Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

Skal selv inn i sjøforsvaret 26 september, men betyr dette at jeg ikke kan begynne å studere til høsten i 2011 siden førstegangstjenesten varer i 12 måneder? Har hørt at man kan søke om tidlig permisjon slik at man rekker å begynne å studere til høsten, stemmer dette? :)

 

Nei jeg tror de som har søkt skole til høsten 2011 får "Skoledimme" altså at du dimmer en gang i august før skolen. Hvertfall gjorde kjæresten min det =)

Det kommer veldig an på sjefen din. Hvis vaktsituasjon eller lignende tilsier at du må bli værende, får du ikke førtidsdimme. Eller du kan rett og slett ha en hestkuk til sjef som trenerer søknadsprosessen osv. osv., det opplevde jeg. Er du heldig har du en flink sjef, og et bra tillitsmannsapparat, men jeg ville for å være helt ærlig heller ha satset på å ringe vpv og be om innrykk i juli/august.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste at man ikke lenger kunne bytte innrykksdato :( så får håpe på det beste.

Hvor leste du det? Send et brev til vernepliktsverket der du forklarer sitasjonen, og hvorfor du ønsker å bytte til juli. Jeg gjorde det for ca. to uker siden, og fikk i forrige uke en innkalling i juli. Var forresten innkalt til sjøforsvaret den 26. september jeg også, og har hørt om en del som har fått avslag om bytte av innrykksdato, men som sagt, har du gode nok argumenter så går det. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har innrykk i slutten av september, og har ikke spurt om å få tidligere innkalling i og med at det sto på nettsida deres at det var "fullt" for 2010. Bør jeg likevel spørre om å få flyttet førstegangstjenesten?

 

Grunnen til at jeg vil flytte det er at jeg har tenkt å ta videre utdanning og vil ikke "miste" et år.

 

Er varigheten på alle førstegangstjenester 12 mnd? Vil det være negativt å dimme tidligere enn det man egentlig skal?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig innkallingen til GSV. Oppmøte Tirsdag 13. juli 2010 på Gardermoen :D Gleder meg!

Noen flere?

 

Nå venter jeg bare på BS-innkalling.

 

Noen som vet når vi får tilgang til utvalgt.no?

Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den.

Nå er den tydeligvis startet igjen for jeg i dag fikk jeg passord i posten. Hva utvalgt.no er godt for er ikke godt å si, driver fortsatt og utforsker siden.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig innkallingen til GSV. Oppmøte Tirsdag 13. juli 2010 på Gardermoen :D Gleder meg!

Noen flere?

 

Nå venter jeg bare på BS-innkalling.

 

Noen som vet når vi får tilgang til utvalgt.no?

Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den.

Nå er den tydeligvis startet igjen for jeg i dag fikk jeg passord i posten. Hva utvalgt.no er godt for er ikke godt å si, driver fortsatt og utforsker siden.

 

Allerede kommet i kontakt med en del folk der, virker som en fet side det :)

Lenke til kommentar
Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den.

 

Utvalgt.no er så absolutt operativ. Vi er fem administratorer og i overkant av 40 moderatorer som er klare til å ta imot henvendelsene til de utvalgte :)

Lenke til kommentar
Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den.

 

Utvalgt.no er så absolutt operativ. Vi er fem administratorer og i overkant av 40 moderatorer som er klare til å ta imot henvendelsene til de utvalgte :)

 

Nå ja! : ) Fikk beskjed fra VPV rundt desember at de ikke hadde folk til å drive utvalgt.no, derfor fikk ikke jeg ha bruker der lengre.

 

Utvalgt.no er helt supert! Forsvaret bør få creds for jobben.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har innrykk i slutten av september, og har ikke spurt om å få tidligere innkalling i og med at det sto på nettsida deres at det var "fullt" for 2010. Bør jeg likevel spørre om å få flyttet førstegangstjenesten?

 

Grunnen til at jeg vil flytte det er at jeg har tenkt å ta videre utdanning og vil ikke "miste" et år.

 

Er varigheten på alle førstegangstjenester 12 mnd? Vil det være negativt å dimme tidligere enn det man egentlig skal?

Jeg lurer fortsatt på det samme.

 

Hittil har jeg egentlig satsa på at jeg får førtidsdimme og har derfor ikke kontaktet dem ennå. Men nå begynner jeg å bli litt usikker på om jeg ikke vil rekke skolestart. Men som Herr Brun sier i en tidligere post her så kommer det an på sjefen. Er det noen andre som har erfaringer med dette eller kan si noe om jeg kan regne med å få førtidsdimme før skolestart 2011?

 

Jeg har innrykk 29. sept, Luftforsvaret, Madla

 

Det står på denne siden at man ikke kan få endret innkallingen:

http://www.mil.no/felles/vpv/start/article.jhtml?articleID=198454

Så er det noe vits i å ringe dem?

Endret av dehov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...