Gå til innhold

Mass Effect 2 er lekket ut på nett (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det argumentet der har blitt brukt så mange ganger.. Og det er fremdeles slik at det er er flere "store titler" som er PC / Xbox360 eksklusive enn det er PlayStation3 eksklusive.

Mye tullprat her nå.

 

Det virker som man er mer opptatt av å forsvare plattformer enn å diskutere piratkopiering. PS3 har suverene titler og de sliter ikke med piratkopiering, tror det er mer fremtid i det enn et marked som sliter ekstremt med piratkopiering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det argumentet der har blitt brukt så mange ganger.. Og det er fremdeles slik at det er er flere "store titler" som er PC / Xbox360 eksklusive enn det er PlayStation3 eksklusive.

Mye tullprat her nå.

 

Det virker som man er mer opptatt av å forsvare plattformer enn å diskutere piratkopiering. PS3 har suverene titler og de sliter ikke med piratkopiering, tror det er mer fremtid i det enn et marked som sliter ekstremt med piratkopiering.

 

Poenget er at konkurrentene ikke sliter, de selger mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forsvare og forsvare plattformer, det er da du som først og fremst drar frem PS3 som en overlegen plattform på grunn av ingen piratkopiering?

Selv spiller jeg på både PC, Wii, Xbox360 og PlayStation3 og ønsker at samtlige plattformer skal få flest mulige spill slik at alle skal kunne få gleden av å oppleve hvilken underholdning spill har å by på!

 

Eksklusivitet er egentlig det mest idiotiske jeg vet om, men det fins nå og vi må leve med den.

 

 

Og på hvilken måte sliter PC, Wii og Xbox360 med piratkopiering? Det selges og utvikles fremdeles drøssevis av titler til disse plattformene til tross for mye piratkopiering?

Du trenger ikke akkurat å være noe geni for å piratkopiere spill til verken Nintendo DS, Xbox360, PC eller Wii? Likevel selges det spill i bøtter og spann, Super Mario Galaxy selge jo så det grein etter, til tross for at det samtidig ble lastet ned i bøtter og spann? Mass Effec solgte noe enormt til Xbox360, samtidig som det på det tidspunktet var et av de mest nedlastede spillene?

 

Det er vell nå færre store eksklusive PlayStation3 titler enn noen gang? Det har dukket opp noen nye godbiter ale Uncharted osv.. Mens gigant titler som GTA har jo gått fra å være PC eksklusivt, til å være PlayStation3 eksklusivt (selv om det kom alltid til PC året etterpå) til nå å knapt kunne bli kalt eksklusivt i det hele tatt på grunn av Microsoft har vært ute med lommeboka? Samme gjelder jo serier som Final Fantasy og Tekken? Nå er det vell slik at Metal Gear også kommer til Microsoft sin plattform?

 

 

Så ser ikke helt hvordan ting heller mot at PlayStation3 skal ha en så mye mer strålende fremtid enn alle andre plattformer der ute?

Lenke til kommentar

Vel, en negativ ting kan sies om alt dette multiplattform greiene + piratkopiering; dårlig porteringer til PC, der jeg regner med at sistnevnte er den beste unskyldningen. Kan igjen trekke inn MW2 som et godt eksempel her; salgene til PC var elendige og jeg regner med at om IW ville ha investert litt ekstra i utviklingen av en pc versjon (samt ikke se på oss, potensielle kunder, som fiender?), så ville tallene vært annerledes. Jeg kunne da KANSKJE ha tenkt å kjøpe det. Og rart er det å tenke på at MW1 ikke solgte så gale fordi mesteparten av spillerne faktisk spiller den supre online delen (Xfire tall snakker for seg selv) og der trenger man faktisk en ekte serial. Uansett, gode spill selger godt (og jeg håper jeg slipper en slik LAAAAAAAM åpningsskjerm i ME2, som jeg ble servert i ME1...).

Lenke til kommentar
Forsvare og forsvare plattformer, det er da du som først og fremst drar frem PS3 som en overlegen plattform på grunn av ingen piratkopiering?
Jeg sier "forsvare" fordi du åpenbart går i forsvar ved å påstå at jeg mener PS3 er en "overlegen plattform". Jeg sier at PS3 ikke sliter med piratkopiering.

 

Poenget er at konkurrentene ikke sliter, de selger mye.

AtW

Har jeg sagt at de sliter generellt? Nei, jeg har sagt at de sliter med piratkopiering som er noe de åpenbart bruker en del ressurser, penger og tid for å bekjempe.

 

Det er også åpenbart at de kunne tjent mye mer penger om folk ikke hadde piratkopiert fremfor å kjøpe spillene. Vi vet at en stor del som piratkopierer ikke ville kjøpt spillet, men desverre er det også en stor anndel som piratkopierer det de mener er godt nok til at de ville kjøpt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ramguy: En ting er nå sikkert og det er jo at pc som plattform sliter.. fler og fler tittler blir konsollekslusive, eventuellt blir pc-release utsatt noen måneder, og prisene på pc-spill dumpes for å motvirke piratkopieringen.. Som er et MYE MYE MYE større problem på pc enn på xbox360/wii.

 

Angående ps3 ekslusive spill; det har vel aldri vært så mangen ps3 ekslusive spill, det er vel og flere ekslusive spill til ps3 enn xbox. 2009 var jo helt tragisk sett fra xbox360 sin vinkel.. Utenom forza3 kom det jo stort sett ingenting.

Lenke til kommentar
Ramguy: En ting er nå sikkert og det er jo at pc som plattform sliter.. fler og fler tittler blir konsollekslusive, eventuellt blir pc-release utsatt noen måneder, og prisene på pc-spill dumpes for å motvirke piratkopieringen.. Som er et MYE MYE MYE større problem på pc enn på xbox360/wii.

Jeg syns det virker som det har gått mer den andre veien. Med spill som Prototype, Batman AA, Dark Void og Dragon Age: Origins som ble lansert samtidig til PC (Batman AA ble vel lansert litt senere til PC). Og med Mass Effect 2 og Battlefield BB2 som blir lansert samtidig på PC. Mass Effect 1 kom vel et halvt år etter på PC og Battlefield BB1 kom aldri ut på PC.

For eksklusive PC spill er det nok å ta av. Diablo 3, StarCraft 2, Torchlight, Deus Ex 3, massevis av strategi, MMO og adventure spill.

Lenke til kommentar
Forsvare og forsvare plattformer, det er da du som først og fremst drar frem PS3 som en overlegen plattform på grunn av ingen piratkopiering?
Jeg sier "forsvare" fordi du åpenbart går i forsvar ved å påstå at jeg mener PS3 er en "overlegen plattform". Jeg sier at PS3 ikke sliter med piratkopiering.

 

Poenget er at konkurrentene ikke sliter, de selger mye.

AtW

Har jeg sagt at de sliter generellt? Nei, jeg har sagt at de sliter med piratkopiering som er noe de åpenbart bruker en del ressurser, penger og tid for å bekjempe.

 

Det er også åpenbart at de kunne tjent mye mer penger om folk ikke hadde piratkopiert fremfor å kjøpe spillene. Vi vet at en stor del som piratkopierer ikke ville kjøpt spillet, men desverre er det også en stor anndel som piratkopierer det de mener er godt nok til at de ville kjøpt.

 

Det er ikke åpenbart at folk hadde kjøpt eventlig mere spill uten piratkopiering, og selv om det hadde vært det, så er ikke det i seg selv noe argument for at ut viklerstuidoene skal seg seg mot PS3, om de skal ditche de andre plattformene til fordel for PS3, så må de selge mer, det selges ikke mer på PS3, hva er da liksom argumentet for å bytte?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo åpenbart at folk kjøper mindre når det blir lett nok å piratkopiere. PCen er jo kjempebra eksempel på dette.

 

PC er ikke lenger hovedfokus, pc salgene er lavere enn konsollsalgene, selv om det er vanvittig mangen flere pcer i verden det kan spilles på enn det er konsoller. pc prisene har blitt dumpet for å motvirke piratkopieringen.

 

Xbox360 vs ps3 er jeg enig i at der har ikke piratkopieringen slått ut for fullt, grunnen til det er jo selvsagt den høye terskelen for å cracke 360en.

Jeg har selv 360 og har latt vær og cracke den pga av live greiene.

 

I tillegg har jeg som pc spiller lastet ned både Dragon Age og Mass Effect 2 i år, dette er to spill jeg GARANTERT hadde kjøpt hadde det ikke vært så latterlig lett å piratkopiere dem. Har vel knapt en "pc-kompis" som ikke har gjort det samme, ganske mangen tapte salg på pc bare der.

Lenke til kommentar
Det er jo åpenbart at folk kjøper mindre når det blir lett nok å piratkopiere. PCen er jo kjempebra eksempel på dette.

 

PC er ikke lenger hovedfokus, pc salgene er lavere enn konsollsalgene, selv om det er vanvittig mangen flere pcer i verden det kan spilles på enn det er konsoller. pc prisene har blitt dumpet for å motvirke piratkopieringen.

 

Xbox360 vs ps3 er jeg enig i at der har ikke piratkopieringen slått ut for fullt, grunnen til det er jo selvsagt den høye terskelen for å cracke 360en.

Jeg har selv 360 og har latt vær og cracke den pga av live greiene.

 

I tillegg har jeg som pc spiller lastet ned både Dragon Age og Mass Effect 2 i år, dette er to spill jeg GARANTERT hadde kjøpt hadde det ikke vært så latterlig lett å piratkopiere dem. Har vel knapt en "pc-kompis" som ikke har gjort det samme, ganske mangen tapte salg på pc bare der.

 

Er det så godt eksempel? Det har vært let tå piratkopiere til PC i mange tiår, allikevel har den popularitet som spillplattform gått opp og ned, PCens død og at den erstatets av mer spesial-purpose spillmaskiner har vært spådd kontinuerlig i flere tiår også, kasnkje spådommen endelig slår til? PC-spill selger relativt sett bedre i Europa enn i USA, til tross for at det er vesentlig mer piratkopiering i Europa. Kanskje kjøper folk mindre, men jeg synes ikke det er så åpenbart som du framstiller det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er jo åpenbart at folk kjøper mindre når det blir lett nok å piratkopiere. PCen er jo kjempebra eksempel på dette.

 

PC er ikke lenger hovedfokus, pc salgene er lavere enn konsollsalgene, selv om det er vanvittig mangen flere pcer i verden det kan spilles på enn det er konsoller. pc prisene har blitt dumpet for å motvirke piratkopieringen.

 

Xbox360 vs ps3 er jeg enig i at der har ikke piratkopieringen slått ut for fullt, grunnen til det er jo selvsagt den høye terskelen for å cracke 360en.

Jeg har selv 360 og har latt vær og cracke den pga av live greiene.

 

I tillegg har jeg som pc spiller lastet ned både Dragon Age og Mass Effect 2 i år, dette er to spill jeg GARANTERT hadde kjøpt hadde det ikke vært så latterlig lett å piratkopiere dem. Har vel knapt en "pc-kompis" som ikke har gjort det samme, ganske mangen tapte salg på pc bare der.

 

Er latterlige enkelt å piratkopiere på pc ja, men hvorfor gjør vi det? Har selv lastet ned 10 tallsspill når jeg var mindre, men nå som man tjener egne penger så kjøper jeg spill. Synes spill i dag lett er verdt 400 kr. Og steam gjør denne prosessen meget enkel. Gode spill bør bli belønnet, slik at vi får flere gode spill.

Lenke til kommentar

Jeg ser stadig nye titler først ute i piratnettverkene på nettopp 360, det ser man også i nyhetsbildet om piratkopiering. Selv når spill lanseres samtidig på flere plattformer.

Det som dog har blitt en terskel her er at MS ganske så nylig begynte med banwaves slik at de som modifiserer boksen får en liten men velfortjent smekk på fingerne. Før dette var ikke terskelen for chipping/flashing spesielt høy for den jevne tenåring og voksne. Jeg er rimelig overbevist om at hadde ikke MS begynt med dette ville 360 blitt all-time-high versting ift. piratkopiering.

 

At man laster ned til PC for å teste har jeg aldri vært i mot, jeg har alltid ment at alle spill skulle hatt en tidsbegrenset og fullverdig trial/demo.

Etter man har spilt en piratkopi skal man kjøpe det for å vise at dette var et spill man likte og som fortjener et godt salg, om det falt i smak.

 

Disse tåpelige statistikkene som har vært kjørt i åresvis vil nok ikke for alltid brukes blindt, det har allerede begynt å bli en god generelll oppfatning av hvor skjevt dette representerer realiteten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er jo åpenbart at folk kjøper mindre når det blir lett nok å piratkopiere. PCen er jo kjempebra eksempel på dette.

 

PC er ikke lenger hovedfokus, pc salgene er lavere enn konsollsalgene, selv om det er vanvittig mangen flere pcer i verden det kan spilles på enn det er konsoller. pc prisene har blitt dumpet for å motvirke piratkopieringen.

 

Xbox360 vs ps3 er jeg enig i at der har ikke piratkopieringen slått ut for fullt, grunnen til det er jo selvsagt den høye terskelen for å cracke 360en.

Jeg har selv 360 og har latt vær og cracke den pga av live greiene.

 

I tillegg har jeg som pc spiller lastet ned både Dragon Age og Mass Effect 2 i år, dette er to spill jeg GARANTERT hadde kjøpt hadde det ikke vært så latterlig lett å piratkopiere dem. Har vel knapt en "pc-kompis" som ikke har gjort det samme, ganske mangen tapte salg på pc bare der.

 

Men synest ikkje du det er verdt å punge ut nokre hundrelappar for to spel som til sammen gir deg minst 100 timar med underhaldning? Skremmande.

 

Piratkopiering handlar ikkje så mykje om eit spel har DRM eller ikkje, men det handlar om at det er svært lett å laste ned ein kopi gratis der piraten ikkje forstår konsekvensane. Dess meir piratkopiering dess mindre er sjansen for at det kjem fleire spel til plattforma i framtida. Vi ser allereie konsekvensane med dårlege portar, og svært få spel utvikla for PC.

Lenke til kommentar
Det er jo åpenbart at folk kjøper mindre når det blir lett nok å piratkopiere. PCen er jo kjempebra eksempel på dette.

 

PC er ikke lenger hovedfokus, pc salgene er lavere enn konsollsalgene, selv om det er vanvittig mangen flere pcer i verden det kan spilles på enn det er konsoller. pc prisene har blitt dumpet for å motvirke piratkopieringen.

 

Xbox360 vs ps3 er jeg enig i at der har ikke piratkopieringen slått ut for fullt, grunnen til det er jo selvsagt den høye terskelen for å cracke 360en.

Jeg har selv 360 og har latt vær og cracke den pga av live greiene.

 

I tillegg har jeg som pc spiller lastet ned både Dragon Age og Mass Effect 2 i år, dette er to spill jeg GARANTERT hadde kjøpt hadde det ikke vært så latterlig lett å piratkopiere dem. Har vel knapt en "pc-kompis" som ikke har gjort det samme, ganske mangen tapte salg på pc bare der.

 

Men synest ikkje du det er verdt å punge ut nokre hundrelappar for to spel som til sammen gir deg minst 100 timar med underhaldning? Skremmande.

 

Piratkopiering handlar ikkje så mykje om eit spel har DRM eller ikkje, men det handlar om at det er svært lett å laste ned ein kopi gratis der piraten ikkje forstår konsekvensane. Dess meir piratkopiering dess mindre er sjansen for at det kjem fleire spel til plattforma i framtida. Vi ser allereie konsekvensane med dårlege portar, og svært få spel utvikla for PC.

 

Svært få spill utviklet til pc? Hvilken annen platform har mer spill en pc?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Det er mange tegn ift. PC.

 

- Stadig fler utvikler studioer tilbyr titler også til konsoller

- Studioene ser at det er mange fordeler med identisk hardware.

- På multiplattform titler er PC lansering ofte mye senere enn konsoller.

- Det tekniske nivået stagges ofte til nivået av konsoller

- PC spill ligger ikke lenger like mye i forkant av hardware. Det er vel snart bare Crytek som dytter utviklingen på PC plattformen

- Det blir stadig mer bugs på spill til PC plattformen mens man på konsoller (selv med internett og nedlastinger) legger mye mer vekt på en god release.

- På multiplattform spill gidder man sjelden å lage et godt kontrollgrenssnitt til PC.

- Game mods var i stor grad forbeholdt PC plattformen, nå er den like gjeldende for konsoller.

- Gode Comunities var som regel forbeholdt PC spill, dette skillet er snart visket ut.

og mye mye annet.

 

PC spill ha blitt et marked som mister stadig mer fokus, med unntak av noen gamle strategi travere som fortsatt egner seg best med mus og tastatur. Ellers er tastatur like enkelt å få til konsoll så den siste bastionen, strategispill, vil kanskje snart havne på konsoller.

 

Med tid og stunder kan det se ut som det kun blir spill ala Hearts of Iron ol. vi får til PC. Samt enkelte simulatorgrener, om de overlever den nye konsollæraen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er jo åpenbart at folk kjøper mindre når det blir lett nok å piratkopiere. PCen er jo kjempebra eksempel på dette.

 

PC er ikke lenger hovedfokus, pc salgene er lavere enn konsollsalgene, selv om det er vanvittig mangen flere pcer i verden det kan spilles på enn det er konsoller. pc prisene har blitt dumpet for å motvirke piratkopieringen.

 

Xbox360 vs ps3 er jeg enig i at der har ikke piratkopieringen slått ut for fullt, grunnen til det er jo selvsagt den høye terskelen for å cracke 360en.

Jeg har selv 360 og har latt vær og cracke den pga av live greiene.

 

I tillegg har jeg som pc spiller lastet ned både Dragon Age og Mass Effect 2 i år, dette er to spill jeg GARANTERT hadde kjøpt hadde det ikke vært så latterlig lett å piratkopiere dem. Har vel knapt en "pc-kompis" som ikke har gjort det samme, ganske mangen tapte salg på pc bare der.

 

Men synest ikkje du det er verdt å punge ut nokre hundrelappar for to spel som til sammen gir deg minst 100 timar med underhaldning? Skremmande.

 

Piratkopiering handlar ikkje så mykje om eit spel har DRM eller ikkje, men det handlar om at det er svært lett å laste ned ein kopi gratis der piraten ikkje forstår konsekvensane. Dess meir piratkopiering dess mindre er sjansen for at det kjem fleire spel til plattforma i framtida. Vi ser allereie konsekvensane med dårlege portar, og svært få spel utvikla for PC.

 

Svært få spill utviklet til pc? Hvilken annen platform har mer spill en pc?

 

Meinte sjølvsagt AAA titlar :)

Det florerar med indie-spel dog!

Lenke til kommentar
Det er mange tegn ift. PC.

 

- Stadig fler utvikler studioer tilbyr titler også til konsoller

- Studioene ser at det er mange fordeler med identisk hardware.

- På multiplattform titler er PC lansering ofte mye senere enn konsoller.

- Det tekniske nivået stagges ofte til nivået av konsoller

- PC spill ligger ikke lenger like mye i forkant av hardware. Det er vel snart bare Crytek som dytter utviklingen på PC plattformen

- Det blir stadig mer bugs på spill til PC plattformen mens man på konsoller (selv med internett og nedlastinger) legger mye mer vekt på en god release.

- På multiplattform spill gidder man sjelden å lage et godt kontrollgrenssnitt til PC.

- Game mods var i stor grad forbeholdt PC plattformen, nå er den like gjeldende for konsoller.

- Gode Comunities var som regel forbeholdt PC spill, dette skillet er snart visket ut.

og mye mye annet.

 

PC spill ha blitt et marked som mister stadig mer fokus, med unntak av noen gamle strategi travere som fortsatt egner seg best med mus og tastatur. Ellers er tastatur like enkelt å få til konsoll så den siste bastionen, strategispill, vil kanskje snart havne på konsoller.

 

Med tid og stunder kan det se ut som det kun blir spill ala Hearts of Iron ol. vi får til PC. Samt enkelte simulatorgrener, om de overlever den nye konsollæraen.

 

Du er inne på noe, personlig tror jeg det går mer på at folk i større grad synes produktet er "godt nok" og prioriterer enkelhet, PC er bedre på nesten alle aspekter i forbindelse med spill, rent teknisk, men det er som du sier en trend mot at det blir mindre populært. Det er en dårlig utvikling, om ikke annet fordi det er lite hendig å bli et offer for random-lock-in-taktikker blant konsolleverandørene. Men dette er jo litt på siden som sådan, x360 og wii gjør det jo skarpt de, selv om piratkopiering er lett (disse ban-wavene er jo også rimlig overbevist om man lett kan unngå, selv om jeg ikke har noen chippet xbox å sjekke det på)

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...