Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frosne dører i bilen


darling

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et temmelig stort problem med bilen min, nemlig at den er frosset igjen! Både lås og dører var frosset fast tidligere, låsene har jeg nå greid å tine ved hjelp av låsespray og lighter... Men er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan tine opp dørene?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyll en plastikkpose med så varmt vann du får tak i uten å ødelegge posen. Så legger du den inntil døren og lar den ligge til døren er tint opp. Her er det veldig viktig at du ikke heller eller søler vannet over på døren. Det vil løse problemet der og da, men problemet vil være enda større i morgen.

 

Når døren er åpen igjen så tørker du bort fuktighet rundt døren og sprayer dørlistene med silikonspray. Så sprayer du låsolje inn i dørlåsen for å presse bort vannet som er der og prøve å få den til å bli litt vannavisende.

Lenke til kommentar
Fyll en plastikkpose med så varmt vann du får tak i uten å ødelegge posen. Så legger du den inntil døren og lar den ligge til døren er tint opp. Her er det veldig viktig at du ikke heller eller søler vannet over på døren. Det vil løse problemet der og da, men problemet vil være enda større i morgen.

 

Når døren er åpen igjen så tørker du bort fuktighet rundt døren og sprayer dørlistene med silikonspray. Så sprayer du låsolje inn i dørlåsen for å presse bort vannet som er der og prøve å få den til å bli litt vannavisende.

 

 

Som et lite ps, vil jeg anbefale silokonstift istedenfor spray. Om du er nøye med å rengjøre og tørke etter du har fått opp døra vil du ikke ha silokon andre steder en på selve gummilista. Det er fort gjort å spraye mer en bare gummilista for å si det sånn...

husk også å bruk låsolje og ikke spray. Sprayen "dreper" smøringa og problemet vil fort komme tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...