Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]


genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

    • 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51


Anbefalte innlegg

Er det noen kvalitet forskjeller på de forskjellige kino når det kommer til 3D kvaliteten?

Rangerer stort sett Ringen kino og Colosseum over alle andre i Oslo-området, men det kan kanskje være litt annerledes når det kommer til 3D?

 

Vet at Ringen kino benytter Dolby Digital 3D, aner ikke hva Colosseum og andre Oslo-kinoer benytter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ta med kjæresten på Ringen kino tirsdag, for å se filmen i 3D (da alle varmt anbefaler den i 3D, fremfor 2D?)

Tenkte å kjøre en av disse fiffige sofaløsningene de har på Ringen sal 1, men da havner vi HELT BAKERST?

 

Vil det være et potensielt problem å havne så langt bak?

Når vi så Christmas Carol 3D og satt helt bakerst (dog i en helt annen sal, KinoCity Drammen) så var det egentlig null problem, føltes egentlig lengre avstand til lerretet ved 3D-filmer var en mindre belastning på øynene?

 

 

Er det noen som forøvrig aner om det er lov å ta med seg teppe inn på Ringen kino, mye mer koselig stemning med kjæresten i sofaen under et teppe ;)

Satt selv i komfort pluss på Saga 1 og det funka perfekt både for meg og dama. Så ville vurdert den om du er redd for at å sitte bakerst på Ringen vil være skuffende.

 

Filmen var bra, men det levde så absolutt ikke opp til potensialet sitt. Personlig føler jeg Cameron var feil mann for jobben. Til en slik film skulle jeg heller likt å sett Terrence Malick i sjefs stolen.

Nå er denne filmen Camerons egen drøm, og hans eget initiativ fra starten av. Tviler på at han ville latt en annen regissør komme inn og gjøre ting på en annen måte enn han selv så for seg.

Lenke til kommentar
Filmen var bra, men det levde så absolutt ikke opp til potensialet sitt. Personlig føler jeg Cameron var feil mann for jobben. Til en slik film skulle jeg heller likt å sett Terrence Malick i sjefs stolen.

 

Terrence Malick? Haha det er dagens post tror jeg. Tror du han lager en 3D-CGI-SCI-FI eventyr film? Han som lager en film hvert 20-år og hater effekter som pesten.

 

Det du mener at han lager vakre filmer. Han er en sertifisert naturmann og liker å filme der. Selv om filmene hans er ufattelig vakre er det noe annet en CGI-eventyret til Cameron.

Endret av HarryLime
Lenke til kommentar

Så 3d versjonen av denne filmen i går. Selv om jeg i utgangspunktet alltid er skeptisk hvis det er noe sci fi greier(ikke særlig fan) så må jeg si at denne filmen var veldig bra. Storyen var litt vel klisjemessig, men aldri kjedelig de 2-3 timene den varte. Jeg ville nok gitt den 9/10.

Endret av WallStreet
Lenke til kommentar
Terrence Malick? Haha det er dagens post tror jeg. Tror du han lager en 3D-CGI-SCI-FI eventyr film? Han som lager en film hvert 20-år og hater effekter som pesten.

 

Det du mener at han lager vakre filmer. Han er en sertifisert naturmann og liker å filme der. Selv om filmene hans er ufattelig vakre er det noe annet en CGI-eventyret til Cameron.

Hva er vitsen med flott landskap og natur viss ikke regisøren klarer å vise det frem. Grunnen til at jeg trekker frem Malick er at jeg mener filmen burde vært mye mer subtil, mer åpen for tolking og ikke minst hatt bedre dialog.

Lenke til kommentar

Tja, jeg blir veldig spent på hvordan kan skal klare andre filmen. Vil nok gi han noen pluss poeng for å komme med en mer orginal oppfølger metode enn storien i denne filmen. Men blir nok sikkert en 7-8år til vi får se den. Avatar er en film som forøverig er veldig bundet til Cameron og hva han mener om ting, han har f.eks designet det der store svarte jungeldyret jeg ikke husker navnet på :p

Lenke til kommentar
Du tror vel ikke at Malick kunnne laget Avatar?

Om Malick hadde laget en Avatar ut i fra settingen og konflikten som vi kjenner fra Camerons Avatar ville den sannsynligvis blitt 10 ganger bedre. Om han viller tatt jobben er en annen sak. Uansett, så blir dette bare spekulasjoner, men poenget er som sagt at filmen ville falt mer i smak hos meg om den hadde vært mer subtil eller "Malick like".

Lenke til kommentar
Terrence Malick? Haha det er dagens post tror jeg. Tror du han lager en 3D-CGI-SCI-FI eventyr film? Han som lager en film hvert 20-år og hater effekter som pesten.

 

Det du mener at han lager vakre filmer. Han er en sertifisert naturmann og liker å filme der. Selv om filmene hans er ufattelig vakre er det noe annet en CGI-eventyret til Cameron.

Hva er vitsen med flott landskap og natur viss ikke regisøren klarer å vise det frem. Grunnen til at jeg trekker frem Malick er at jeg mener filmen burde vært mye mer subtil, mer åpen for tolking og ikke minst hatt bedre dialog.

 

Cameron fikk vist det ganske så klart frem. Mallick til å lage denne type film? Hehe, det må jo være en spøk?

 

Cameron var selvsagt rett mann for jobben, og lagde nok en banebrytende film effekt-messig, slik han også gjorde med The Abyss, T2 og Titanic.

Lenke til kommentar
Du tror vel ikke at Malick kunnne laget Avatar?

Om Malick hadde laget en Avatar ut i fra settingen og konflikten som vi kjenner fra Camerons Avatar ville den sannsynligvis blitt 10 ganger bedre. Om han viller tatt jobben er en annen sak. Uansett, så blir dette bare spekulasjoner, men poenget er som sagt at filmen ville falt mer i smak hos meg om den hadde vært mer subtil eller "Malick like".

 

Joa jeg skjønner hva du mener, men poenget mitt var at Malick ikke er i stand til å lage en film av denne typen. Det er faktisk ingen andre enn Cameron som kunne ha laget Avatar - uten at det kategoriserer den som verken bra eller dårlig. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Så den i 3D på Ringen Kino i Oslo (digital visning), og forskjellen fra andre 3D-kinoer som bruker analoge prosjektorer er ubeskrivelig. 3D-effekten var ikke bare et gimmick, det var virkelig noe som gjorde at du levde deg inn i filmen, og kan ikke huske å ha sett en film med slik innlevelse som Avatar. Det var nettopp dette som gjorde filmen så bra for meg, og som også gjorde at klisjeene ikke gjorde så mye.

 

Når det gjelder klisjeene, så tenkte jeg underveis at "dette ble litt klisje", men på grunn av at det var så godt gjennomført, syntes jeg likevel at det ikke gjorde noe.

 

PS: (Litt) spoiler under:

Håper faktisk på en etterfølger, og tror at Pandora-universet er så gjennomført at dette lar seg gjøre. Forhåpentligvis vil Cameron bruke den samme "formelen" som har blitt brukt i andre vellykkede etterfølgere (f.eks. Terminator 2 eller de gamle Star Wars-filmene), nemlig at siden de "slemme" faktisk ikke ble tilintetgjort, så vil de komme tilbake med enda større slagkraft. Blir det en etterfølger blir det spennende å se om de beholder Avatar-navnet (siden Avatar-programmet i filmen ble jo avsluttet). :p

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...