Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs


Tronuk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt min X77JA i ett par dager nå, den virker til å være veldig bra.

Må si jeg er veldig godt fornøyd med oppstarten av laptop, går unna som bare det.

 

Planen var å sette inn SSD når ferie penga kom, men klarte ikke vente så måtte ta ut den ene SSD disken (OCZ Vertex 60GB) fra stasjonære å teste.

 

Fra kald start til jeg er inne i windows tar det nå 20-21 sekunder, det er mye raskere enn min stasjonære klare med Intel x-25 M.

 

Tror nok 60GB blir litt lite så jeg regner vel med at det blir en 160GB intel disk etterhvert :)

 

Den har så langt vært veldig lite støy av og den er kald der man normalt sett holder hendene og det er digg, min gamle laptop var varm og ukoselig å bruke.

Lenke til kommentar

Mye snakking om flashing av bios her. Kan noen fortelle meg fordelen eller poenget med å gjøre det på en ny pc? Hva vil man oppnå med å flashe bios på denne maskina? Er biosen en svakhet her?

 

Digg å kunne overklokke med ferdige OC verdier. Derfor jeg oppgraderte min.

 

(Nyeste biosversjon har visstnok fjernet denne muligheten)

Lenke til kommentar

Så det handler i bunn og grunn om overklokking?

 

Det er et område jeg velger å holde meg unna på en så dyr PC (NJ71JA, 10 000 kroner), så da er det med andre ord ingen poeng av meg å oppdatere?

 

Nei, som regel handler det ikke kun om overklokking. For hver BIOS oppdatering, så følger det med et "Release notes" dokument, enten fra websiden du laster ned BIOSen fra eller inkludert i ZIP-fila e.l. hvor selve BIOSen er. Her står det listet opp punktvis hvilke endringer i den aktuelle BIOSen som er gjeldende.

Lenke til kommentar

Åja! Beklager, tenkte ikke så langt som at det skulle være notebook i første dropdownen.

 

Tusen takk! Får se om dette funker :)

 

 

EDIT: Smertefritt! OG, det løste batteriproblemet.

Evig takknemmelig :love: Hadde vel sendt den inn og måtte vente ellers.

Endret av LegitSuperstar
Lenke til kommentar

Fra komplett?

 

Normalt sett 2 virkedager om du bestiller tidlig på dagen. 3 dager om du bestiller på ettermiddag/kveld.

 

Levert inn dag 0 og sortert i oslo.

Sortert på forus dag 1.

Ankommet post i butikk dag 2 - klar til henting.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...