Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en ting jeg ikke ville anbefalt unge spillere så er det å gå til en engelsk klubb som skal sende de ut på utlån enten til et annet land eller nedover i divisjonen. Har det egentlig funket for noen virkelig gode spillere?

Om Ødegaard blir solgt neste vindu vil han mest sannsynlig bli lånt tilbake til Godset i et par år. Det er det jeg håper Liverpool gjør.

Lenke til kommentar

Funka å sende Courtouis til et annet land..

 

 

Funka å sende Courtouis til et annet land..

 

 

Unntaket som bekrefter regelen?

 

 

Arg, langt innlegg ble bort. Svarer i kort her.

 

Courtouis, og lignende spillere er selvsagt greit av en enkel grunn. De er etablerte spillre (41 kamper for Genk) som går til utlån i moden alder (19) til en god klubb for å spille fast. Samme går for Lukaku i tiden i Everton, Wilshere og Sturridge. (men de var mer etablerte, spesielt de to sistnevnte)

 

De spillerne blir hentet inn som 16-18 åringer og blir sendt til nederland, belgia osv, de har jeg jeg ikke mye tro på. Som å bli meget gode spillere, altså bli gode nok for storklubben de er hentet til opprinnelig. At de kan bli spillere for en topp 10 klubb i England, Spania osv er klart.

 

Et norsk eksempel kan være Nordtveit som var innom Salamanca, Lillestrøm og Nurnberg.

 

Men hvis dere har noen eksempler på spillere som har blitt hentet som stortalenter før de ble 18-19 som gikk på utlån etter utlån som ble knallgode så trekker jeg det gjerne tilbake.

 

Angående Ødegaard så ser jeg ikke helt hvorfor han skulle gå til Liverpool i januar for så å bli lånt tilbake til Norge. (bortsett fra å være LFC-fan) Da må det være bedre å heller bare spille i Godset i noen flere til at han får tilbud om a-lagsplass i et godt lag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dagens rykter

 

 

Søndag 12. oktober

En overgang for Victor Valdes til Liverpool ser ut til å ha kollapset etter at spilleren har avslått en henvendelse om å tilbringe fire dager på Melwood for å vise at han er tilbake etter en alvorlig kneskade. Brendan Rodgers ønsket å se nærmere på keeperens helsetilstand, men 32-åringen var avvisende til et prøvespill.
Sunday People

Raheem Sterling kommer til å signere ny langtidskontrakt med Liverpool. Klubben vil erstatte 19-åringens nåværende avtale på £43000 i uken med en femårskontrakt verdt £125000 i uken.
The Independent

Juventus-stjernen Sebastian Giovinco vurderer en gratisovergang til Arsenal, Liverpool eller Tottenham. 27-åringens kontrakt utløper til sommeren.
Sunday Express

Liverpool er favoritt til å hente Dele Alli fra MK Dons. Det snakkes om en overgangssum på £9M for 18-åringen, og Brendan Rodgers vil trappe opp interessen i januarvinduet. Everton og Tottenham følger også spilleren som har scoret seks mål så langt denne sesongen.
Sunday People

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...