Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs


Tronuk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei - meningen med backup er å sikre selve operativsystemet, slik at man kan gjenopprette det ved behov. Altså tar du backup helst før du legger inn en masse programmer - men gjerne etter at du har fjernet evt. bloat- og crapware.

 

Så du sier da altså at de programmene jeg har lagt til vil være på recovery cdene, siden du nevnte at Bloat og crapwaren ikke ville være der? så da burde altså d som legges til bli med.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg nevnte at det er en fordel å ta backup av OS før man begynner å installere andre programmer, er at det vil legges til registeroppføringer av disse programmene i Windows registeret - og disse registeroppføringene vil da bli med i en backup/recovery. Derfor også best å fjerne uønskede programmer, og registeroppføringene av disse, før backup.

Lenke til kommentar

Har hatt n61ja i hus i ca. en uke nå, og jeg er virkelig imponert over spillytelsen spesielt! :D Maskinen er knall i seg selv, men ytelsen på spill er bare helt rå! Har testet en rekke spill på den: Crysis warhead (25 FPS på gamer settings), Battlefield BC2 (Ca. 33 FPS på full settings med 2x AA), Cod 6: MW2 (37 Fps på full settings), Assassins Creed 1 (40 FPS på full settings uten VSync og 30 FPS på full settings med VSync), Far Cry 2 (32 FPS med full settings), Operation Flashpoint DR (35 Fps på full settings), COD 5:WaW (35 FPS på full settings) :cool:

Det eneste spillet jeg har trøbbel med er The Saboteur, den kjører det lett, men spillet har visst problemer med ATI-kort, så den blacker ut og stopper spillet, etter kort tid. Varme, støy, alt egentlig, er etter min mening i aller høyeste klasse! :new_woot:

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Du må legge til hvilken oppløsning du har kjørt de forskjellige spillene på, hvis det skal ha noen relevans, til sammenligning med andre maskiner/kort.Og hvordan har du målt fps? Med hvilken software?

Ja, det glemte jeg... Med full settings gjelder full oppløsning, altså 1366x768 på N61ja :D Brukte Fraps.

Lenke til kommentar

Har hatt pcen en stund, men har begynt å fått noen problemer med batteriet.

Om jeg tar ut ledningen, blir pcen svart etter noen sekunder (slår seg av). Hvis jeg da setter i ledningen igjen, MED batteriet i, vil den ikke starte.

Uansett hva jeg gjør, starter ikke pcen med ledning OG batteri i. Jeg må altså ta ut batteriet for å få den til å starte igjen.

 

Altså, batteri + ledning = umulig. Batteri alene = umulig (som om batteriet er flatt, starter og går litt, så kommer jeg meg til hjem skjermen så slår den seg av.) Ledning alene, uten batteri = helt fint, funker som normalt.

 

Har ikke prøvd noe spesielt for å fikse dette, da jeg virkelig ikke vet hva det kan være. Har ett håp på at dette er et problem som kan fikses selv via update e.l, men kan generelt lite om laptops og "insides" av pcen.

 

Er det noen som har en eneste liten aning om hva problemet er?

Har hørt om no' bios update som kom for lenge siden nå regner jeg med, har aldri gjort noe med det da jeg virkelig ikke vet hva det gjør, og egentlig ikke trodd jeg har hatt behov for det.

Lenke til kommentar

Prøvde det nettopp. Satte i batteri, sjekka batteri % (var på 83%) og tok ut ledning.

Funka helt fint i 1-2 minutter, ble overlykkelig en stund - helt til den gikk svart igjen.

 

Ut med batteriet for å starte opp igjen, så her sitter jeg.

Laptop med ledning-range. Portabel - joda, men ikke så veldig.

 

EDIT: Forøvrig, måtte ta ut ledningen også sette den inn igjen før jeg fikk starta den, om det skulle ha noe å si.

Lurer litt på om dette er noe jeg må sende inn for å få fikset?

Endret av LegitSuperstar
Lenke til kommentar

Ble livredd når jeg leste om hva som kunne skje om flashinga gikk dårlig.

Har aldri flasha bios før, så er rimelig usikker på hvordan og hva.

 

Er det noen som vet om en fin guide, til asus (ser det er forskjellige "flashere" til forskjellige merker), evt. noen som orker å skrive hvordan jeg skal gjøre dette?

Lenke til kommentar

Er veldig lett på denne maskinen. Bare hente ned "Windows BIOS Flash Utility" og bios fila. Så starter du "Windows BIOS Flash Utility" og peker til bios fila, så sjekker den at bios stemmer overens med den som skal flashes, så trykker du flash, og holder fingra langt unna maskina :)

 

Har gjort dette to ganger alt på denne maskinen, gått helt knirkefritt, men ville kanskje tatt ut bateriet og kun hatt den på strøm, med de problemer du har forklart tidligere.

 

Sikkert noen som mener at flashing i dos er bedre, men flashing i windows har fungert fint for meg(og en kompiss med samme maskin), desuten er det veldig enkelt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...