Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs


Tronuk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så absolutt ;) Forventet en del etter å ha lest så mye positivt om maskinen, og alt har vært perfekt så langt, bortsett fra at den trøbler litt når jeg skal til desktop fra et bestemt spill. Det jeg er mest spent på er om hvor lenge kvaliteten vil vare, min forrige laptop ble betydelig tregere etter under ett år.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt over viftestøy i det hele tatt, og det er vel tegn på at den er relativt stille. Jeg er derimot ikke helt fornøyd med lyden i headset'et når maskinen står helt stille. Det er en sånn irriterende kakkelyd som høres veldig godt når det verken står musikk eller spill på. I starten trodde jeg kanksje det var fordi den registrerte lyden fra mikrofonen (det har jeg opplevd før), men tror ikke det er problemet, dessverre.

 

Jeg har en N71JA og har hatt den i et par uker nå. Selv om jeg synes det er vanskelig å legge fra meg min gamle ThinkPad til surfebehov i sofaen, må jeg si meg godt fornøyd med maskina. Er lettere sjokkert over hvor smooth alle spill jeg prøver går. Har riktignok ikke prøvd så mange (Modern Warfare 2, Splinters Cell Conviction, Batman Arkham Asylum og Mass Effect 2), men de jeg har prøvd kjører jeg på det ypperste jeg klarer å sette på av grafikk og oppløsning. Har enda ikke oppdaget antydninger til at maskinen sliter med å få det til å flyte, selv ikke når jeg løper inn i sandstormem på MW2 med full action fra alle kanter. Det flyter bare sinnssykt bra, og jeg er helt slått i bakken av hvor fantastisk grafikk de nye spillene har. Noen år siden sist jeg brukte datamaskinen til spilling, men når jeg kobler meg på 24"-skjermen og starter spillene merker jeg at dette er noe jeg kan holde på med litt fremover.

 

Blir selvfølgelig spennende å se hvor lenge det tar før maskinen begynner å føle utdatert på nye spill som dukker opp. Det tar vel ikke lang tid, om jeg kjenner utviklingen riktig.

 

Av negative ting med maskinen er den nevnte lyden, samt at skjermen er utrolig glossy noe som gjør den totalt ubrukelig ved minste tegn til bruk i sollys. Er ikke noe å sitte på terassen med i sommer, med andre ord. Da sitter man og glaner i et speilblankt speil, og det er umulig å se noe særlig annet. Der er den matte ThinkPad-skjermen tusen ganger bedre, så jeg skal nok ikke kvitte meg med den riktig enda. Batterikapasiteten er også rimelig skral, men det er vel resultatet av den kraftige hardwaren.

Endret av Myxo
Lenke til kommentar

De to første partiene (januar til mars ca) ble levert med CD/DVD'er. De nyere partiene etter dette må du brenne ut plater selv.

 

Dette blir jo for dumt. Må jo ha 4 dvd'er for å brenne ut kopi av windows. Ikke kan man bruke windows home premium cd jeg har til stasjonær heller.

 

Hva gjør folk hvis HD crasher før man når å lage backup plater?

Ikke det at det har skjedd meg, men har lite lyst på 4 dvd plater for windows backup...

Lenke til kommentar

Om disken krasjer før så er det jo en garantisak, mest sannsynlig en DOA sak slik at du får ny maskin, eller ihvertfall ny disk med image/operativsystem på.

 

Ser ikke helt problemet å 4 orginalplater eller 4 brente plater, en plate koster jo bare et par-tre kroner stk.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

De to første partiene (januar til mars ca) ble levert med CD/DVD'er. De nyere partiene etter dette må du brenne ut plater selv.

 

Dette blir jo for dumt. Må jo ha 4 dvd'er for å brenne ut kopi av windows. Ikke kan man bruke windows home premium cd jeg har til stasjonær heller.

 

Hva gjør folk hvis HD crasher før man når å lage backup plater?

Ikke det at det har skjedd meg, men har lite lyst på 4 dvd plater for windows backup...

 

Jeg brukte min Win7 Home Premium CD til å installere OS'et fra scratch. Fungerte uten problemer. Brukte CD-keyen som står på stickersen under laptopen.

Lenke til kommentar

 

Jeg brukte min Win7 Home Premium CD til å installere OS'et fra scratch. Fungerte uten problemer. Brukte CD-keyen som står på stickersen under laptopen.

 

 

Jeg har forsøkt dette flere ganger, den vil ikke godta dette. Har en Win7 Home Premium OEM disk som jeg har til min stasjonære.

Får beskjed om at key ikke er gyldig for denne versjonen av win7 eller noe slikt.

Har lagt over Win7 på en minnepinne så går ganske raskt å reinstallere i allefall.

 

 

OC-Freak, det er ikke penga det er snakk om, men mer at det er irriternede å måtte ta vare på 4 dvd plater for å kunne legge inn OS på nytt.

Jeg vil ha det så enkelt som mulig og så clean som mulig :-)

Nå skal det sies jeg bruker gjerne tid på å få det så enkelt som mulig.

Endret av StureM
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt forskjellen på å ta vare på 4 orginalplater vs 4 brente plater, men ok :p

 

Jeg la inn win 7 home premium OEM på min X77JA også, måtte søke opp asus OEM win 7 key på nettet da den som stod under maskinen min ikke virka. Da virka det helt fint, bare vær obs på at man må legge inn asus sertifikat i tillegg for at den skal være aktivert, slik jeg har forstått det må sertifikatet legges inn for at den skal sjekke SLIC informasjonen i bios (maskiner som kommer med win7 skal ha SLIC 2.1 i bios).

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt forskjellen på å ta vare på 4 orginalplater vs 4 brente plater, men ok :p

 

Jeg la inn win 7 home premium OEM på min X77JA også, måtte søke opp asus OEM win 7 key på nettet da den som stod under maskinen min ikke virka. Da virka det helt fint, bare vær obs på at man må legge inn asus sertifikat i tillegg for at den skal være aktivert, slik jeg har forstått det må sertifikatet legges inn for at den skal sjekke SLIC informasjonen i bios (maskiner som kommer med win7 skal ha SLIC 2.1 i bios).

 

Jeg har forsøkt å legge inn min key ved å laste ned asus certification og kjøre kommandoer via CMD.

Men får bare at den er invalid for activation. Er jo merkelig at det ikke skal fungere, siden jeg har en key så har jeg jo ikke lyst å måtte bruke master OEM key til asus eller hva det nå heter.

Denne laptopen skal vel ha SLIC 2.1 allerede.

Eneste jeg kan tenke meg som kan lage problemer er at jeg ikke fikk til å bruke CERT som følger med laptop uten å rename den.

Skal teste litt mer med CERT med orginal navnet fra orginal installasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...