Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke blitt innkalt enda, men har veldig lyst til å tjenestegjøre. Ga klar beskjed om det på sesjonen også. Har ringt en del ganger til vernepliktsverket, men der får jeg bare vite at jeg må vente til påske før de kan gjøre noe. Er de konsekvente på dette eller er det personen jeg snakker med som bestemmer? Har lyst til å mase så mye som mulig :cool:

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe å være nervøs for foreløpig. Tidligere i tråden er det snakk om at det blir sendt ut innkallinger i uke 12 og 13.

Problemet er vel heller at det blir verre og verre å få endret tjenestetype og tid. En venn av meg fikk i går bare to alternativer når han ville vekk fra garden, dette blir jo ikke lettere når det nærmer seg uke 14 og enda flere har søkt om bytte av sånt :p

Lenke til kommentar

Nei, virker som veldig mange ønsker å bytte fra Garden til noe annet, ja :p Det er nok ikke mange alternativer igjen nå til sommeren/høsten, men neste år er det nok flere ledige plasser. Nå er det en uke (ish) siden jeg ringte VPV, men da var henholdsvis 2. Bataljon, Sanitetskompaniet, Sambandsbataljonen og Artilleribataljonen. Ja, også Garden da.. :p

Lenke til kommentar

Jeg ringte VPV tidlig i mars, før innkallelses varselet kom i posten, og fikk beskjed om at jeg var planlagt til HMKG i januar 2011.

Ettersom det ikke er den tjenesten og det tidspunktet jeg ønsket fikk jeg lett byttet til Luftforsvaret på Madla i september. Jeg ringte også noen dager senere for å dobbeltsjekke dette, og alt var fortsatt i orden. :)

Lenke til kommentar

Til dere andre som også har kontaktet VPV og fått byttet tjeneste og evt. innrykkstid: Har dere mottatt noen innkallelse enda?

 

 

 

Jeg fikk brev i starten av mars om varsel om innkallelse til MP. Ringte med en gang og byttet til Pbn. Spurte direkte om jeg ville få noe skriftlig på dette før selve innkallelsen (kommer vel senest to måneder før innrykksdato), men han sa det gjorde det ikke.

 

Så har du ringt for å bytte, får du ikke noe skriftlig på det før selve innkallelsen

Lenke til kommentar

Jeg er ikke 91 men 89, men jeg ringte vpv å meldte meg inn i Panserbn hvor det var ledig. Når kan jeg forvente å få noe bekreftende i posten? Litt nervøs iom at han jeg snakket med ikke virket som dem mest oppvakte eller motiverte.

 

Etter det jeg forsto etter å ha snakket med VPV, får man innkallelse ca. 2 måneder før innrykk.

Men man får varsel om planlagt innkalling mye tidligere.

 

Til dere andre som også har kontaktet VPV og fått byttet tjeneste og evt. innrykkstid: Har dere mottatt noen innkallelse enda?

 

 

 

Jeg fikk brev i starten av mars om varsel om innkallelse til MP. Ringte med en gang og byttet til Pbn. Spurte direkte om jeg ville få noe skriftlig på dette før selve innkallelsen (kommer vel senest to måneder før innrykksdato), men han sa det gjorde det ikke.

 

Så har du ringt for å bytte, får du ikke noe skriftlig på det før selve innkallelsen

Ikke? Rart. Det fikk jeg, men tidene forandrer seg vel stadig.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke 91 men 89, men jeg ringte vpv å meldte meg inn i Panserbn hvor det var ledig. Når kan jeg forvente å få noe bekreftende i posten? Litt nervøs iom at han jeg snakket med ikke virket som dem mest oppvakte eller motiverte.

 

Etter det jeg forsto etter å ha snakket med VPV, får man innkallelse ca. 2 måneder før innrykk.

Men man får varsel om planlagt innkalling mye tidligere.

Snakker ikke om varsel om planlagt innkalling, men den faktiske innkallingen

 

Til dere andre som også har kontaktet VPV og fått byttet tjeneste og evt. innrykkstid: Har dere mottatt noen innkallelse enda?

 

 

 

Jeg fikk brev i starten av mars om varsel om innkallelse til MP. Ringte med en gang og byttet til Pbn. Spurte direkte om jeg ville få noe skriftlig på dette før selve innkallelsen (kommer vel senest to måneder før innrykksdato), men han sa det gjorde det ikke.

 

Så har du ringt for å bytte, får du ikke noe skriftlig på det før selve innkallelsen

Ikke? Rart. Det fikk jeg, men tidene forandrer seg vel stadig.

Dette ble jeg også fortalt på telefon med VPV.

Endret av sykbanan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...