Gå til innhold

Kroken på døren for Zepto


Anbefalte innlegg

Pokker...

 

Sitter med en Zepto Mythos 15A

 

Egentlig en veldig snasen maskin. Har vært inne på service en gang for å bytte en vifte som ble ødelagt, noe som gikk temmlig radig med tanke på at den skulle til danmark. Hvis den ikke holder lenger har jeg i hvertfall hatt den snart et år, og de rakk å komme med win7 drivere.

 

Men uansett. FAEN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med en Zepto Znote 6615WD som jeg kjøpte for noen år siden som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Var vel den eneste maskinen som hadde de specs jeg ønsket da jeg kjøpte den for en ok pris (WSVGA+, NVIDIA kort som viser 4:3 spill riktig, stor entertast! ++).

 

PSU fikk lednings-tretthetsbrudd for en stund siden men da kjøpte jeg bare en replacement PSU på ebay til 100 spenn (original ACER faktisk). Eneste kjipe nå er en utrolig treig høyre mustast på touchpad men der tipset min bror at jeg bare åpner opp og tar en dråpe superlim på brytern for litt mer høyde, så satser jeg på at det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Merkelig det der, så snart en aktør har gått konkurs dukker spørsmålene om reklamasjoner opp.

For å si det enkelt så er handler gjort med konkursslåtte aktører nå uten rettigheter og ved feil og mangler har man tapt, så enkelt er det.

For skyldneren er ikke her lengere og ingen er snsvarlig for aktørens handlinger.

En konklurs er tap for alle som blir berørt av den desværre, noe jeg selv smertelig har erfart.

Det eneste man kan gjøre er å legge inn krav i boet men når de ansatte, staten og kreditorene har fått sitt er det neppe noe igjen å hente.

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg ringe da, når power-supplyen streiker? :/

 

 

Kjøp en universal en fra netshop. Det har jeg gjort.. funket for meg i et år nå.

 

Når det kommer til kundeservicen til Zepto har jeg aldri hatt bruk for den. Jeg skjønner meg såppas på innmaten i PCen at jeg kan fikse det meste selv når det kommer til drivere, BIOS og chipset.

 

Jeg har selv utført service (bytte tastaur, rense vifte for støv, bytte kjølepasta m.m) Jeg ser for meg at min 6214w kommer til å vare ennå minst like lenge som jeg har hatt den.

 

Med hilsen lykkelig Zepto Znote 6214W eier på fjerde året :)

 

Kenneth

 

HJELP KENNET: JEG TRENGER HJELP!

 

Du har en 6214W? Det har jeg også. Jeg sliter med at skjermen er uklar og PCen treg . Hva gjør jeg? Jeg har hatt den inne til reperasjon, men den kom tilbake med samme feil (før jeg leverte den inn til reperasjon kom det ofte en blå-skjerm med feilmeldingen: NV_disp. Dette har ikke skjedd enda etter reperasjonen). Det sies at dette er et typisk problem for denne maskinen. Har du opplevd det?

 

Jeg har forresten en Asus strømledning som funker med min znote 6214W.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har en Zepto Znote 2415 wsxga som i grunn var vært en ganske dyktig tjener i snart fire år. Det blir nok en ny laptop under juletreeet i år men problemet med Zeptoen min er at alle USB inntakene (3 stykker) har sluttet å fungere! Dette er selvsagt meget upraktisk ettersom det kan da bli krevende(umulig?) å overføre det jeg har på min gamle Zepto til min nye-garantert-ikke-zepto!

 

Er det noen som har noen gode råd til meg? Hva gjør man når USB inntakene slutter å fungere? (selvmord er ikke et alternativ!) Må den på service eller er dette noe som kan fikses hjemme?

 

Joleen

Lenke til kommentar

Alternativer:

 

1. Kopier filene over nettverket til en annen maskin.

2. Kjøp en haug med dvd-er

3. Ta ut harddisken fra den gamle maskinen, og sett den inn i den nye. Start opp en ubuntu live cd og hent ut filene til en ekstern harddisk.

 

Men det å overføre mellom den gamle og den nye maskinen over et kablet nettverk er nok den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Alternativer:

 

1. Kopier filene over nettverket til en annen maskin.

2. Kjøp en haug med dvd-er

3. Ta ut harddisken fra den gamle maskinen, og sett den inn i den nye. Start opp en ubuntu live cd og hent ut filene til en ekstern harddisk.

 

Men det å overføre mellom den gamle og den nye maskinen over et kablet nettverk er nok den beste løsningen.

 

 

Takk for tipset. men er det ingen måte å få reparert USB inntakenen - eller er det en veldig kostbare greier?

 

Joleen

Lenke til kommentar

Det må du spørre en forretning som jobber med det om desverre :)

 

Det vil uansett være en veldig enkel løsning å kopiere fra den gamle til den nye maskinen over nettverket ditt. Jeg regner med at du har en ruter?

 

Jeg vil uansett tippe at feilen ligger på hovedkortet fremfor at alle usb pluggene sluttet å fungere samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...