veldig bra

700+ - Sykt bra

 

Selv ligger jeg akkurat nå på 630, men nå spiller jeg mye intensive baner. Det krever mye for å vedlikeholde den S/M'en, og jeg presser meg selv oppover hver gang :p . Men når jeg kommer opp til 45 kan det være at jeg slår meg mer til ro, og at den vil gå nedover.

Jeg har 234, men vil det egentlig bet at jeg er dårlig? Jeg har skjelden negativ k/d, og jeg havner nesten alltid på top 5 lista på runder.

Lenke til kommentar

snip

snip

snip

 

Jeg skjønner helt ærlig ikke denne "lokingen". Det er f.eks ingenting som tilsier at du skal bli dårligere til å skyte selvom du kødder, men nå skjønner ikke jeg hvorfor folk kødder rundt heller, kan vel ikke være mange som gjør dette. Det er ingenting som forsvarer en dårlig K/D selvom du kødder. Om du så kødder rundt, gjør du en dårlig innstats for laget ditt, og er også ergo en dårlig spiller.

 

Nei som sagt, dårlige stats på K/D og S/M samtidig kan ikke forsvares, at de kunne vært bedre er en annen sak, men "gode" spillere klarer ikke å kødde bort det.

 

Accuracy stats tells ikke en dritt, hvis du lurer på hvorfor kan du lese et av de forrige innleggene mine.

 

Kan lett forsvare både en dårlig K/D og en SPM jeg.

 

Dårlig K/D:

Jeg spiller med romkameraten min. Har er ikke så veldig god til å være midt i kampens hete, for da blir det fort litt hektisk for han. Men han er svært god som lagspiller - alt fra å hive ut packs til å reparere kjøretøy til å forsvare baser. Vi liker spesielt godt å kjøre tanks sammen. Gøy gøy. Ettersom jeg har best aim av oss to, samt bedre PC (Hans lagger litt hvis det skjer mye), er jeg designer gunner, han er den som reparerer. K/D ratio'n hans lider av at han er ute å reparerer og holder tanksen min i live. Dør han kjører jeg tilbake og venter på at han spawner på meg igjen. Sider vi spiller slikt ofte, så er det absolutt en avgjørende faktor for hvilke stats han har på Battlelog. Men sammen er vi dynamitt og jeg anser han som en god spiller som hjelper bl.a. meg til å gjøre det bedre i tanks.

 

Et annet eksempel fra hans stats er hans usedvanlig høye assist ration. Som skrevet over hakker PC'n hans til tider, og situasjoner hvor man garantert får et kill blir ofte til assist for han sin del fordi det lagger. Jeg får ikke sjekka stats hos han nå, men en gang vi sjekket dette hadde han halvparten så mange assists som kills. Later til å være uvanlig høyt.

 

Dårlig SPM:

I Battlefield har man mange spillemoduser. Conquest, Rush, Squad Death Match, Team Deathmatch osv. Serverne har også forskjellig kapasitet for antall spillere. Har man en foretrukken server og spillemodus, så vil SPM være der etter. To "motsetninger" som eksempel:

a) Team Deathmatch kan være en av de modusene som gir lav score. Den kan selvsagt gi høy også, men størrelsen på kartene, antall spillere og antall kjøretøy gjør at det gjerne ikke blir slik. Samtidig mangler det objektiver som man har i f.eks. Conquest modusen.

b) Conquest m/ Fast Veichle Repawn. I denne modusen har man alt, og alt ligger til rette for at man kan sanke inn en god bråte poeng. Potensialet for poenginnsamling er mye høyere enn i en TDM runde.

 

Er man en TDM spiller kan man være god, men ikke ha høy SPM sammenlignet med en Conq spiller av likt kaliber. SDM vil også gi lavere SPM enn Conquest. Til gjengjeld kan en Conq spiller være god og ha høy SPM, men like av dårlig K/D fordi han fokuserer rent på målrettede objektiver.

 

 

Hvis du klarer å være uenig i det at online stats lett kan gi et feilaktig bilde av en spiller - ja da tror jeg vi bare får være uenige.

 

Og som en sluttkommentar - I alle Conquest-runder jeg spiller og vi vinner med god margin går siste del av runden med på å prøve å få roadkills med jeep. Fordi jeg syns det er gøy :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kjapt spm til dere bf3 pro's : ))

 

hva syns dere er en grei SPM å ligge på? å hva har du?

 

0-200 - Veldig dårlig

2-300 - Dårlig

3-400 - Respektabelt/gjenomsnittet for folk flest(?)

4-500 - Bra

5-700 - Veldig bra

700+ - Sykt bra

 

Selv ligger jeg akkurat nå på 630, men nå spiller jeg mye intensive baner. Det krever mye for å vedlikeholde den S/M'en, og jeg presser meg selv oppover hver gang :p . Men når jeg kommer opp til 45 kan det være at jeg slår meg mer til ro, og at den vil gå nedover.

Jeg har 234, men vil det egentlig bet at jeg er dårlig? Jeg har skjelden negativ k/d, og jeg havner nesten alltid på top 5 lista på runder.

 

 

Haha, dummeste jeg har hørt at 2-300 er dårlig! Flyr veldig mye helikopter med en kompis som gunner. Får selv ikke mye poeng av det, men vi hjelper laget og vinner veldig ofte. Noen er bare statshorer deluxe og tror en høy SPM reflekter skill. Sier meg sterkt uenig der, men ja - det finnes helt klart unntak! ;)

Lenke til kommentar

snip

snip

snip

 

Jeg skjønner helt ærlig ikke denne "lokingen". Det er f.eks ingenting som tilsier at du skal bli dårligere til å skyte selvom du kødder, men nå skjønner ikke jeg hvorfor folk kødder rundt heller, kan vel ikke være mange som gjør dette. Det er ingenting som forsvarer en dårlig K/D selvom du kødder. Om du så kødder rundt, gjør du en dårlig innstats for laget ditt, og er også ergo en dårlig spiller.

 

Nei som sagt, dårlige stats på K/D og S/M samtidig kan ikke forsvares, at de kunne vært bedre er en annen sak, men "gode" spillere klarer ikke å kødde bort det.

 

Accuracy stats tells ikke en dritt, hvis du lurer på hvorfor kan du lese et av de forrige innleggene mine.

 

Kan lett forsvare både en dårlig K/D og en SPM jeg.

 

Dårlig K/D:

Jeg spiller med romkameraten min. Har er ikke så veldig god til å være midt i kampens hete, for da blir det fort litt hektisk for han. Men han er svært god som lagspiller - alt fra å hive ut packs til å reparere kjøretøy til å forsvare baser. Vi liker spesielt godt å kjøre tanks sammen. Gøy gøy. Ettersom jeg har best aim av oss to, samt bedre PC (Hans lagger litt hvis det skjer mye), er jeg designer gunner, han er den som reparerer. K/D ratio'n hans lider av at han er ute å reparerer og holder tanksen min i live. Dør han kjører jeg tilbake og venter på at han spawner på meg igjen. Sider vi spiller slikt ofte, så er det absolutt en avgjørende faktor for hvilke stats han har på Battlelog. Men sammen er vi dynamitt og jeg anser han som en god spiller som hjelper bl.a. meg til å gjøre det bedre i tanks.

 

Et annet eksempel fra hans stats er hans usedvanlig høye assist ration. Som skrevet over hakker PC'n hans til tider, og situasjoner hvor man garantert får et kill blir ofte til assist for han sin del fordi det lagger. Jeg får ikke sjekka stats hos han nå, men en gang vi sjekket dette hadde han halvparten så mange assists som kills. Later til å være uvanlig høyt.

 

Dårlig SPM:

I Battlefield har man mange spillemoduser. Conquest, Rush, Squad Death Match, Team Deathmatch osv. Serverne har også forskjellig kapasitet for antall spillere. Har man en foretrukken server og spillemodus, så vil SPM være der etter. To "motsetninger" som eksempel:

a) Team Deathmatch kan være en av de modusene som gir lav score. Den kan selvsagt gi høy også, men størrelsen på kartene, antall spillere og antall kjøretøy gjør at det gjerne ikke blir slik. Samtidig mangler det objektiver som man har i f.eks. Conquest modusen.

b) Conquest m/ Fast Veichle Repawn. I denne modusen har man alt, og alt ligger til rette for at man kan sanke inn en god bråte poeng. Potensialet for poenginnsamling er mye høyere enn i en TDM runde.

 

Er man en TDM spiller kan man være god, men ikke ha høy SPM sammenlignet med en Conq spiller av likt kaliber. SDM vil også gi lavere SPM enn Conquest. Til gjengjeld kan en Conq spiller være god og ha høy SPM, men like av dårlig K/D fordi han fokuserer rent på målrettede objektiver.

 

 

Hvis du klarer å være uenig i det at online stats lett kan gi et feilaktig bilde av en spiller - ja da tror jeg vi bare får være uenige.

 

Og som en sluttkommentar - I alle Conquest-runder jeg spiller og vi vinner med god margin går siste del av runden med på å prøve å få roadkills med jeep. Fordi jeg syns det er gøy :)

Du klarte å forsvare dårlig SPM sånn delvis ihvertfall. Som du sier så vil nok TDM gi lavere SPM(men da vil du mest sannsynlig se sånn noenlunde hvor god han er på K/D ratioen ettersom du bare går etter kills på TDM.

 

Men når det gjelder romkameraten din så klarer du ikke å forsvare hans K/D. Slik du beskriver han så ville han mest sannsynlig hatt en relativt lav K/D selv om han hadde løpt rundt og ikke reparert tanks(dere høres forresten ut som noen jeg hater å spille mot. Tanks horer ;) )

 

Men det viktigste er jo at man har det gøy når man spiller. Noen har det gøy med å prøve å få mest mulig points og kills(ergo gode stats) og andre ser ikke så viktig på det...

Lenke til kommentar

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men fra BC2 til BF3 dauer man nå og da selv om man står på andre siden av der hvor tanksen blir skutt på med RPG. Og så har de lagt til en "fantastisk" ting hvor man konsekvent går ut av kjøretøyet på feil side (dvs. på den siden det blir skutt fra). Dette fungerte bedre i BC2 og KD ratioen hans var bedre med tanke på dette. Her gjør han samme jobben, men han dør mer pga et litt rart system. Samtidig kunne det jo vært meg som prøvde å reparere, derav kunne han levd og hatt bedre KD. Men han er en lagspiller 100% av tiden :)

 

(Shit merker det er lenge siden jeg har skrevet på PC, mange feil. Sorry folkens :p)

 

 

Det var kun en generell observasjon, beklager om du følte deg truffet :-D

 

Hehe jeg forstår virkelig ikke hva du mener med både "Generell observasjon" og den siste biten hvor du prøver å heve deg over det jeg skrev. Forsvar den generelle observasjonen din da ;)

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

Og så har de lagt til en "fantastisk" ting hvor man konsekvent går ut av kjøretøyet på feil side (dvs. på den siden det blir skutt fra). Dette fungerte bedre i BC2 og KD ratioen hans var bedre med tanke på dette.

 

Man hopper ut på den siden våpnet ditt peker, dvs. at sitter man som gunner så peker man gunneren vekk ifra fienden før man hopper ut å reparerer. Gunnerens ansvar er jo å passe på flankene og bak tanksen uansett.

 

Det betyr også at hvis man sitter alene i tanksen så bør man skifte sete og snu gunneren bakover og gå via dette setet når man skal ut.

Lenke til kommentar

Jeg har 234, men vil det egentlig bet at jeg er dårlig? Jeg har skjelden negativ k/d, og jeg havner nesten alltid på top 5 lista på runder.

 

Altså først og fremst, ikke ta det hardt å være "dårlig" i BF3. De fleste inkl. meg har vært på 200 tallet en gang også, man blir bedre og bedre for hver dag som går. Så er det også to forskjellige ting å være på lvl 5 og ha 234, og å være på lvl 40 og ha 234, på sistnevnte er det veldig veldig dårlig.

 

Generelt er nok ikke 234 bra uannsett lvl, men å ha minst 1 i K/D ratio er respektabelt.

 

Som sagt, ikke tenk at du er dårlig, men finn heller ut forbedringspotensialet ditt. "Effektivitet" og "teamplay" er stikkord. Jeg kan gi deg noen tips:

 

- ALDRI undervurder teamplay, teamplay er kanskje det VIKTIGSTE for å lykkes i BF3.

Og med det mener jeg dette:

 

1. Vær med i en "god" squad eller ikke gå fra lagspillerne. Her er det mye tips man kan nevne, men la oss si det enkelt: De som har god K/D har det sjeldent bare fordi de er gode, men fordi de har et godt team med medic som omtrent hele tiden reaciver deg når du dør.

 

2. Hent poeng der det er poeng å hente:

- Ta over flagg

- Gjør det Squad leader ber om

- IKKE stå å surr et sted der du venter på folk som kommer en gang hvert 5 minutt, gå ut og drep folk, med en gjennomtenkt taktikk.

 

 

De er masse mer jeg kan si, men det aller beste er å lære seg det selv for å skjønne nytten av det ;)

 

 

 

 

 

Kan lett forsvare både en dårlig K/D og en SPM jeg.

 

Dårlig K/D:

Jeg spiller med romkameraten min. Har er ikke så veldig god til å være midt i kampens hete, for da blir det fort litt hektisk for han. Men han er svært god som lagspiller - alt fra å hive ut packs til å reparere kjøretøy til å forsvare baser. Vi liker spesielt godt å kjøre tanks sammen. Gøy gøy. Ettersom jeg har best aim av oss to, samt bedre PC (Hans lagger litt hvis det skjer mye), er jeg designer gunner, han er den som reparerer. K/D ratio'n hans lider av at han er ute å reparerer og holder tanksen min i live. Dør han kjører jeg tilbake og venter på at han spawner på meg igjen. Sider vi spiller slikt ofte, så er det absolutt en avgjørende faktor for hvilke stats han har på Battlelog. Men sammen er vi dynamitt og jeg anser han som en god spiller som hjelper bl.a. meg til å gjøre det bedre i tanks.

 

Et annet eksempel fra hans stats er hans usedvanlig høye assist ration. Som skrevet over hakker PC'n hans til tider, og situasjoner hvor man garantert får et kill blir ofte til assist for han sin del fordi det lagger. Jeg får ikke sjekka stats hos han nå, men en gang vi sjekket dette hadde han halvparten så mange assists som kills. Later til å være uvanlig høyt.

 

Dårlig SPM:

I Battlefield har man mange spillemoduser. Conquest, Rush, Squad Death Match, Team Deathmatch osv. Serverne har også forskjellig kapasitet for antall spillere. Har man en foretrukken server og spillemodus, så vil SPM være der etter. To "motsetninger" som eksempel:

a) Team Deathmatch kan være en av de modusene som gir lav score. Den kan selvsagt gi høy også, men størrelsen på kartene, antall spillere og antall kjøretøy gjør at det gjerne ikke blir slik. Samtidig mangler det objektiver som man har i f.eks. Conquest modusen.

b) Conquest m/ Fast Veichle Repawn. I denne modusen har man alt, og alt ligger til rette for at man kan sanke inn en god bråte poeng. Potensialet for poenginnsamling er mye høyere enn i en TDM runde.

 

Er man en TDM spiller kan man være god, men ikke ha høy SPM sammenlignet med en Conq spiller av likt kaliber. SDM vil også gi lavere SPM enn Conquest. Til gjengjeld kan en Conq spiller være god og ha høy SPM, men like av dårlig K/D fordi han fokuserer rent på målrettede objektiver.

 

 

Hvis du klarer å være uenig i det at online stats lett kan gi et feilaktig bilde av en spiller - ja da tror jeg vi bare får være uenige.

 

Og som en sluttkommentar - I alle Conquest-runder jeg spiller og vi vinner med god margin går siste del av runden med på å prøve å få roadkills med jeep. Fordi jeg syns det er gøy :)

 

 

Altså desverre kan jeg forsatt ikke si at det du sier forsvarer dårlige stats, men jeg tror vi bare må være uenige :)

 

Alt jeg har å si er at dette minner meg om de som sier

 

"Jeg er egentlig flink på skolen, jeg bare orker ikke å prestere".

 

Javel, men til syvende og sist er det karakterutskriften som teller.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MAV får du kanskje ikke så mye poeng for i Conquest - der er action litt for spredt til å være effektiv med MAV. Men i Rush, gud hvor mye du kan rake inn på rett map (ett med høy flight ceiling).

 

For å si det slik. 2 Surveilance Medals på 2 runder med Rush MAVing.

Får du ikke kun 10 poeng per spott? Det vil jo gjerne si maks 3000-4000 med 300 ticket (noen dobbelt opp pga. revive osv).

 

10 for spot assist +20 til for motion sensor assist.

Husk at du også kan ta ut fiendlig utstyr med MAV (andre MAV'er, TUGS, spawn point og SOFLAMs -20 poeng pr av de også).

 

Jeg fikk 9050 på en runde med kharg island som attacker. Før awards..56 surveilence efficiency ribbons på toppen og 1 surv. medal...

 

MAV får du kanskje ikke så mye poeng for i Conquest - der er action litt for spredt til å være effektiv med MAV. Men i Rush, gud hvor mye du kan rake inn på rett map (ett med høy flight ceiling).

 

For å si det slik. 2 Surveilance Medals på 2 runder med Rush MAVing.

Klarte å få 8 ribbons på Metro 64 rush, men dette er noe som går bare en sjelden gang.

Vanligvis er det jo allerede 1-2 MAV oppe i lufta, blir ikke mye poeng da.

 

Bare å spotte selv om. usikker på om dere deler poengene eller hvem som får dem. Mulig jeg var heldig som fikk holde på alene da..

 

Metro er ikke rette mappet for MAVing. Alt for lav høyde, og bare brukenes til første sett Mcoms.

 

Ungå MAV bruk på metro, seine crossing, og grand bazaar.

Lenke til kommentar

Altså desverre kan jeg forsatt ikke si at det du sier forsvarer dårlige stats, men jeg tror vi bare må være uenige :)

 

Alt jeg har å si er at dette minner meg om de som sier

 

"Jeg er egentlig flink på skolen, jeg bare orker ikke å prestere".

 

Javel, men til syvende og sist er det karakterutskriften som teller.

 

Vil bare si at for meg blir forskjellen i denne sammenhengen at det ikke er snakk om å "orke å prestere", men hvordan man foretrekker å prestere. Og kan i lys av det ikke sammenlignes med skoleinnsats.

 

 

Og så har de lagt til en "fantastisk" ting hvor man konsekvent går ut av kjøretøyet på feil side (dvs. på den siden det blir skutt fra). Dette fungerte bedre i BC2 og KD ratioen hans var bedre med tanke på dette.

 

Man hopper ut på den siden våpnet ditt peker, dvs. at sitter man som gunner så peker man gunneren vekk ifra fienden før man hopper ut å reparerer. Gunnerens ansvar er jo å passe på flankene og bak tanksen uansett.

 

Det betyr også at hvis man sitter alene i tanksen så bør man skifte sete og snu gunneren bakover og gå via dette setet når man skal ut.

 

Jeg har plukka opp noe slikt, men det er utrolig klønete. Enten må man snu hele hodet på tanksen, eller bytte sete for så å snu gunner. Det har man gjerne ikke tid til heller. Og som sagt, slikt gir flere deaths. Personlig syns jeg det med hell kunne vært en funksjon som gjør at du hopper ut på "riktig side".

Lenke til kommentar

Det var kun en generell observasjon, beklager om du følte deg truffet :-D

 

Hehe jeg forstår virkelig ikke hva du mener med både "Generell observasjon" og den siste biten hvor du prøver å heve deg over det jeg skrev. Forsvar den generelle observasjonen din da ;)

 

Syns den generelle observasjonen står veldig godt alene, jeg.

 

Men jeg kan godt gi deg en personlig utdypning: Spillere som selv synes de er knallflinke, men som ikke får dette reflektert i sin SPM eller K/D, har gjerne et sterkt behov for å fortelle om hvor flinke de er (Ikke alle sier det, men det ligger jo i kortene at det er selvhevdelse det går på). Jeg har forståelse for at det ikke er kult å ha dårlig K/D, og at den gjerne skulle vært høyere. Men det blir faktisk litt feil å si at disse tingene ikke er en refleksjon av dine prestanda, av den grunn.

 

Dette koker ned til det vanlige utsagnet. "Jeg bryr meg ikke om K/D, det er teamwork som er viktig i Battlefield." Ja, teamwork er viktig, men det er da overhodet ikke uforenelig med en god SPM og K/D. Stort sett alle spillere jeg har møtt på som ytrer setningen over, er langt bak mål på skill-siden, og bruker "teamwork" som unnskyldning for dette. Annoying - en spade er en spade.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...