Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

1.)

Noen som har testet disse kamraene: http://www.milrab.no/Tradlost-HD-utendors-overvakningskamera-m-wifie-sensor-og-night-vision-Wanscam/cat-p/c/p10502190?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=qwaya&utm_campaign=utendors-feb14

 

Ser de er på tilbud nå.

 

2.)

Brukes det plugin i homeseer for å "tegne" Charts? Har tre Oregon temp/humidity sensorer jeg kunne tenkt meg å logge,

 

Lars-Einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.)

Noen som har testet disse kamraene: http://www.milrab.no/Tradlost-HD-utendors-overvakningskamera-m-wifie-sensor-og-night-vision-Wanscam/cat-p/c/p10502190?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=qwaya&utm_campaign=utendors-feb14

 

Ser de er på tilbud nå.

 

2.)

Brukes det plugin i homeseer for å "tegne" Charts? Har tre Oregon temp/humidity sensorer jeg kunne tenkt meg å logge,

 

Lars-Einar

Greie kameraer det, har to slike selv. Kjøpe de direkte fra kina for 330kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg heiv meg på og kjøpte en bunke slike. Nå har jeg 4 stk til overs. Noen som vil kjøpe dem så kan de få dem til 100 kr/stk og gratis frakt.

Jeg kan ta et par. :)

 

 

Send kontonummeret ditt igjen på en PM. ;)

 

 

Skal bli !

 

Mk1 tar også 2 så da er jeg tom.

 

UPS

Jeg så ikke at mroffer også hadde bedt om noen.

 

Er det greit at vi deler de 4 mellom dere slik:

Moskus: 2

mroffer: 1

mk1: 1

 

ok for meg.fort gjort å gå på en smell :D mulig å kjøpe en meter med led lys også for test :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som vet om RGB styring via RFXtrx 433..?

Ny funskjom med RFXtrx lagt til NUH!

 

Styring av RGB med en DX-kontroller.

http://dx.com/p/rf-remote-touch-rgb-controller-130913

sku_130913_1.jpg

 

 

Se forøvrig flere nyheter her:

http://board.homeseer.com/showpost.php?p=1093067&postcount=61

 

 

Jeg heiv meg på og kjøpte en bunke slike. Nå har jeg 4 stk til overs. Noen som vil kjøpe dem så kan de få dem til 100 kr/stk og gratis frakt.

 

jeg kan ta 2 stk send meg konto nr så skal jeg sette over.

 

Bare et kjapt spørsmål, trenger denne ekstern strømforsyning?

 

Stemmer det at disse kun lar seg styre i HS3? Hvis ikke, hvordan legges de inn i HS2?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke alternativer har jeg om jeg ønsker å legge fast spenning til hvert lampepunkt og fjerne alle konvensjonelle brytere?

 

Jeg ønsker å legge en fjernstyrt dimmer i hvert lampepunkt og la det kunne styres med trådløse batteribrytere som kan klæsjes opp på veggen der jeg måtte ønske, og som kan dimme (f.eks ved å holde inne knappen).

 

Videre ønsker jeg at man kan knytte sammen ulike dimmere og lage scenarioknapper etc.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Noen som vet om RGB styring via RFXtrx 433..?

Ny funskjom med RFXtrx lagt til NUH!

 

Styring av RGB med en DX-kontroller.

http://dx.com/p/rf-remote-touch-rgb-controller-130913

sku_130913_1.jpg

 

 

Se forøvrig flere nyheter her:

http://board.homeseer.com/showpost.php?p=1093067&postcount=61

 

 

Jeg heiv meg på og kjøpte en bunke slike. Nå har jeg 4 stk til overs. Noen som vil kjøpe dem så kan de få dem til 100 kr/stk og gratis frakt.

 

jeg kan ta 2 stk send meg konto nr så skal jeg sette over.

 

Bare et kjapt spørsmål, trenger denne ekstern strømforsyning?

 

Stemmer det at disse kun lar seg styre i HS3? Hvis ikke, hvordan legges de inn i HS2?

 

Det ser ut til at disse kun støttes i HS3. :( Men, jon00 har (selvfølgelig) en løsning på det også, er det noen som har testet Homeseer 2 - Homeseer 3 Connector som han har laget? Ser jo fascinerende ut med å få 'alt' man har laget i HS2 inn i HS3...

Lenke til kommentar

Det ser ut til at disse kun støttes i HS3. :( Men, jon00 har (selvfølgelig) en løsning på det også, er det noen som har testet Homeseer 2 - Homeseer 3 Connector som han har laget? Ser jo fascinerende ut med å få 'alt' man har laget i HS2 inn i HS3...

 

 

Jeg har tenkt å prøve meg, men ikke helt enda... Venter til jeg skal i pappaperm, så jeg har "mer tid" (HAHAHA!) til å rette feil som måtte skje (i realiteten: Jeg får oppdage feilene før kona).

 

 

 

Moskus (evt andre som kan sånt... :D): Det Yale-scriptet ditt, hvis jeg vil kalle SMS-sendingsscriptet ditt inne i denne delen av koden:

 

Case Is = &H12
Return "Locked by " & GetUser(level)
...hvordan gjør jeg det?

 

Legg til hs.runex "Filnavn_til_script.vb","Sub_som_Main","Parametre_som(Noe)" over Return-linja.

Lenke til kommentar

 

 

Skal bli !

 

Mk1 tar også 2 så da er jeg tom.

 

UPS

Jeg så ikke at mroffer også hadde bedt om noen.

 

Er det greit at vi deler de 4 mellom dere slik:

Moskus: 2

mroffer: 1

mk1: 1

 

ok for meg.fort gjort å gå på en smell :D mulig å kjøpe en meter med led lys også for test :D

 

 

Sorry karer, jeg har vært litt offline nå disse dagene pga. en operasjon i foten, og har fremdeles ikek fått pakket sakene for forsendelse.

 

Nå hører jeg at mk1 har funnet ut at en trenger HS3 versjonen av RFXCOM driveren for å kunne styre disse (?)

Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg hadde fått Fibaro sin RGB kontroller i hus ta LED stripene ankom og har bare testet disse.

 

Moskus & Mroffer:

Vil dere allikevel kjøpe?

Skal jeg pakke og sende dem?

I såfall må jeg ha navn og adresse på deg mroffer (send PM)

 

Mroffer:

mk1 fikk 5m stripe av meg, hør med ham om han har en meter å avse.

Ellers er det flere meter på tur inn til meg fra dealextreme

Og clas har også noen, selv om de er korte og dyre

Lenke til kommentar

Mulig det er et dumt spørsmål, men hvordan kan jeg få sett bilder av mine ip-kameraer i Hs-touch. Bruker nå webcamxp får å se på kameraene.

 

Du legger en image Control i HSTouch der du setter ImageURLNormal til en URL som henter ett bilde fra kamera.

 

Under ser du mine kamera (noen D-Link og noen Vivotek) med oppsett for å hente ett bilde.

(Du trenger ikke NETCAM for dette)

 

OBS

brukernavn:passord@server syntaksen funker ikke på Explorer så jeg bruker Googlecrome på Homseer serveren for å kunne ha passord på kameraene.

post-275475-0-24778900-1392119195_thumb.png

Endret av Fermate
Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget at jeg ved en feiltakelse har oppgradert den ene av iPadene mine til HSTouch versjon 3 (Glorete oppstarts skjerm)

 

Jeg er redd dette er noe av grunnen til at jeg ikke kan adressere en spesifikk HSTouch speak-klient. Og det er ingen vei tilbake til versjon 2 :(

 

Hva er egentlig status på HS3 nå?

Har den plugin (som funker) for Zwave, RFXCOM, UtltagCIR (iTach kontroll), Squeezebox og NetCam ?

 

I så fall tenkte jeg å gjøre ett forsøk...

Har akkurat bygget en ny BarebonePC som HS3 skal kjøre på men jeg lurer litt på hvordan det går å teste/flytte ZWave kontrolleren?

Endret av Fermate
Lenke til kommentar

 

Mulig det er et dumt spørsmål, men hvordan kan jeg få sett bilder av mine ip-kameraer i Hs-touch. Bruker nå webcamxp får å se på kameraene.

 

Du legger en image Control i HSTouch der du setter ImageURLNormal til en URL som henter ett bilde fra kamera.

 

Under ser du mine kamera (noen D-Link og noen Vivotek) med oppsett for å hente ett bilde.

(Du trenger ikke NETCAM for dette)

 

OBS

brukernavn:passord@server syntaksen funker ikke på Explorer så jeg bruker Googlecrome på Homseer serveren for å kunne ha passord på kameraene.

 

Vel, mente egentlig å streame live fra kameraene, slik at jeg kan se det fra hst.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen.

 

Så hvordan legger jeg til den medfølgende fjernkontrollen som kontrollør uten at den glemmer Tellstick'en?

 

Ellers merker jeg at noen av sensorene er "offline" i timesvis, for så å dukke opp igjen (og tilsynelatende fungere greit). I morges viste kjøkkensensoren nemlig målingen fra rundt midnatt, men den kom på banen igjen etterhvert. Avstanden mellom kjøkkensensoren og Tellstick'en er maks 5 meter, inkludert en ikke-bærende vegg. Er det et slags varsku om at batteriet nærmer seg tomt, eller?

 

 

 

2. Nei. Du skal fint kunne legge til begge deler. Så vidt jeg vet kan alle Nexa-mottakere motta signaler fra opp til 6 ulike fjernkontroller (som også Tellstick'en i praksis er).

 

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det med 433mhz(Nexa/Proove) så er det ingen sikkerhetssjekk på signalet som sendes, enheter vet derfor ikke om hvor signalet kommer fra, de bare utfører det de skal når riktig signal kommer uavhengig hvor det kommer fra. Kan sammenlignes med TV, der du kan ta med deg en universalfjernstyring i nabolaget og switche de fleste TVer om du vil.

 

Jeg har skrevet om et python script som står å kjører med TelldusDuo, der jeg får ut debug data som ser noe slik ut:

class:command;protocol:arctech;house:21387xxxx;group:0;model:selflearning;unit:1 <- Bryter

class:sensor;protocol:oregon;model:1A2D;id:140;temp:23.8;humidity:31; <- Oregon Sensor

class:sensor;protocol:fineoffset;id:202;model:temperature;temp:28.1; <- Viking Sensor

 

Får også inn noe støy fra naboen, om jeg ønsker kan jeg benytte dette til å tulle med ham :p

Det er fullt mulig å "programmere" Telldus Duo og Live til å sende samme signal som din fjernstyring gjør om du vet hvilken protocol etc det er.

 

Har 8sensorer (3xOregon, 1xDIY, 4xViking) som sender uten problem. Den ene Vikingen har hatt dårlig batteri siste ukene, men sender fortsatt 1gang iløpet hvert min. Avstanden er ca 5-8m.

 

 

PS: Etter litt diskusjoner her så fant jeg ut at tok litt feil.
En Nexa/Proove mellomstykke må parres med sender(Fjernstyring/Telldus) om den allerede ikke har blitt det og du med program klarer å definere samme kode for ny sender.

Med fjernstyringer så har du normalt ikke mulighet til å endre hva en bryter sender, du er dermed nødt til å parre med mottaker, slik at mottaker aksepterer det sender gir fra seg. Da kan det nok stemme at Nexa støtter 6 slike parringer..
Men med TelldusLive så parrer du gjerne med sender/bryter, som da blir en og samme sender for Nexa. Med mindre du ønsker å parre TelldusLive med Nexa mottakeren i tillegg.

Endret av Charlie
Lenke til kommentar
Vel, mente egentlig å streame live fra kameraene, slik at jeg kan se det fra hst.

 

Du kan sette opp Image controllen til å hente et nytt bilde hvert sekund, men live vet jeg ikke hvordan du gjør i HS Touch.

Det finnes en property som heter video, men det gjør bare at den oppdaterer med singel bilder oftere tror jeg.

 

Husk også at trafikken her går VIA Homeseer serveren.

Lenke til kommentar

 

Det ser ut til at disse kun støttes i HS3. :( Men, jon00 har (selvfølgelig) en løsning på det også, er det noen som har testet Homeseer 2 - Homeseer 3 Connector som han har laget? Ser jo fascinerende ut med å få 'alt' man har laget i HS2 inn i HS3...

 

 

Jeg har tenkt å prøve meg, men ikke helt enda... Venter til jeg skal i pappaperm, så jeg har "mer tid" (HAHAHA!) til å rette feil som måtte skje (i realiteten: Jeg får oppdage feilene før kona).

 

 

 

Moskus (evt andre som kan sånt... :D): Det Yale-scriptet ditt, hvis jeg vil kalle SMS-sendingsscriptet ditt inne i denne delen av koden:

 

Case Is = &H12
Return "Locked by " & GetUser(level)
...hvordan gjør jeg det?

 

Legg til hs.runex "Filnavn_til_script.vb","Sub_som_Main","Parametre_som(Noe)" over Return-linja.

 

Takker, dette funka: hs.runex("Filnavn_til_script.vb","Sub_som_Main","Parametre") :)

Lenke til kommentar

Da er den nye Homeseer server PCen klar og jeg har lastet ned HS3 og lisensiert den.

Fant alle plugin'ene mine unntatt SageMCControl så jeg får klare meg uten å styre W7 Mediasenteret foreløpig :(

 

Tenker da at jeg skal gjøre et forsøk i kveld på å stoppe HS2 serveren og flytte over Z-wave sticken og en RFXCOM sender og se hva jeg får til :eek:

 

Noen som har prøvd dette og har noen advarsler?

Er særlig interessert i problemer rundt det å flytte Z-wave sticken for jeg bør helst kunne flytte den tilbake til HS2 serveren uten at den merker noe (for jeg regner ikke med å bli ferdig på en kveld)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan bekrefte at målene på wmr-252 er 40x40x14mm? Helt håpløst at det ikke står i spesifikasjonene, spør du meg. Måtte utsette kjøp i dag da jeg ikke fant info, og den runde eldgamle "veggboksen" inne i veggen er ganske trang. Men med de målene, går det akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...