Gå til innhold

Mass Effect 2 er lekket ut på nett (X360)


Anbefalte innlegg

Nei, jeg sier at det er grei skuring å bevise at du innehar ulovlige kopier på din maskin. Først sporer man deg mens du kopierer materialet fra en tracker, hub, ftp server el. for å få grunn til mistanke og lov til innhente ytterligere bevis. Deretter sikrer man bevisene på din maskin. Et enkelt eksempel og en amatørs handlemåte av den som kopierer helt klart, men det forekommer som regel alltid på denne måten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du vet like godt som meg at det ikke finnes resurser til å overvåke aller linjer?. Så nå er vi tilbake der vi startet. For trolig tenker du her på og overvåke alle linjer (evnt drastiske tilltak som å gi loven i ISP hender der de kan kutte linjen, som i Frankrike), og fortsatt kommer problematikken vi har diskuert tidligere inn her også.

 

Heldigvis går vi motsatt vei og det dukker stadig opp gode sider med musikk, film streaming samt gode online steder der man får kjøpt spill billig, så for min del har jeg nesten sluttet med fildeling.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Advarsel: Du er selv ansvarlig for egne handlinger.

 

Til alle som mener at å kopiere et spill som koster penger ikke er stjeling, oppfordrer jeg til å filme/dokumentere at de forsøker følgende. Hvis det går greit er jeg enig i deres uttalelser, hvis ikke så må mange spise en hatt, lue eller godt brukt sokk.

 

- Få med en kamerat til å filme deg på video mens du gjør dette. (grei mobiltelefon holder)

- Sørg for å ha et godt digitalkamera til å ta bilder med

- Gå til en stor bokforhandler hvor det er voksent personale bak disken.

- Finn en populær og godtselgende boktittel i hyllen. Prisen bør ligge på omtrentlig rundt 350-700,-.

- Ta denne med til disken og si til betjeningen at du ikke skal kjøpe den

- Legg så boken ned på disken og ta frem ditt digitale kamera.

- Begynn så å ta nærbilder av hver side

- For at dette ikke skal ta så lang tid kan du første dagen kun ta bilder av de 30-50 første sidene i boken.

- Om personalet blir motvillig til denne handlingen kan du forklare at dette ikke er stjeling da du ikke tar med deg boken ut av butikken og du vil sette den tilbake i hyllen når du har tatt en kopi. Du stjeler jo ingenting.

- Sett boken tilbake i hyllen når du er ferdig og si at du kommer tilbake i morgen for å fortsette.

 

Når du er ferdig kan du si at du i utgangspunktet bare skal ha dette til eget bruk, men at det kan hende du vurderer å dele det med andre via "fildeling".

 

Så hvor langt tror dere at dere kommer med dette? Var det ikke å stjele sa du? Bevis det.

 

Jeg ønsker dere lykke til og ser meget frem til at påstandene deres skal holde vann :) Inntil det skjer er slike påstander bare rent tullprat.

 

NB!

Ikke glem å legge ut filmen på youtbue og linke oss til den her ;)

 

(ant. dør denne diskusjonen da ingen har baller til å stå bak disse påstandene).

Hvor spennende blir dette om jeg: kjøper meg en bok, går hjem og scanner boken, og gir de scannede sidene til mine kompiser? Og sier til dem at de for all del gjerne må scanne sine sider og gi de videre til de de vil? Hvem av dem har knabbet boken fra bokhandelen?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...