Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]


genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

    • 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff, jeg må vente til Februar for å se den i 3D i Tromsø, og til April/Mai før den kommer på Blu-ray.

Hæ, skal de sende den i 3D her i Tromsø i februar?

Amusing... Tromsø har 20k flere innbyggere enn Bodø. Likevel sendes den her i 3D nå (dvs. 3D-pause til 8. jan).

Lenke til kommentar
Man ser jo at disse urfolkene er datagenerert også, så det er vanskelig å ha noen følelser for dem.

 

Nå er det jo vanskelig å få tre-meters blå katteaktige humanoider til å se virkelige ut, så det er kanskje ikke så rart?

Neida, har ikke sagt noe på det. Men synes det er litt rart at andre har disse følelsene. Men de er vel litt mer lettpåvirkelige da.

 

OT: Noen ganger havner de to innleggene jeg svarer på inn i et felles innlegg, andre ganger ikke (som her). Why?

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Huff, jeg må vente til Februar for å se den i 3D i Tromsø, og til April/Mai før den kommer på Blu-ray.

Hæ, skal de sende den i 3D her i Tromsø i februar?

Amusing... Tromsø har 20k flere innbyggere enn Bodø. Likevel sendes den her i 3D nå (dvs. 3D-pause til 8. jan).

Hvis de har teknologien, så kan jeg ikke skjønne at de ikke har sendt den i 3D allerede. En teori kan være at siden det bare er en kino her i byen, så prøver de å få flest mulig til å se den to ganger, først i 2D og så i 3D når det kommer. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Pfff for mainstream, forutsigbar og familievennlig :sick:

Man ser jo at disse urfolkene er datagenerert også, så det er vanskelig å ha noen følelser for dem.

 

Enig med at CGI'en kunne vært bedre, er tross alt noen av de viktigste figurene i filmen. Dette var noe jeg spesielt tenkte på når jeg så bilder fra filmen, FØR jeg så filmen. Men under selve opplevelsen på kino så gadd jeg ikke fokusere på dette. Som sagt, se filmen på dens premisser. Forutsigbar og familivennlig ja, men forstatt en fantastisk opplevelse. Må si at jeg så filmen i en sal der lyden var over forventning. Og bare en gang så det ut som at noe stakk ut av skjermen mot oss, ellers ga det bare en veldig realistisk dybde i filmen, som når man "fløt" gjennom et trangt helikopter, så så det faktisk helt utrolig realistisk ut. Man så rundt kanter, mer i dybde, nesten som å være der selv. Var bra. Alt i alt en veldig god kinoopplevelse. Så jeg gidder ikke overanalysere filmen.

Lenke til kommentar

7/10

 

Sjølve filmen var heilt OK. Historien var som venta forutsigbar og ikkje spesielt djup, men eg venta ikkje så mykje meir heller. Det viktigaste var det visuelle, lyden og 3D-effekten, det var til gjengjeld veldig bra. Første film eg har sett i 3D, det er eit format eg absolutt vil sjå meir av.

 

Ein positiv ting eg fort oppdaga med 3D-effekten var at det var lettare å la være å lese teksten. Eg har for vane å lese teksten automatisk når den er der. Med dybdefølelsen var det lettare å halde fokus på biletet. Etter ei stund såg eg kun på teksten når det vart ytra framandspråk.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan noen kan trekke noe som helst ned på denne filmen. (alle har jo forskjellige meninger, men jeg må bare si det!:p) Det er den mest fantastiske filmen jeg har sett i mitt liv. Filmen har også inspirert meg til ett og annet innenfor skolegang i data og animasjon. Alle vennene mine synes at denne filmen er den beste de har sett, og jeg er sikker på at det er flere på dette forumet som har blitt inspirert slik som meg.

Dette er kanskje litt off-topic, men jeg er bare nødt til å få det ut.

 

 

 

Veldig god film.

Bare synd at kinoene her i Ålesund er så ufattelig dårlig.

De raskeste scenene, som da hovedpersonen ble angrepet av det katte-lignende beistet ganske tidlig i filmen ble det bare ei suppe på lerretet. Var nesten umulig å se hva som skjedde.

 

Tell me about it! Har hytte på Sjøholt (ved Ålesund) og jeg tenkte i sommer at jeg skulle gå på kino, men det viste seg at den vår åpen kun en gang i måneden! :no:

Lenke til kommentar
Etter mitt synspunkt er argumentene urelevante/ukorrekte. Synes jeg.

Kva argument og kvifor?

 

Mainstream, forutsigbar og familievennlig.

 

Jeg vil ikke si at den er mainstream fordi jeg aldri har sett en film som er lik denne.

 

Det er selvfølgelig noen forutsigbarheter i filmen. Jeg tror ikke det finnes en eneste film som ikke inneholder et snev av forutsigbarhet. Og uten forutsigbarheter tror jeg det er vanskelig å forstå en film.

 

Jeg kan ikke se noen familievennlige trekk i filmen. Det er jo ganske mye slåssing, lydeffekter osv. som kanskje ikke egner seg perfekt for en hyggelig familiekveld på kino.

Lenke til kommentar

^^ Var jo ingenting i forhold til Star Trek da. Der var jo halve kinosalen flau når de åpnet kjeften. Er typisk at mange skal nileite etter feil når en film har fått fantastisk kritikk (kanskje litt feil å si når jeg kritiserer Star-Trek når jeg har muligheten :p)

Lenke til kommentar

Vel, Star Trek synes jeg ikke hadde så ille one-liners, mulig fordi de passet bedre i settinga, der hele konseptet tross alt er ganske "cheesy". I Avatar føltes de bare malplasserte og oppbrukte ut. Historien er jo også ganske generisk, så var jo ingen direkte overraskelser. Noe var bra, men alt i alt, en helt grei film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...