Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs


Tronuk

Anbefalte innlegg

Lillebror har nettopp at konfirmasjon, og prøver dermed å hjelpe han til å finne en god bærbar som skal brukes til spilling..

 

Hvordan er disse?

ASUS X77JV 17.3" HD+ til 6995

ASUS X64JA 16" HD til 6990

ASUS N61JV 16" WXGA til 7495

 

Så på testen som teknofil hadde på pc'er til 6000, men så her at HP ble veldig varm ved spilling, så da er vel ikke den noe å kjøre på med?

Itillegg så virka det som at den var smått vanskelig å finne på hardware.no sin prisguide, var jo bare masse forskjellige av-arter(6017, 6019 osv.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lillebror har nettopp at konfirmasjon, og prøver dermed å hjelpe han til å finne en god bærbar som skal brukes til spilling..

 

Hvordan er disse?

ASUS X77JV 17.3" HD+ til 6995

ASUS X64JA 16" HD til 6990

ASUS N61JV 16" WXGA til 7495

 

Så på testen som teknofil hadde på pc'er til 6000, men så her at HP ble veldig varm ved spilling, så da er vel ikke den noe å kjøre på med?

Itillegg så virka det som at den var smått vanskelig å finne på hardware.no sin prisguide, var jo bare masse forskjellige av-arter(6017, 6019 osv.).

 

X64JA vil yte mye bedre i spill grunnet kraftigere skjermkort enn de andre to. Enkelt og greit ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

noen som kan hjelpe meg med å få den trådløse biten på maskin til å funke igjen(x77ja)

 

har tydeligvis fått fjerna en slags wireless assistent(het det på hp)

 

kommer på nett når jeg kobler til kabel, men er ikke noe som søker etter trådløse nett lenger..

 

noen som kunne hjelpa meg med hvilket program/driver jeg har mista?

Lenke til kommentar

noen som kan hjelpe meg med å få den trådløse biten på maskin til å funke igjen(x77ja)

 

har tydeligvis fått fjerna en slags wireless assistent(het det på hp)

 

kommer på nett når jeg kobler til kabel, men er ikke noe som søker etter trådløse nett lenger..

 

noen som kunne hjelpa meg med hvilket program/driver jeg har mista?

 

Windows har trådløsfinner innabords. Let i kontrollpanelet, og du skal finne!

PS du har vel lagt inn driveren til trådløsadapteret?

Lenke til kommentar

Jeg har engelsk Win 7, og i mitt kontrollpanel heter det "Network and Internet" - klikker du på den skal du finne "Connect to internet" . Hvis da trådløs adapteret ditt har fått driver og er "på", skal du finne det der. Så er det bare å "connect". Mulig du har en av/på knapp for trådløs og eventuelt bluetooth på tastaturet også, eller det er en kombinasjon av Fn-tasten og noe annet. Du får lese bruksanvisningen. Poenget er at du ikke trenger noe bloatware fra Asus for å få gjort det der, siden Windows har det innebygd.

Eventuelt kan du sjekke i "System" og "enhetsbehandling" (tror jeg det heter på norsk), og se om trådløsadapteret virker som det skal, eller om det har en gul advarseltrekant om at noe er gærnt.

Det har ingenting med de Windows Live-tingene å gjøre.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

ja er fn og f2 tasten, trykker jeg på den kommer WLAN og BT logoen pp med en rød runding over(altså avslått) ogskulle jo fått slått det på igjen ved å trykke fn+f2, men det skjer ikke.

 

greia er at når jeg avinstalerte windows live, så avinstalerte jeg et annet program først(som jeg trodde var live messenger)men det var det ikke, det var tydeligvis noe som hadde med den trådløse biten å gjøre

Lenke til kommentar

ok - hva med trådløsikonet som skal sitte helt bort til høyre på oppgavelinjen, ser du den? Ser ut som en trapp, søyler som stiger i høyde.

Mulig du må legge inn driveren til trådløsadapteret på nytt - det burde følge med maskinen da du kjøpte den, på en cd/dvd. Hvis ikke, må du finne ut hvilket trådløsadapter det er, og google etter driver til de, ELLER du dobbeltklikker på trådløsadapteret i "enhetsbehandlig" og går inn på "driver" og "oppdater driver", og så skal Windows finne driver og installere det for deg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

ok - hva med trådløsikonet som skal sitte helt bort til høyre på oppgavelinjen, ser du den? Ser ut som en trapp, søyler som stiger i høyde.

Mulig du må legge inn driveren til trådløsadapteret på nytt - det burde følge med maskinen da du kjøpte den, på en cd/dvd. Hvis ikke, må du finne ut hvilket trådløsadapter det er, og google etter driver til de, ELLER du dobbeltklikker på trådløsadapteret i "enhetsbehandlig" og går inn på "driver" og "oppdater driver", og så skal Windows finne driver og installere det for deg.

 

 

ja det ikonet er der,med et rødt kryss over, og driverne til trådløsadapter er der, ihvertfall som jeg fant..

 

rare greier det her, akkurat som om det ikke går ann å slå på trådløst

Lenke til kommentar

Når jeg høyreklikker på det ikonet, kan jeg velge "troubleshooting". (Du får oversette til norsk selv her, dersom du har norsk Windows)

Da vil først windows søke etter evt. problemer, hvis det ikke finner noe, får du et par valg - et av dem er "I'm having a different problem" - klikk på det. Neste valg inneholder bl.a. "Use a specific network adapter (for example; Ethernet or wireless)" ... og så videre problemløsning. Kanskje du burde prøve den der?

Lenke til kommentar

takker for svar..

fant problemet nå,feilsøk og den sa hva jeg måtte gjøre... bare så utrolig flaut da, visste ikke at jeg hadde en bryter til å slå det trådløse av og på i front av maskin, trodde det kun var fn+f2, så tydeligvis kommet borti denne knappen på et vis.. flaut flaut flaut :blush: :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

har fått et lite batteri problem jeg nå,

når jeg tar med meg maskin ut i stua eller noe, uten lader

så går det 25-30 min så skrur den seg plutselig av, ingen varsel om dårlig batteri eller noe,det gjorde det før,og når jeg da prøver å skru den på så går det 3-6 sek før den skrur seg av igjen, akkurat som om den er tom for strøm..

 

det pussige er at når jeg kobler den i ladern igjen å skrur på, så viser den 50-60 prosent igjen av batteriet..

 

 

noen som vet om dette er noe som kan fikses med en oppdatering av et eller annet, eller hva årsaken kan være :innocent:

 

takker for svar som måtte komme :thumbup:

 

edit: nå kom det en melding om at batteriet er dårlig og bør skiftes--

 

 

regner med at det isåfall er reklamasjonssak da maskin er under 1 år.

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Har hatt pcen siden rundt mai, eller noe sånt.

Men den siste mnd har jeg hatt en del pluttselige shutdowns.

Er ofte når jeg spiller det skjer og da skur pcen seg av uten noen forvarsler, og det virker ikke som om viftene går for fullt heller. Får på Pcen rett etterpå uten problemer.

Noen som kan tenke seg hva det er?

Har fått temperaturmåler program, men finner ikke viftestyring som støtter denne PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...