Gå til innhold

Ber om lov til å uttrykke meg mer som jeg vil


Skriving på rim  

332 stemmer

  1. 1. Bør man få skrive på rim om man holder seg saklig og får frem poenget sitt?

    • Ja
      246
    • Nei
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg er aller mest skuffet over

er at moderatorene gjemmer seg.

Jeg regner med de håper jeg forsvinner snart,

så de slipper å tenke på meg.

 

Jeg har hørt lite av deres argumenter,

og det har gått en ganske lang stund.

Man påstod at folk rapporterte meg,

men er det en saklig grunn?

 

Hvis alle som urettferdig blir rapportert

skal stenges ute på grunn av det,

da er det noe som er fryktelig galt,

og det vil jeg gjøre noe med!

Lenke til kommentar

Hvis alle som urettferdig blir rapportert

skal stenges ute på grunn av det,

da er det noe som er fryktelig galt,

og det vil jeg gjøre noe med!

 

 

jeg har hatt samme problemet

surmuling over skrivestil

jeg har ikke rim

men hopper over punktum og store bokstaver

 

små mennesker

må tråkke på noen

for å vokse litt i egne øyne

Lenke til kommentar

jeg må dessverre si at du knapt finner noen som er mer glad i dikt enn meg(forutenom CraigFinn da :p ), men jeg må si at dette ville aldri gått. Selv om jeg elsker dikt, så ser jeg at det ville blitt for slitsomt å følge med på dikt.

Selv om han faktisk skriver hele setninger, det er bare det at han skriver setningen nedover...Problemet er at hvis man åpner for en, så åpner man for alle. Det ville blitt for mye...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Hvis moderatorene skal nekte han å skrive på diktform, så må jeg si jeg mister mye respekt for dette forumet. Det er i så fall overhodet ikke de moderatorene jeg etter noen år her trodde jeg hadde begynt å kjenne. På hvilket grunnlag skal dere nekte ham dette? Hvilke retningslinjer bryter det?

Moderatorer kan reagere på grunnlag som ikke står nevnt i retningslinjene (ref. punkt 6). I dette tilfellet vil jeg si det går på intensjonen av punkt 1b, som lyder som følger:

 

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

 

Spørsmålet er: Om man tillater dette, hvor skal man da sette grensen? Hva er det i dine øyne som gjør at en slik grense fortjener respekt, mens den nåværende ikke gjør det?

 

For dem som synes de relativt korte innleggene vi har sett hittil er greie, tenk dere hvordan et innlegg son normalt sett ville bestått av tre-fire eller flere avsnitt vil se ut i diktform. Det vil bli et scrollehelvete, og om diktform og andre kreative former for tull eksplisitt tillates, vil ikke moderatorene kunne gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er: Om man tillater dette, hvor skal man da sette grensen? Hva er det i dine øyne som gjør at en slik grense fortjener respekt, mens den nåværende ikke gjør det?

 

For dem som synes de relativt korte innleggene vi har sett hittil er greie, tenk dere hvordan et innlegg son normalt sett ville bestått av tre-fire eller flere avsnitt vil se ut i diktform. Det vil bli et scrollehelvete, og om diktform og andre kreative former for tull eksplisitt tillates, vil ikke moderatorene kunne gjøre noe som helst.

 

 

 

 

og du MÅ lese innlegg

du ikke liker?

må du ha på tv og når noe er plagsomt

Lenke til kommentar

Da er spørsmålet, er det formen med fire verselinjer i en strofe som er problemet eller bare det at han skriver på rim?

Det virker som om folk reagerer på at det tar for mye plass og ikke ser "normal" ut. Det går jo an å unngå å skrive det på diktmåten, men bortover slik jeg gjør nå og det vil fortsatt være på rim, men da se "ordentlig" ut.

 

EDIT; er dette like ille som det CraigFinn driver med?

 

Ingenting som hindrer meg, å skrive på rim i en flat tekst. Da håper jeg bare at, ingen får spasmer av min popularitetsvekst.

Endret av Bagh
Lenke til kommentar
Det jeg er aller mest skuffet over

er at moderatorene gjemmer seg.

Jeg regner med de håper jeg forsvinner snart,

så de slipper å tenke på meg.

 

Neida, det er ingen som gjemmer seg og det følges med. Saken er også løftet opp internt. Men litt tålmodighet må man ha, for vi har akkurat nå litt mer pressende ting på agendaen som må unna. Men svar lover jeg deg at du skal få, jeg ser liten grunn til å overprøve flertallets ønsker i saker om form på meninger.

 

Herr Brun: Det er slått ned på av samme grunn som at folk ikke kan skrive konsekvent alle innlegg med stor skrift, farger eller annet som tolkes som forsøk på å fremheve sitt innlegg i en slags Las Vegas-konkurranse. Jeg vurderer nå det slik som at det er et større irritasjonsmoment for brukerne enn det er for moderatorteamet, da slike innlegg er hva som fyller opp rapporteringslistene og får den ene tråden etter den andre til å spore av.

 

I bunn og grunn bli dette et spørsmål om hva brukerne ønsker og hva vi har resurser til å håndtere (da det medfører en god del ekstramoderering med former som bryter med de etablerte normer). Det er dette vi evaluerer nå, så vil det komme svar :)

Lenke til kommentar

Dikt er svært vanskelige å lese. PErsonlig må jeg konsentrere meg for å få noe mening ut av dem.

 

I en saklig diskusjon føyer ikke dikt-strukturen noe annet til saken/temaet, og oppleves som irriterende og useriøst av andre debatanter.

 

Har man noen gang sett en representant synge på FN toppmøte? eller i et stortingsmøte?

 

Ellers er dikt en skjønnliterær sjanger. Diskusjonsforum er sakprosa (leserinnlegg) Derfor ganske åpenbart at det ikke har noe å gjøre på de fleste delene av forumet.

Lenke til kommentar
og du MÅ lese innlegg

du ikke liker?

Og man MÅ absolutt skrive på enderim når man debatterer også?

Man MÅ ingenting, men jeg ønsker gjerne å få med meg alle innleggene i en tråd jeg er interessert i. Dette for å ikke miste kontinuiteten i tråden.

Jeg vil ha innlegg som skiller seg ut pga. godt innhold, ikke pga. fantasifull tegnsetting, syntaks & semantikk. Slikt er ikke egnet til annet enn å skape støy.

Lenke til kommentar
og du MÅ lese innlegg

du ikke liker?

må du ha på tv og når noe er plagsomt

Jeg MÅ ikke lese eller delta på forumet i det hele tatt, men jeg vil gjerne. Om jeg skal hoppe over annethvert innlegg fordi det er skrevet på en irriterende måte vil jeg miste mye av sammenhengen i en tråd, og da irriterer tråden som helhet. Og om annenhver tråd er irriterende blir forumet som helhet irriterende.

 

Jeg har forøvrig sluttet å se på TV. Det burde være åpenbart hvorfor.

Lenke til kommentar
Da er spørsmålet, er det formen med fire verselinjer i en strofe som er problemet eller bare det at han skriver på rim?

Det virker som om folk reagerer på at det tar for mye plass og ikke ser "normal" ut. Det går jo an å unngå å skrive det på diktmåten, men bortover slik jeg gjør nå og det vil fortsatt være på rim, men da se "ordentlig" ut.

 

EDIT; er dette like ille som det CraigFinn driver med?

 

Ingenting som hindrer meg, å skrive på rim i en flat tekst. Da håper jeg bare at, ingen får spasmer av min popularitetsvekst.

Hvis man skal formulere seg presist, som man ofte må i en diskusjon, vil enderim ofte føre til omformuleringer som gjør budskapet langt mindre forståelig, om ikke uforståelig.

Lenke til kommentar
Det jeg er aller mest skuffet over

er at moderatorene gjemmer seg.

Jeg regner med de håper jeg forsvinner snart,

så de slipper å tenke på meg.

 

Neida, det er ingen som gjemmer seg og det følges med. Saken er også løftet opp internt. Men litt tålmodighet må man ha, for vi har akkurat nå litt mer pressende ting på agendaen som må unna. Men svar lover jeg deg at du skal få, jeg ser liten grunn til å overprøve flertallets ønsker i saker om form på meninger.

 

Det høres i så fall flott ut.

Jeg er glad du informerte om det.

At saker som dette tar litt tid

kan jeg selvfølgelig leve med.

Lenke til kommentar
Hvis man skal formulere seg presist, som man ofte må i en diskusjon, vil enderim ofte føre til omformuleringer som gjør budskapet langt mindre forståelig, om ikke uforståelig.

 

Det er ikke særlig vanskelig for meg

å gjøre meg forstått.

Jeg har skrevet en god del innlegg,

og hittil har det gått flott.

 

Det er alltid en liten utfording

å få folk til å skjønne deg.

Dette gjelder uansett

om du skriver på rim eller ei.

Lenke til kommentar
Da er spørsmålet, er det formen med fire verselinjer i en strofe som er problemet eller bare det at han skriver på rim?

Det virker som om folk reagerer på at det tar for mye plass og ikke ser "normal" ut. Det går jo an å unngå å skrive det på diktmåten, men bortover slik jeg gjør nå og det vil fortsatt være på rim, men da se "ordentlig" ut.

 

EDIT; er dette like ille som det CraigFinn driver med?

 

Ingenting som hindrer meg, å skrive på rim i en flat tekst. Da håper jeg bare at, ingen får spasmer av min popularitetsvekst.

Hvis man skal formulere seg presist, som man ofte må i en diskusjon, vil enderim ofte føre til omformuleringer som gjør budskapet langt mindre forståelig, om ikke uforståelig.

Enderim kan også gjøre at debattanten får bedre føling på hva han egentlig vil si og dermed uttrykker seg mer presist.

 

Hvis du ikke forstår hva motparten mener kan du jo spørre om de kan omformulere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...