Gå til innhold

Ber om lov til å uttrykke meg mer som jeg vil


Skriving på rim  

332 stemmer

  1. 1. Bør man få skrive på rim om man holder seg saklig og får frem poenget sitt?

    • Ja
      246
    • Nei
      87


Anbefalte innlegg

Så slutter man med språkdiskusjonen.

 

Og samtidig slutter man med diktformen, slikt kan man spare til vårt forum for egenprodusert kultur.

 

Man kan veldig gjerne starte en tråd i tilbakemeldingsforumet om brukere skal få lov til å konsekvent skrive alt i dikt og vise-form på Diskusjon.no, involver gjerne brukerombudet. Hvem vet, kanskje dette forumet blomstrer over av diskusjoner i diktform i fremtiden om ønsket fra brukerne er der? Men inntil videre så vil jeg be brukere la vær da et premiss for å bidra på forumet i generell diskusjon er å gjøre sitt beste til å følge normal setningsstruktur. :)

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid enten i tilbakemeldingsforum eller på pm. Beklager avbrytelsen.

 

Jeg møtte dette innlegget

og ble skuffet og litt lei.

Jeg begynner å få følelsen av

en heksejakt mot meg.

 

Jeg er fortvilet over å ikke

kunne skrive som jeg vil.

Det krever ingenting fra leseren,

det skal ikke mye til

å forstå hva enn jeg mener

om jeg uttrykker meg godt.

Det er sikkert ikke helt normalt,

men det er da bare flott?

 

Om dere tror rim bare fører til

innholdsløshet og tull,

synes jeg faktisk at innstillingen

er meget fordomsfull.

 

Som jeg skrev til en annen bruker

som ikke likte min stil,

og var imot at jeg skulle

få skrive som jeg vil:

 

"Jeg synes du bør ha fokus på

innhold, og ikke form.

Det er synd at man alltid skal få masse kjeft

når man bryter en gjeldende norm.

 

Et fint lite vers kan si like mye

som et avsnitt som du hadde likt.

Jeg synes jeg bør behandles som folk,

selv om jeg skriver i dikt."

Endret av CraigFinn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel personlig syns jeg du bør skrive akkurat som du vil, men som du skriver i din signatur:

 

Det er vanskelig å gi uttrykk for seg,

når alt man skriver skal rime.

Så det er ikke lett å bli tatt seriøst,

jeg har ganske mye å stri med.

 

Diktformen kan bidra til at du blir tatt mindre seriøst. Personlig merker jeg at jeg ofte ikke gidder å lese innlegg som ikke følger normal form, enten det er mangel på avsnitt, punktum, små bokstaver eller alt for mange korte linjer(dikt). Hopper ofte instinktivt for over slike poster. På den andre siden tror jeg nok at du sannsynligvis tiltrekker deg mer oppmerksomhet enn du eventuelt mister.

 

Spør deg selv hva du vil:

 

Dersom svaret er:

"Bli kjent på forumet som en spesiell og litt rar bruker som skriver alle sine poster som rim. Et morsomt pust i en ellers standardisert hverdag."

Synes jeg du skal fortsette.

Lenke til kommentar
Ytringsfrihet er en fin bil. Så lenge du skriver på bokmål\nynorsk så kan du skrive i diktform så lenge du vil.

Nå ønsker jeg ikke å bytte tema for denne tråden, men styret på private diskusjonsforum (som dette) kan helt fint nekte folk å skrive på nynorsk, hvis det er det de vil. Dette forumet er en tjeneste du kan benytte hvis du godtar vilkårene.

 

Jeg kan ikke rope om ytringsfrihet og forvente å få skrive det jeg vil på et privat eller lukket forum.

Lenke til kommentar

Nå har det jo litt og si hvorfor du skriver med rim da... Det er en del av et tapt veddemål (og det at det var dårlig sikt tror jeg ikke helt på :tease: ). Men kanskje du skal høre med vinneren av veddemålet om du kan få unntak her på forumet, hvis det virkelig plager så mange?

 

Eventuelt at du får skrive "vanlig" i tillegg til at du må skrive nogenlunde det samme som rim? Hadde vel vært en grei løsning for alle?

Lenke til kommentar
Som jeg skrev til en annen bruker

som ikke likte min stil,

.....

"Jeg synes du bør ha fokus på

innhold, og ikke form.

Det synes jeg du også burde tenke på selv...

Men bevares, om man absolutt vil skrive på rim så værsågod. Men du mister trolig unødvendig mange lesere, med mindre man da er spesielt interessert i å lese rim.

Lenke til kommentar

Formen er i og for seg helt grei, synes jeg. Litt annerledes, så det vekker min oppmerksomhet. Må forresten si jeg humret litt da jeg så at trådstarter nylig har redigert alle sine tidligere innlegg, for å få det til å virke som om han har rimet seg gjennom hele forumkarrieren sin, når det ikke er tilfelle.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar
CraigFinn har allerede bevist at han har noe å tilføre forumet. Ikke til tross for sin karakteristiske stil, men på grunn av den.

 

Der sa du det. Jeg synes det er en fryd å lese innleggene hans, ikke bare fordi han skriver i en helt formidabel diktform, men også fordi han virker som en snartenkt og velformulert type. Hadde diktene hans vært fulle av nødrim og tåkeprat hadde jeg skjønt problemet, men han får jo fram poengene sine selv om han skriver på den måten han gjør. Det er korrekt norsk, og alle bør kunne forstå det, med mindre de gjør seg veldig vanskelige.

Lenke til kommentar
Som jeg skrev til en annen bruker

som ikke likte min stil,

.....

"Jeg synes du bør ha fokus på

innhold, og ikke form.

Det synes jeg du også burde tenke på selv...

 

Men jeg legger inn innhold, jeg legger inn form,

for å glede kresne sjeler.

Det er da vitterlig mitt problem

å få til begge deler?

 

Om jeg blir sett ned på av enkelte mennesker,

som nekter å gi meg svar,

så skal jeg nok klare å takle det

å bli stemplet som dum eller rar.

 

Men at jeg skal bli stoppet på grunn av litt rim

av forumets politi,

det synes jeg blir litt i overkant strengt,

det må jeg bare få si.

 

Til alle andre vil jeg si tusen takk!

Det er også viktig for dere

at vi får brukt vår frihet og kreativitet,

uten å hindres no mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...