Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]


genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

    • 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ga den 10/10.

 

Jeg så denne filmen på Eldorado i kveld, og jeg velger å gå så langt som å si at det var den beste filmen jeg noen gang har sett. Forutsigbar historie? Kanskje dét, men for min del har det ingen ting å si. Jeg klarte å leve meg inn i filmen 100%, og jeg ble rett og slett målløs når jeg fikk se denne fantastiske naturen på Pandora. Jeg så denne filmen i 2D, og jeg skal uten tvil se den i 3D også i nærmeste framtid.

 

Fantastisk film, den fikk meg til å forlate virkeligheten og glemme alle problemer og bekymringer.

Endret av chris_9
Lenke til kommentar
Så Avatar i 3D nå. Var egentlig ikke så artig med 3D som jeg hadde forventa. Så trailer for Alice in wonderland. Der var det en katt som fløy ut i salen, nesten så jeg kunne ta på den ! DET var bra 3D effekt :yes:

Gleder meg til Alice.

Jeg synes slik bruk av 3D er veldig slitsomt og irriterende i lengden, da det fjerner de da har lagt fokus på 3D-effekten og ikke selve innholdet i filmen. Jeg synes 3D-effekten i Avatar er perfekt. Det som er så bra er at de har integrert 3D på en så naturlig og lite oppmerksomhetssyk måte.

 

For å være ærlig fikk jeg lite lyst til å se Alice in Wonderland i 3D på kino. Jeg orker ikke å betale 120,- (yeah, så dyrt er det her) for å få massiv hodepine og nakkekink på grunn av gjentatt dodging av gjenstander som blir slynget ut i salen. Men, det er jo folk som liker det og :p Underholdende er det sikkert, men det er ikke noe jeg hadde orket å sett på i lengden.

Lenke til kommentar

Ligger originalt i mini-anmeldelse-tråden:

 

Så Avatar nå jeg også, og har dessverre billett til fredag - får gi den bort i nyttårspresang til noen.

 

Som HarryLime sier, starten av filmen er krise. Det er ganske kjedelig, og om man ikke interesserer seg alt for mye i all naturen som Cameron viser en, så har den ikke mye å by på de første to timene. Det opplegget med Na'vi/natur vs mennesker er også brukt på en lite inspirerende måte. Derimot vil jeg si at jeg likte action-sekvensene vi fikk servert mot slutten; mye kos der - bare synd å måtte vente så lenge på noe å kunne bli imponert over.

 

Jeg så den i 3D, andre filmen jeg har sett med briller på nå og har egentlig ikke lyst til å prøve igjen(alle gode ting er tre osv). Det gir ingenting mer til opplevelsen for min del, litt tungvint er det også om du er uheldig og sitter litt nærme skjermen.

 

Ser på vote-statsene til filmen på IMDB, og det er utrolig mange som gir den en 10. For meg er det vanskelig å forstå hvordan så utrolig mange av stemmene kan være 10-ere(samt de som gir den én, like tullete det). Kan man tillate seg å gi en 2timer og 40 min lang tech-demo med noen få gøye action-sekvenser så høy score?

 

btw svak 6/10

Endret av luser32
Lenke til kommentar
150,- for Avatar 3D i Sanvika... LITT for dyrt.

lol wut? Jeg betalte 95,- for 3D på Hønefoss.

 

Så Avatar i 3D nå. Var egentlig ikke så artig med 3D som jeg hadde forventa. Så trailer for Alice in wonderland. Der var det en katt som fløy ut i salen, nesten så jeg kunne ta på den ! DET var bra 3D effekt :yes:

Gleder meg til Alice.

Jeg har hørt at 3D-effektene ble tonet ned i Avatar for at den skulle være behagelig å se på. 3 timer med crazy 3D tror jeg blir i meste laget. Iallefall enn så lenge mtp. hvordan de ligger an i utviklingen.

Lenke til kommentar

Jeg elsket denne filmen, skal prøve å få til at vi i familien går og ser den sammen slik at jeg får sett den om igjen.

 

Ofte blir science fiction og fantasy (som er viktige deler her) brukt bare for underholdningens del, men her ble det brukt også for å si noe viktig om hvordan vi mennesker er. Jeg ble nesten helt deprimert av å tenke på det når jeg satt i kinosalen.

 

Når jeg så den, var venninnen min og jeg så uheldige at vi satt helt til venste nesten helt fremst, tror dette ødela litt for 3D-effekten, så satser på at vi får litt bedre billetter neste gang jeg skal se den.

 

Jeg ble veldig imponert av filmen, og de tre timene fløy unna som ingen ting. Det gjorde ikke noe for meg at det ikke var et helt sinnsykt plott med hundrevis av vendinger osv. Filmen var så sinnsykt imponerende bare i det visuelle, at bare det kunne holdt i lassevis for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...