Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg innkalling til GSV, som jeg forsåvidt er fornøyd med. Men som tidligere sagt i tråden har jeg søkt UB. Må jeg uansett sende svarslippen på denne innkallingen? Det er jo ikke sikkert at jeg blir innkalt til FOS, og vil da innkallingen til GSV gjelde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skulle vi egentlig ha tjenestegjort samtidig. Du kan framskynde tjenesten, da du skal ta studier.

 

Jeg fikk endret tjenesten nå fra HMKG til Artilleribataljonen.

 

Hmm okei, vil nok lite sannsynlig utsette det da det er kjipt å gå inn i militæret etter 5års utdanning som jeg skal :p PGA min sterke astma og allergi så tror ikke jeg kan tjenestegjøre i noe som helst som innebærer skog egentlig, så tror det er like greit å søke fritak.

Lenke til kommentar

Voldsom intresesse for panser det var her da :)

Rundt halvparten av de i tråden som har ønsket å bytte har endt opp der, rundt 5 pers eller noe slikt?

 

Uansett, jeg ser frem til å komme i panserbataljonen til høsten, så møtes vi på Setermoen.

 

Den eneste gledesdreperen var en melding som poppet opp på feeden på tven i dag: "Hæren må spare 1 mrd neste år." Håper ikke kuttet i kuler, krutt, øvelser og drivstoff blir altfor drastisk, men 1 mrd er mye penger... Ser ut som vi kanskje bør være glade for at det i det hele tatt fremdeles finnes et forsvar å tjenestegjøre i. Med denne regjeringen blir det sikkert lagt ned til fordel for barenehageplasser og sykesenger om ikke så lenge. :thumbdown:

 

- Forsvare landet sa du? Neida, det er jo FRED i Norge, hva skal vi med et forsvar i fredstid? :hrm:

 

Ble innkalt til HKMG med innrykk i April 2011! :thumbdown: dvs jeg kan ikke begynne på skole før om 2 år, fordi militæret tar et friår fra meg! Latterlig, nå er det rett til legen for å skaffe attest.

Det er nok fortsatt ikke noe problem å bytte. Ring 03003 mellom 08.00 og 15.00 på hverdager, så blir det nok en løsning :)

Lenke til kommentar

Voldsom intresesse for panser det var her da :)

Rundt halvparten av de i tråden som har ønsket å bytte har endt opp der, rundt 5 pers eller noe slikt?

 

Den eneste gledesdreperen var en melding som poppet opp på feeden på tven i dag: "Hæren må spare 1 mrd neste år." Håper ikke kuttet i kuler, krutt, øvelser og drivstoff blir altfor drastisk

 

 

 

Virker nesten som om de ikke har plassert noen i panser fra før av, og fyller opp der når folk vil bytte :p ?

 

Så samme ting på nyhetene, trist hvis dette går utover oss :(

Lenke til kommentar

Dette hører forsåvidt hjemme i politikkdelen av forumet, men sånn går det når verdens rikeste land ikke tør å bruke noe som helst andre penger enn fra befolkningen omtrent, og når infrastrukturen bare har stått og forfalt over flere år. Udugelig og håpløst. Akkurat som at Forsvaret ikke var på sparebluss fra før.

 

"Aldri mer 1940!" Jommen sa jeg smør.

Lenke til kommentar

Blei kalt inn til HMKG april 2011 :mad: Kva er det for tidspunkt? Takk for at forsvaret vil øydeleggje to år for meg :no: Blir nok ein teleforn til vernepliktverket i morgon...

De driter i deg, de trenger folk i april også. Det passer sjeldent for de det gjelder. Synd, trist, leit.

Det er bare å ringe og be om innkallelse en annen gang. F. eks. nå i sommer.

 

er transport opp til der man skal i militæret gratis?

Ja, men med mindre du får fly (tror grensa er effektiv reisetid på 12 timer med annet transportmiddel) må du legge ut selv, og skrive reiseregning.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at de kun dekker den billigste reiseruten/måten? Hvis du f. eks. kan ta tog til det stedet du skal for en billigere penge enn med fly, men du allikevel velger å fly, så må du betale selv? Er ihvertfall slik jeg har oppfattet det.

 

Edit: Gjør det, tosha. Jeg ble som nevnt kalt inn til samme sted til samme tid som deg, men fikk endret det. Virker som at samtlige som har blitt kalt inn til HMKG i april 2011 har ringt for å endre denne tjenesten? :p

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Herr Brun: sjølvsagt veit eg at eg er ei lita brikke i eit stort puslespel, men det vil jo alltids føles urettferdig når ting ikkje klaffar 110% for ein sjølve. Skal hive meg over telefonen i morgon og anten søke inntak til hausten, eller utsetja det på ubestemd tid.

Begynner du å studere til høsten får du utsatt. Du får nok ikke utsatt når du ringer i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...