Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk varsel om innkalling til Sjøforsvaret i dag... "Tjenesten starter i MARS 2011" !!!

 

Noen som kan forklare hvorfor de vil ha meg inn i Mars? Juli/August hadde passet så veldig mye bedre :p

 

Rett og slett fordi de må fordele folk ut over forskjellige deler av året, ettersom rekruttskolene ikke har plass til å ta imot fulle årskull på én gang. Men ta en telefon til 03003 om det virkelig ikke passer - Si du ikke vil bruke mer enn ett år ekstra på militæret (du må jo kaste bort x antall måneder før og etter om du skal inn i mars), og at du derfor vil inn så fort du kan etter VGS. Selv endte jeg etter telefonsamtale med Vernepliktsverket opp med innrykk på Madla (Sjø- og Luftforsvaret) i juli i år. Da får jeg en brukbart lang ferie sommeren 2011, før jeg tar til på studier.

Lenke til kommentar

Det går jo ikke bare på kapasiteten til rekruttskolene, men også på at man trenger folk året rundt. Hvis alle soldatene dimmet i begynnelsen/midten av juli, og alle nye soldater hadde innrykk i slutten av juli, ville man ikke hatt soldater til å utføre alt det arbeidet som nå en gang utføres av menige for å holde hjulene i gang (spesielt i luft og sjø er dette ganske mye)før tidligst i midten/slutten av september, oftest enda senere pga. kurs, perm osv.

 

På samme måte som at vi i dag bare har en fungerende hær ca. halve året...

Lenke til kommentar

Fikk meg inkalling til Garden 2011, men fikk byttet til pbn før jeg fikk brevet om garden i posten :p

FIKK BYTTE TIL PANSERBATALJONEN INNRYKK TIL HØSTEN :D:D:D:D

Dette hørtes merkelig ut. Da jeg ringte vpv sa de at det var en teknisk sperre som hindret at de kunne flytte på folk før påske. Jeg er selv innkalt til garden til høsten, og vil i aller høyeste grad flytte til et annet sted, og enda viktigere: bytte tidspunkt med et par måneder. Nå forstår jeg ingenting... Sa han i vpv feil?

 

 

Jeg oppga fødselsnummer, sa jeg ville langt nord, og han sa panserbataljonen var tilgjengelig for meg.

 

Jeg sa at jeg tok det med glede :D

 

Ring igjen du, og sats på at du får en annen person i andre enden

Lenke til kommentar

 

Jeg oppga fødselsnummer, sa jeg ville langt nord, og han sa panserbataljonen var tilgjengelig for meg.

 

Jeg sa at jeg tok det med glede :D

 

Ring igjen du, og sats på at du får en annen person i andre enden

 

Jeg fikk også beskjed om denne sperren da jeg ringte onsdag i forrige uke, men de har vel fjernet den siden det gikk bra på mandag ;)

Endret av Filamu
Lenke til kommentar

Jeg er kalt inn i januar 2011, men ringte i dag og fikk fremskjøvet til juli. Godt fornøyd med det. Allikevel nevnte jeg plattfot og mangel som dybdesyn, og om det kunne være et problem. I følge han sto det ikke i papirene mine at jeg brukte briller engang. Har 5+ på begge øynene, bemerkelsesverdig at de ikke har fått det med seg. Så nå skal jeg sende inn en søknad om revurdering av min tjenestedyktighet pga dette.

Lenke til kommentar

Har ikke fått enda brev enda. En kompis ringte dog til VPV, der sa de at de sendte ikke ut brev til sommerinntrykket (2010) før i uke 12+13. WTF? Stemmer dette? Kjenner flere som har fått innkalling til høsten 2010/vinter 2011, men ingen i sommer 2010 enda (så kanskje det stemmer?). Så er det noen som har fått brev om at de er kalt inn til sommeren 2010 her?

 

Håper selv på innkalling til sommerinnrykket iår, men kan jeg vente til uke12/13 eller bør jeg bare mase på VPV? hmm

Lenke til kommentar

Fått innkalling til januar 2011 i "Hæren, Brig N/ SBBN", noen som vet hva dette e4r for noe?

 

Akkurat den jeg fikk - Før jeg byttet til Luftforsvaret på madla i juli i år.

 

"Brig N" står for Brigade Nord. Brigade Nord er Norges eneste brigade, og av de som går gjennom førstegangstjeneste i Hæren er det svært, svært mange som er i denne brigaden, så det sier lite om tjenestested.

 

SBBN, derimot, viser mer bestemt hvor du skal. "SBBN" står for Sambandsbataljonen, som er en del av Brigade Nord. Disse står, naturlig nok, for samband, og holder til i Bardufoss. Dermed er planen at du skal være i Hæren, og at du først skal inn til en leir ved Bardufoss. Mye av sambandsbataljonens oppgaver er, etter det jeg forstår, telekommunikasjon og rett og slett transport.

 

Tror det er langt fra det verste du kan få tildelt i militæret, men det spørs jo også hva du vil. Selv var jeg helt innstilt på å være i Luftforsvaret og å komme inn ganske fort etter videregående, så jeg ringte VPV og fikk byttet, men det spørs jo litt hva du vil selv.

 

EDIT: Herr Brun kom meg visst i forkjøpet :-)

Endret av Maggz
Lenke til kommentar

Har ikke fått enda brev enda. En kompis ringte dog til VPV, der sa de at de sendte ikke ut brev til sommerinntrykket (2010) før i uke 12+13. WTF? Stemmer dette? Kjenner flere som har fått innkalling til høsten 2010/vinter 2011, men ingen i sommer 2010 enda (så kanskje det stemmer?). Så er det noen som har fått brev om at de er kalt inn til sommeren 2010 her?

 

Håper selv på innkalling til sommerinnrykket iår, men kan jeg vente til uke12/13 eller bør jeg bare mase på VPV? hmm

 

Interessant.. Men det er jo ikke mange avdelinger som har sommerinnrykk, vel? Men i så fall kan det forklare hvorfor noen av oss ikke har fått det herlige brevet i postkassa enda. Dog, jeg tror jeg ringer i morgen for å spørre. Kjenner at jeg blir mer og mer nervøs for hver dag som går uten å få varsel om innkallelse.

 

Edit: Regner Forsvaret august for å være sommer? For i så fall er det omtrent alle avdelingene i Hæren som har innrykk på den tiden i 2010.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...