Gå til innhold

Mass Effect 2 er lekket ut på nett (X360)


Anbefalte innlegg

Men synest ikkje du det er verdt å punge ut nokre hundrelappar for to spel som til sammen gir deg minst 100 timar med underhaldning? Skremmande.

 

joda selvsagt synest jeg spillene er verdt pengene, det har egentlig ikke så mye med det å gjøre, det var lett å laste.. jeg lastet..

 

Har God of war3, dantes inferno, heavy rain, gears of war2, buzz, lost odyssey og Assassins Creed2 i bestilling akkurat nå.. Jeg bestiller noe hinsides mye spill i forhold til gjennomsnittsgameren.. men akkurat på pc plattformen henger uvanen litt igjen fra jeg va mindre... Dragon Age vurderer jeg faktisk seriøst å kjøpe uansett, for det er et av tidenes råeste spill.. det samme gjorde jeg med fallout3. Gjennomførte det på pc, og bestillte til ps3 senere, aldri tatt det ut av plasten..

 

Ikke at det er noen unnskyldning, stjeling er stjeling, men jeg har nok av utgifter og kjøper rikelig med spill, så jeg laster pirat når det passer seg og har egentlig ikke så forferdelig dårlig samvittighet.. Det samme gjør jeg med filmer, der har jeg ikke kjøpt på hvertfall et halvt år :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok bare PC er the black sheep som får skylden for alt slikt tull... Som jeg sa tidligere, om PCen forsvinner som spillplattform, så kan jeg vedde på at XboX piratkopiering blir mye mer utbredt, så får vi nok også PS3 med (PCen ser ut til å dempe piratkopiering på de andre platformene ved å ta smellen selv...). For å være ærlig så synes jeg at utviklere skal være glade for at piratkopiering er så lett på PC, for da gjør jo mesteparten av spillerne det på den platformen, og ikke så særlig på de andre. Kan hende det blir vanskelig å helt forstå hva jeg mener (vanskelig å sette ord på det), men det ser ut til at utviklere trenger en platform de kan gnåle og mase på, men jeg gir da aldri opp PC som spillplatform. Den er rett og slett... mye bedre ;)

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar

hacken er under full utvikling ja.. modchip planlagt osv.. men tror det ikke før jeg ser det :)

 

Sinnsykt heftig om en klarer å kjøre homebrew på ps3..

 

PC som spillplatform er fantastisk, bare synd færre og færre topp-tittler ikke kommer dit.. jeg MÅTTE bare svelge det sure eplet og kjøpe min første konsoll ps3.. to år etterpå har jeg nå også anskaffet xbox360... har jo nintendo wii også, men den teller ikke, makan til svindel :p

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var ganske lenge siden PS3 ble hacket? Men det hjelper jo lite når platene koster rundt 350-500,- (DL) og så spørs det hva slags spiller man må ha for å brenne dette i rett modus etc. Ant en godt over 1000,- lappen hvis det ikke også krever en spesifik firmware i brenneren.

 

Og som personen over meg her, det virker kun å være i et plan som gjør at det tar minst ut 2010 før vi ser noe reelt. Meget lang fartstid uten piratkopiering får man si, det må være rekord blant moderne konsoller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg trodde det var ganske lenge siden PS3 ble hacket? Men det hjelper jo lite når platene koster rundt 350-500,- (DL) og så spørs det hva slags spiller man må ha for å brenne dette i rett modus etc. Ant en godt over 1000,- lappen hvis det ikke også krever en spesifik firmware i brenneren.

 

Og som personen over meg her, det virker kun å være i et plan som gjør at det tar minst ut 2010 før vi ser noe reelt. Meget lang fartstid uten piratkopiering får man si, det må være rekord blant moderne konsoller.

 

Det vil jo komme ann på implmentasjonen, men blir den "ordentlig" hacket (dvs full kontroll over systemet), så bør det neppe være noe problem å kjøre spill fra harddisk. Forøvrig ville jeg ikke tro DL var så vanlig på spill? Og prisen går nok ned om etterspørselen etter tomme plater øker endel.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Om det hadde vært en PS3-utgave hadde selvsagt problemet vært mindre siden det en litt hardere nøtt på Blue-ray. Men dette er jo kommet for å bli.

Spesielt siden det faktisk ikke er mulig enda å spille brente spill på PS3. Ser ikke for meg at det er kommet for å bli på konsoll. Sony har greid å holde PS3 trygg nå i flere år uten at det på noen måte har gått ut over oss som forbrukere.

 

Forresten. Dere som kaller ulovlig nedlasting for stjeling må tenke dere litt om. Ingen hadde tapt noe direkte nå på at jeg gikk og lastet ned ME2 nå. Jeg hadde aldri tenkt å kjøpe det, kommer uansett ikke til å spille det fordi jeg har ikke noe Xbox 360, 80% av den unge befolkningen gjør det(hvis ikke mer, tenker spesielt på musikk). Pga. at bransjen henger så sykt igjen har jeg personlig funnet ut at jeg i musikkbransjen støtter mine favorittband med konserter(MYE mer penger går rett til bandene, ikke til plateselskapene), filmer med å gå på kino og kjøper alle spill jeg spiller. Ellers laster jeg ned en del filmer, TV-serier og musikk. "Rettferdiggjør" det som sagt med at bransjen henger så sykt igjen i fortida.

Lenke til kommentar

Det er stjeling så lenge du bruker et produkt du ikke har betalt for. Hvis du ikke har tenkt til å kjøpe det, ikke bruk det. Så enkelt er det.

Jeg synes piratene også "henger sykt igjen i fortida" og bryker utdaterte argumenter for å forsvare sine handlinger.

 

Dog er det en type pirat som jeg har full sympati for. De som laster ned for å teste og så alltid kjøper det dem liker i etterkant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja slik definerer du stjeling men det gjør ikke alle (du vet sikkert at loven også sliter med å definere dette ang nedlasting og media bransjen hyler etter strenge endringer av loven), og siden det ikke er relgion vi snakker om er dette åpent ).

 

Om man ser på det helt nøytralt er det slettes ikke stjeling i ordets rette forstand det er deling (derav ordet fildeling).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er åpenbar stjeling å benytte seg av et produkt som koster penger for å bruke det. Hvis ikke sier man at man selv står i steinalderen ift. tankegang mens man krever at bransjen skal tenke moderne.

 

Ordet fildeling er ikke derav noe som helst i denne sammenheng.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er åpenbar stjeling å benytte seg av et produkt som koster penger for å bruke det. Hvis ikke sier man at man selv står i steinalderen ift. tankegang mens man krever at bransjen skal tenke moderne.

 

Ordet fildeling er ikke derav noe som helst i denne sammenheng.

Da fikk vi endelig en oppklaring. Ingen mer frikjenning av pirater.

 

Det er ingen som blir frastjålet noen ting her i dette tilfellet. Ingen som direkte mister noe. Vi kopierer og deler.

 

De har ikke en gang fått lov til å kalle det "stjeling" i FBI-advarselen i filmer.

 

Jeg skal gi meg på at piratene også har gammeldagse argument, men noen må gå først og fornye seg, og det kommer ikke til å bli piratene, fordi de har allerede funnet en måte. Det må bli musikk-/film-/spill-bransjen. Når skal de skjønne at rettssaker ikke er veien?

Lenke til kommentar

Advarsel: Du er selv ansvarlig for egne handlinger.

 

Til alle som mener at å kopiere et spill som koster penger ikke er stjeling, oppfordrer jeg til å filme/dokumentere at de forsøker følgende. Hvis det går greit er jeg enig i deres uttalelser, hvis ikke så må mange spise en hatt, lue eller godt brukt sokk.

 

- Få med en kamerat til å filme deg på video mens du gjør dette. (grei mobiltelefon holder)

- Sørg for å ha et godt digitalkamera til å ta bilder med

- Gå til en stor bokforhandler hvor det er voksent personale bak disken.

- Finn en populær og godtselgende boktittel i hyllen. Prisen bør ligge på omtrentlig rundt 350-700,-.

- Ta denne med til disken og si til betjeningen at du ikke skal kjøpe den

- Legg så boken ned på disken og ta frem ditt digitale kamera.

- Begynn så å ta nærbilder av hver side

- For at dette ikke skal ta så lang tid kan du første dagen kun ta bilder av de 30-50 første sidene i boken.

- Om personalet blir motvillig til denne handlingen kan du forklare at dette ikke er stjeling da du ikke tar med deg boken ut av butikken og du vil sette den tilbake i hyllen når du har tatt en kopi. Du stjeler jo ingenting.

- Sett boken tilbake i hyllen når du er ferdig og si at du kommer tilbake i morgen for å fortsette.

 

Når du er ferdig kan du si at du i utgangspunktet bare skal ha dette til eget bruk, men at det kan hende du vurderer å dele det med andre via "fildeling".

 

Så hvor langt tror dere at dere kommer med dette? Var det ikke å stjele sa du? Bevis det.

 

Jeg ønsker dere lykke til og ser meget frem til at påstandene deres skal holde vann :) Inntil det skjer er slike påstander bare rent tullprat.

 

NB!

Ikke glem å legge ut filmen på youtbue og linke oss til den her ;)

 

(ant. dør denne diskusjonen da ingen har baller til å stå bak disse påstandene).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...