Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]


genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

    • 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere enn meg som sitter i ettertid og ikke får filmen ut av hodet? Det eneste jeg vil er å se filmen igjen. Tross at jeg egentlig ikke likte at den var så klisjéfyllt føler jeg dette. Fikk frysninger da jeg så trailer på TV i sta'.

Der sa du det! Jeg så den for tredje gang i kveld, og det er det eneste jeg har hatt i hodet den siste uka. Artig å oppdage nye ting i filmen hele tiden :p Jeg har og innsett en del ting ved filmen jeg ikke likte helt. Jeg synes replikkene til tider er.. mindre bra. En god del virker unaturlig, og skuespillerne er ikke så overbevisende i måten de blir sagt på, følelsesmessig osv. Det virker liksom litt opplest.

 

Det er virkelig et vakkert univers Cameron har skapt. Følelsen jeg satt igjen med etter filmen var "aaw... hvorfor må jeg leve i en industrialisert verden, hvor mennesket ustanselig og hensynsløst pumper ut ressursene fra jorda hvor bruk-og-kast-samfunnet er kommet for å bli. hvorfor kan ikke jeg leve i en verden hvor mennesket lever i ett med naturen, og ikke lever i en betongjungel som ødelegger moder jord for alltid?"

 

Denne er og blir en av mine favorittfilmer. De 162 minuttene filmen varte føltes ut som 162 minutt i en annen verden. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Rundt 55min i filmen når de flyr til den outpost saken så viser de bilde av Grace som avatar (du ser klærne veldig godt og hudfargen) og han der forskeren eller Jake som sitter ved siden av, mens de 3sekunder etter viser dem inne i helikopteret som vanlige.

 

Først feilen tror jeg. :p

 

Og Grace mangler de store huggtennene når hun først snakker til folkene etter at de der gravemaskinene kommer. Men har dem både før og senere(?).

Endret av genstian
Lenke til kommentar
Rundt 55min i filmen når de flyr til den outpost saken så viser de bilde av Grace som avatar (du ser klærne veldig godt og hudfargen) og han der forskeren eller Jake som sitter ved siden av, mens de 3sekunder etter viser dem inne i helikopteret som vanlige.

Det har seg da slik at de har med seg avatarene opp dit. De spawner ikke ut av ingenting. Det er avatarene til Grace og Norm.

 

Når det gjelder Grace sin avatar, er vel den en "tidlig modell" etter hva jeg har skjønt. Hun har ikke vampyrtenner, ikke fæl nese osv. Jeg kan ikke huske å ha sett henne med huggtenner noe sted i filmen.

 

Følelsen jeg satt igjen med etter filmen var "aaw... hvorfor må jeg leve i en industrialisert verden, hvor mennesket ustanselig og hensynsløst pumper ut ressursene fra jorda hvor bruk-og-kast-samfunnet er kommet for å bli. hvorfor kan ikke jeg leve i en verden hvor mennesket lever i ett med naturen, og ikke lever i en betongjungel som ødelegger moder jord for alltid?"

Kunne ikke sagt det bedre selv. Det er nesten til å bli deprimert av. :p

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Pocahontas anyone? :b

 

Plager meg litt at filmen var såpass klisje. Og for å være ærlig. Hele den greia med Toruk var bare teit. Hvordan visste han hvor den var? Og det var ikke værre enn å bare hoppe på ryggen dens. Var andre ting som så vanskeligere ut i filmen :b

Og jeg forstod heller ikke helt meninga med de øglene som snurra rundt i lufta og lage lys.

Men søte var de jo...

 

Uansett så klarer jeg ikke å slutte å tenke den. For en herlig verden, satte meg inn i den 100%. Håper Pandora finnes i virkeligheten :love:

Årets film for min del

Lenke til kommentar
Det er virkelig et vakkert univers Cameron har skapt. Følelsen jeg satt igjen med etter filmen var "aaw... hvorfor må jeg leve i en industrialisert verden"

 

Hadde du vært steinaldermann ute i skaugen kunne du ikke kost deg med Avatar i 3D på kino.

 

Jeg gir filmen 4/5 (eller 8/10 som det er her i pollen) og er først og fremst jævlig imponert over hva Kong Cameron får til (og har fått til opp gjennom årene) på den tekniske fronten. De åpenbare problemene med historien, karakterene og dialogen har vel blitt diskutert opp i mente her og andre steder, så jeg skal la det ligge. Men en flott opplevelse, jeg bestiller billett til Pandora snarest.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Kom over denne litt morsomme kommentaren om Na'vi;

"...they're like a USB Pen Drive, which you can plug into anywhere its compatible. Horses, Flying Dinasors, Trees..."

 

 

Nå skal jeg snart å se Avatar igjen, denne gang har jeg dradd med meg broder'n.

jup, er flere merkelige ting på Pandora, Na'vi har fire lemmer, to armer og to ben, alt annet på planeten har 6 ben, de apene i starten hadde 4 armer.

Den usb kabelen i håret som kan plugges til andre ting, slik kommer ikke fra evolusjon, her har noen jobbet hardt med avansert bioteknologi, trær i netverk som du kan koble deg til, det tre netverket kan også kontrolere dyr via fjernstyring, ingen tilkobling nødvendig.

 

Ser en forklaring, Na'vi kom til Pandora tilpasset dyr og planter til å passe dem bedre, lettere å hantere og dyrene angrep dem vanligvis ikke.

De var den opprinelige gruve kolonien, de hadde en mye høyere teknologi en menskene i filmen i allefall innen bioteknologi og var i stand til å reise mellom stjernene.

Så forsvant teknologien, kan være med vilje eller uhell, kansje krig. Siden de var en koloni så fikk de den kansje fra hjemplaneten. De biologiske systemene fortsatte å virke.

 

Så Na'vi var ikke så veldig primitive selv om de hadde glemt hvordan systemet virket. Er uklart om det var den bonnen til treet/ superdatamaskinen som gjorde at dyrene angrep eller om treet/ superdatamaskinen gjorde dette selv i selvforsvar.

Lenke til kommentar

Leste for ett-to år siden at Carrie-Anne Moss(Trinity i Matrix) var nerdenes favoritt når det kom til skuespillerinne. Jeg har en tro på at Zoe Saldana(Avatar og Star Trek) kommer til å bli den nye favoritten.

Jeg klandrer de ikke. Hun er jo ikke akkuratt ond å se på.

 

 

post-189395-1262121891_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Jeg skulle egentlig se den igjen i dag, men kinoen hadde klusset med plassene og jeg fikk ikke billettene jeg hadde forhåndsbestillt.

Jeg får ta det igjen en annen dag.

Endret av Write
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...