Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]


genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

    • 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun et spørsmål. Disse 3D-brillene, er det nødvendig at man ser perfekt igjennom begge øyene? Har elendig syn på mitt høyre øye, og dermed er jeg redd jeg ikke får sett filmen i skikkelig 3D. Er det fortsatt slik at man får en farge fra det ene glasset og en annen fra det andre?

Lenke til kommentar

Hvis kinoen du skal til bruker RealD 3D mister du hele 3D-effekten hvis du bare ser med ett øye (har prøvd selv). Filmen ser da ut som helt vanlig 2D.

 

Jeg så filmen å går på Colosseum i Oslo (sal 1 ofc). Det var helt utrolig. Det er helt klart den beste filmen jeg har sett i hele mitt liv. Og jeg har sett omtrent alle på Imdb top 250-lista. Dette er første gang jeg har sett noe i 3D og det var som forventet; Veldig stilig, men ikke så veldig overraskende i starten og etter at jeg hadde sett i noen timer var det bare et lite pluss. Jeg ble også ganske sliten i hodet av det fordi i starten må man fokusere veldig mye. Det blir slitsomt i lengden.

 

En utrolig historie. Man blir sint, lei seg og glad flere ganger i filmen.

 

10/10

Lenke til kommentar
Kun et spørsmål. Disse 3D-brillene, er det nødvendig at man ser perfekt igjennom begge øyene? Har elendig syn på mitt høyre øye, og dermed er jeg redd jeg ikke får sett filmen i skikkelig 3D. Er det fortsatt slik at man får en farge fra det ene glasset og en annen fra det andre?

Er vel verdt et forsøk. Det er en trailer for Alice in Wonderland før filmen (i hvert fall på Oslo Kino). Da ser du helt tydelig at teksten flyr mot deg. Ser du ikke det, så ser du ikke 3D.

 

Var også helt tydelig for meg at traileren for neste Shrek film (første trailer på Oslo Kino) var i 3D.

 

Problemet er at etter hvert blir du så vant til 3D-effekten at du glemmer du ser en film i 3D (eller mer riktig, glemmer hvordan en 2D-film er). Spesielt siden Avatar ikke overdriver 3D-effekten på noen måte, så er det lett å bli usikker på om det virkelig er 3D. Da er det bare å ta av brillene, og se om bildet blir "flatt" (det blir selvfølgelig også dobbelt). Du merker fort om bildet er like "flatt" når du har på deg brillene. Men det beste er vel bare å se etter på trailerne, der 3D-effektene er helt tydelige (PS: de få 3D-reklamene som var FØR trailerne var i VELDIG dårlig 3D, vent til trailerne).

 

På kinoer med digital 3D er det ikke slik at du får briller med to farger. Det er enten RealD, eller Dolby 3D. Begge er mye mer avanserte enn de gammeldagse rød/blå-brillene, og du vil ikke se dobbeltbilde med disse.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Var innpå dem offisielle sidene til avatar filmen og så at den skulle komme April 16 2010 på bluray, men da jeg skulle dobbeltsjekke dette senere fant jeg ikke datoen igjen, kanskje den ble fjernet. Uansett den samme datoen har dukket opp på den franske utgaven av Amazon. Se link: http://www.amazon.fr/Avatar-Blu-ray-Sam-Wo...8741&sr=8-1

 

Så tror en kan si med 90% sansynelighet at den kommer i April :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...