Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge L'Equipe har Malacia nå bestemt seg for United, og fortalt dette til Lyon.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/malacia/

Alt tyder vel på at han blir United-spiller nå. Spennende :) 

Æresdivisjon-ekspert: – Et stort talent
https://www.united.no/nyhetsarkiv/aeresdivisjon-ekspert-et-stort-talent/

Sitat

– Det er en veldig bra spiller – et stort talent. Han er ballsikker, rask og har veldig høy arbeidskapasitet. Jeg ser for meg at han vil passe bra inn i Erik ten Hag-fotballen. Ten Hag kjenner Malacia godt og har sett ham på nært hold flere ganger. Det er åpenbart at dette er en mann Ten Hag vil ha, sier Clay til united.no.

– Han har jo mye større kapasitet enn Luke Shaw har. Han er ikke den «biffen» Shaw er og er ikke like sterk i kroppen og i nærdueller. Men han er mer atletisk og bevegelig og har mye større løpskapasitet. Det er naturligvis et steg opp å spille i Premier League, og spørsmålet er jo også om hvor stor revolusjon Ten Hag ønsker. Skal han «rive av plasteret» eller ta ting litt etter litt? Men jeg tror Malacia er klar til å ta det neste steget. Jeg tror han har det som skal til, legger Clay til.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 minutter siden):

Kjempespennende, og litt utav det blå og det syns jeg positivt mtp at det skjer noe i kulissene. Har du sett noe på ham? :) 

Har bare sett han i Conference League-finalen og et par landskamper, men kan ikke si jeg har lagt noe særlig merke til han da. Men er veldig mye positivt å lese om han fra folk som følger Eredivisie i hvert fall. Siden han er en spiller Ten Hag kjenner så godt er jeg veldig positiv :) 

Lenke til kommentar

Fortsatt liv her på forumet ja. Morsomt å se. Må være flere år siden jeg var innom sist. Unitedfans er ikke akkurat bortskjemte med gode opplevelser siden den gang, men sånn er nå en gang fotballen. Suksess er ikke garantert og det krever at flere folk jobber bra over tid - noe United definitivt har manglet i 10+ år. Jaja.

Når det gjelder rykter og spillere inn denne sommeren er jeg litt undrende til hva som er planen. De Jong virker bankers, selv om jeg er naturlig skeptisk til å hente vrakgods fra bedre klubber. Hvor motivert vil De Jong være når alt av rapporter tilsier at han egentlig ville være hos Barca, men har blitt presset ut mer eller mindre mot sin vilje? Den som venter får se. Utover De Jong er jeg undrende til om klubben går etter de riktige folka i de rette posisjonene. I mitt hode er det størst behov etter forsterkninger på høyresiden både foran og bak (sa brura), samt på topp. 

- Høyreback. Wan Bissaka har ikke utviklet seg nok og bør nok selges. Dalot neppe god nok. 
- Høyreving / kant. Rashford funker ikke særlig godt på høyresiden. Sancho var vel i utgangspunktet tenkt å løse høyresiden foran, men han er også best på venstre. Stats fra tiden hans i Dortmund sier det samme, han hadde definitivt mest målpoeng fra høydesiden. Greenwood kommer aldri tilbake så her er det tynt. Skal Pellistri satses på? God for landslaget, men har ikke vist noe særlig på lån i La Liga. 
- Spiss. Ronaldo er gammel, for gammel. Putter en del mål men bidrar ikke nok ellers. Ingen av topplagene har en gratispassasjer på topp. Hva er planen her? Kan ikke se at klubben lenkes til noen som helst som er en naturlig spisstype. 


Men hvis ryktene stemmer er de neste som kommer inn en halvung venstreback og kanskje en stopper. Forstår det ikke. Vi trenger bra folk der også, bevares. Men forstår ikke hvorfor de posisjonene prioriteres altså. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den som venter får se, og det er lenge igjen av overgangsvinduet. Er ikke nødvendigvis slik at de første signeringene er høyest prioritert når vi runder av vinduet 1. september. Jeg tror klubben og Ten Hag er på jakt etter en høyreback, men det er ikke det enkleste å få tak i spesielt når Ten Hag har så klare tanker om hva han forventer av spillere i backposisjonene. I Ajax-laget hans var backene helt avgjørende for spillemåten.

Jeg håper egentlig aller mest på en midtbanespiller til. Er De Jong, Fred, McTominay, Van de Beek og Garner godt nok på midten?

Van de Beek er et veldig usikkert kort. Kommer han tilbake til der han en gang var så er det en flott spiller, men det er det høyst uklart om han gjør. Lånet til Everton var katastrofe. Garner har gjort det utrolig bra på lån i Forest og bør satses på, men om han er god nok for oss nå vet man ikke enda. Så jeg skulle gjerne sett et kjøp til der, gjerne en fysisk spiller med mye duellstyrke.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som tror på prosjekt United om dagen?

United er ikke lenger UNITED i munn på de store spillerne.  United har blitt som å si Everton. Man kjenner til de. Men der stopper det opp. Ingen klubb man ønsker og spille for, om man er en stor stor spiller.  
 

Sitter med ett spørsmål om Haaland hadde gått til United om OGS hadde fått skuta på rett vei.
 Dette mest pga en uvanlig utkjøpsklausul Haaland visstnok skal ha i City.  Den krever man ikke inn i kontrakten om man vil bli i klubben. å hvertfall ikke i PL. Der det er veldig uvanlig.  
Eller er det så enkelt at han ønsker seg helst til Real eller Barca i fremtiden.  
 

Når det kommer til kjøp og salg i sommer. 
En ting som er en sinnsyk svakhet i United, det er hvorfor de aldri klarer og sikre seg spillere med engang sesongen er ferdig spilt.  Så det er i boks før pre season starter.  Hvorfor klarer alle andre sånt.  Men ikke United.  Klubben må selges og hele adm må byttes ut.  

Finnes ikke en spiller som er interessert i å komme til United, jeg vil ha i United. Pga om Barca selger de jong feks. 
Så er det pga Barca har veiet, målt og funnet han for udugelig for Barca.

Unge talenter må inn.  Unge sultende spillere som er desperate etter å blø for drakta.  

Varane og Sancho er gode eksempler på spillere som kom i fjor, men utrettet lik null. Pga de har ikke innstillingen.  
 

 

Lenke til kommentar
OddZen skrev (1 time siden):

Helt ok for meg.

Er grenser for hvor mye jeg tåler av det sure misfornøyde selvopptatte trynet hans :).

Tror neppe han bidrar noe større til samholdet i spillergruppen, og et år til med en Ronaldo som uansett er på vei ut, vil være meningsløst sett i lys av arbeidet som må foregå i klubben nå med tanke på "coaching" og lagbygging.

Det eneste spørsmålet er hvem vi kan få inn i stedet. Burde jo helst ha fått inn en angrepsspiller til selv med Ronaldo i stallen. 

Og så spørs det om noen vil ha ham da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...