Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok bare til å vente til rundt uke 12. Ringte selv i dag ang. innkalling til sommerinnrykket til GSV. Han jeg snakka med sa at de ikke sendte ut innkalling til sommerinnrykk før rundt uke 12.

 

 

Parallellklassekamerat (fint ord!) som fikk varsel om planlagt innkallelse til GSV i dag.

 

Så her prater VPV tull

Lenke til kommentar

Da fikk jeg byttet til panserbataljonen ! En sann glede å slippe ingeniørbataljonen, samtidig som jeg nå har innrykk i August istedenfor Januar neste år. Da sparte jeg ett års ventetid, og får i tillegg (antagelig) et bedre år som vernepliktig ^^

 

 

Da skal vi til samme plass :) Har du tenkt over hvilken eskadron du vil inn i?

 

Og kan jeg spørre hvilken del av landet du er fra?

Lenke til kommentar

Da skal vi til samme plass :) Har du tenkt over hvilken eskadron du vil inn i?

Og kan jeg spørre hvilken del av landet du er fra?

Jeg tenker på stormeskadronen. Det blir vel antagelig nummer 3, siden det ser ut som om nummer 4 brukes til IntOps . . .

Kavalerieskadronen ser jo også morsom ut. Men egentlig har jeg ikke peiling på hva noe som helst er :p

 

Er forøvrig fra Østlandet, nærmere bestemt Moss.

Lenke til kommentar

Er nok bare til å vente til rundt uke 12. Ringte selv i dag ang. innkalling til sommerinnrykket til GSV. Han jeg snakka med sa at de ikke sendte ut innkalling til sommerinnrykk før rundt uke 12.

 

 

Parallellklassekamerat (fint ord!) som fikk varsel om planlagt innkallelse til GSV i dag.

 

Så her prater VPV tull

 

Det er merkelig, ja. Men hva er riktig, liksom? Hvis VPV ikke skal sende ut de innkallelsene før i uke 12, så kan det komme av en glipp i så fall? Men på den annen side så er jo det heller tvilsomt, så er det er ikke godt å si.

 

Uavhengig av hvor jeg evt. havner, kan jeg få beskjed om hvor de har tenkt å plassere meg (dersom de vil ha meg) om jeg ringer og spør?

Lenke til kommentar

Fikk nå byttet til panserbataljonen med innrykk i august, i stedet for garden med innrykk i oktober. Det var bare en liten og kort telefonsamtale. Det virket som de helst ville ha meg i garden, men det gikk greit å bytte. Da var det litt rart at jeg fikk beskjed om å vente til påske med dette da jeg ringte mandag 1. mars.

 

Jeg kan ikke helt forstå logikken til forsvaret. På ønskelisten på sesjonen satte jeg opp blant annet artilleriet og panser, men ikke garden. Likevel satte de meg først opp i garden, selv om det var ledige plasser både i artilleriet og panserbataljonen. Kanskje de prøver å fordele noenlunde likt i begynnelsen, slik at alle bataljoner har omtrent lik andel ledige plasser?

Lenke til kommentar

Tror det. Jeg fikk endelig innkallelsen i dag :D , og er utrolig lettet akkurat nå. Men det står "HMKG april 2011". Jeg sattse overhodet ikke opp Garden, og det er et sted jeg absolutt ikke vil til, selv om det sikkert er en fin tjeneste.

 

Burde jeg ringe og spørre om de kan sette meg opp et annet sted med innrykk nå i år? Eller burde jeg "vente til påske"?

Lenke til kommentar

Fikk nå byttet til panserbataljonen med innrykk i august, i stedet for garden med innrykk i oktober. Det var bare en liten og kort telefonsamtale. Det virket som de helst ville ha meg i garden, men det gikk greit å bytte. Da var det litt rart at jeg fikk beskjed om å vente til påske med dette da jeg ringte mandag 1. mars.

 

Jeg kan ikke helt forstå logikken til forsvaret. På ønskelisten på sesjonen satte jeg opp blant annet artilleriet og panser, men ikke garden. Likevel satte de meg først opp i garden, selv om det var ledige plasser både i artilleriet og panserbataljonen. Kanskje de prøver å fordele noenlunde likt i begynnelsen, slik at alle bataljoner har omtrent lik andel ledige plasser?

 

Da snakkes vi på Setermoen i august ;) Jeg lurer også litt på hvilke kvaliteter de leter etter til for eksempel HMKG, men jeg ble selv først plassert i MP, noe jeg tror er på grunn av gode skolekarakterer og utmerkede resultater på sesjon.

 

Tror det. Jeg fikk endelig innkallelsen i dag :D , og er utrolig lettet akkurat nå. Men det står "HMKG april 2011". Jeg sattse overhodet ikke opp Garden, og det er et sted jeg absolutt ikke vil til, selv om det sikkert er en fin tjeneste.

 

Burde jeg ringe og spørre om de kan sette meg opp et annet sted med innrykk nå i år? Eller burde jeg "vente til påske"?

 

 

Ring og be om bytte med en gang du :) Før alle de andre plassene fylles opp, noe de sikkert gjør fort

Lenke til kommentar

Gjorde det veldig bra på sesjon, med unntak av synet (7/9). Skolekarakterene vet jeg ikke om de ser på, men i så fall er de ganske gode. Aner ikke hva de ser etter. Inntrykket mitt er at veldig få ønsker seg til Garden, og at de dermed er nødt til sette inn folk der for en jevn fordeling. Men etter inntrykket jeg har av Garden fra folk som har tjenestegjort der og det som snakkes om avdelingen, så skulle man tro at de ville ta inn de litt mindre motiverte dit.

 

Kan ikke helt skjønne logikken til Forsvaret selv. Mulig noen andre har har en fornuftig forklaring.

 

Men tar og ringer i morgen, iom. at jeg kom hjem etter kl. 15:00 i dag.

Lenke til kommentar

Fikk innkalling til Januar 2011 dumpet ned i posten idag. Ringer for å bytte asap. Hvordan har dere gått frem (når dere ringer) for å få byttet tid?

 

Sa bare at det ikke passet med mine studieplaner, mtp på at jeg ser for meg å starte å studere i USA/England høsten 2011.

Lenke til kommentar

Fikk innkalling til HMKG i går, med planlagt oppstart januar 2011...her er det ro problemer:

1. Jeg vil absolutt inn før januar 2011, da jeg ikke vil bruke mer tid enn nødvendig på førstegangstjenesten

2. Jeg vil ikke inn i HMKG. Det er sikkert en fin tjeneste, men vil nordover og ha litt mer stridstjeneste.

Tror jeg ringer i morgen og hører om jeg får byttet til Panser med innrykk i sommer

Endret av Hvorre™
Lenke til kommentar

Fikk innkalling til Januar 2011 dumpet ned i posten idag. Ringer for å bytte asap. Hvordan har dere gått frem (når dere ringer) for å få byttet tid?

 

 

Ring dem, og si du fikk varsel om planlagt innkallelse og si du vil forandre litt på det. Personen i telefonen vil ha fødselsnummeret ditt, så kan du høre hvor de har ledig plass

 

Fikk innkalling til HMKG i går, med planlagt oppstart januar 2011...her er det ro problemer:

1. Jeg vil absolutt inn før januar 2011, da jeg ikke vil bruke mer tid enn nødvendig på førstegangstjenesten

2. Jeg vil ikke inn i HMKG. Det er sikkert en fin tjeneste, men vil nordover og ha litt mer stridstjeneste.Tror jeg ringer i morgen og hører om jeg får byttet til Panser med innrykk i sommer

 

 

Akkurat samme med meg, ble tildelt tjeneste som MP nær Oslo, men ville langt nord. Fikk panser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...