Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jo øl-servering på telenor arena, så du må vel være 18? eller kanskje dette bare gjelder for Rockefeller? I følge av voksen går det vel greit tenker jeg. Selv om, ifjor sommer, da jeg var 17, så skulle jeg på konsert med mine foreldre i Langesund, der det var 18-årsgrense, og jeg ble stoppet i døra, ikke pga at jeg var under 18, men pga at jeg var 17. Alle mellom 0-16 og 18+ kom inn(0-16 i følge av foreldre etc ofc.) begrunnelsen var at jeg kunne snike meg unna og at det kunne være vanskelig å se om jeg var over 18 eller ikke. Ordnet seg etter at min Far tok en alvorsprat med lederen der, men allikavell, Merkelig regel. Men så unger og folk som var nødt til å være under 18, sånn 16-17 på AC/DC så det er sikkert ikke noe problem.

 

 

De er veldig nøye på det der i Langesund.. er du fra langesund? :)

Lenke til kommentar
Tenker å melde meg inn i MetClub nå, og bestille billetter med det samme. Noen kompiser av meg sa tidligere i dag at de som er MetClub members får stå hel fremst foran scenen i et "lukket område", er det virkleig sånn :p? Noen som vet når pre-sale slutter, er det noen frist?

Takker for alle svar ;)

Nei, MetClub medlemmer får ikke stå forran ved scene i et lukket område. I allefall ikke denne turneen. Men i fjor fikk de som kjøpte billetter gjennom MetClub en egen inngang på Spektrum-konsertene virket det som.

 

Presale slutter i morra klokka 15.00, men pre-sale billettene er mest sannsynlig borte før det. Er x antall prosent av stå og sitteplasser som er holdt av til presale, og når de er borte, så er de borte.

 

Og til alle dere som kjøper på presale for første gang: Har du tastet inn presale-koden din en gang på billettservice, så kan du ikke bruke den samme koden igjen. Gå derfor IKKE ut av ordren din når du først har trykket på "neste" på den siden der hvor du taster koden din. Gjør du det risikerer du at billettservice ikke godtar koden din. Billettservice sin kundeservice gjennom telefon stengte klokka 17. Hadde det vært før det kunne man hatt ringt og de resetter koden, nå kan man få en ny kode av de MetClub-ansatte.

 

Og nei; Det er IKKE 18-års aldersgrense på konserten. Kommer til å være det på alkoholholdige drikkevarer som vanlig, men ikke for å komme inn. No worries there! :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Er jo øl-servering på telenor arena, så du må vel være 18? eller kanskje dette bare gjelder for Rockefeller? I følge av voksen går det vel greit tenker jeg. Selv om, ifjor sommer, da jeg var 17, så skulle jeg på konsert med mine foreldre i Langesund, der det var 18-årsgrense, og jeg ble stoppet i døra, ikke pga at jeg var under 18, men pga at jeg var 17. Alle mellom 0-16 og 18+ kom inn(0-16 i følge av foreldre etc ofc.) begrunnelsen var at jeg kunne snike meg unna og at det kunne være vanskelig å se om jeg var over 18 eller ikke. Ordnet seg etter at min Far tok en alvorsprat med lederen der, men allikavell, Merkelig regel. Men så unger og folk som var nødt til å være under 18, sånn 16-17 på AC/DC så det er sikkert ikke noe problem.

 

 

De er veldig nøye på det der i Langesund.. er du fra langesund? :)

Nei, men har hytte rett ved, så det var enten å gå på en passelig lame konsert eller sitte å loke alene på hytta. Men den regelen "17-åringer i følge med foreldre(Som begge var edru) er ikke lov, men 0-16åringer med foreldre som er drittafulle når de kommer er lov" er ganske tåpelig spør du meg, og det innså også leder duden tilslutt. Er nok ikke sånn på Telenor håper jeg :p

Lenke til kommentar

Pleier ikke å være noe krise hvis man ikke får tak i billett på salgsdagen. Jeg har ALLTID greid å skaffe billett både uker og måneder etterpå. Er alltid masse folk som skal selge sine, eller har for mange eller har kompiser som ikke kunne likevel.

 

Sist Metallica var på Valle Hovin f.eks. fikk jeg kjøpt billetten min dagen før konserten, og hentet den hos en som sto i kø.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvem reiser fra bankbrikken sin i dag? :p

 

Jeg måtte gjøre det, ja. Du kan jo be noen i kristiansand hjelpe deg over telefon når du bestiller :)

 

Synes synd på de som må bestille fra billettservice på salgsdagen. På de to forige konsertene, satt både jeg og kompisen min på hver vår pc på helt forskjellige steder i landet 2 timer før billettsalget startet. Begge gangene ble vi kasta ut av køen, og kom ikke inn igjen. Ganske lotto hvem som får kjøpt og ikke. Selvsagt noe bedre når det legges ut ca 25 000 billetter og ikke 7000. Men Valle Hovin ble vel utsolgt ganske umiddelbart den også :p

Lenke til kommentar

Tuller du med meg? Sist jeg brukte Billettservice trengte jeg ikke betale meg en gang. Da betalte jeg når jeg henta billetten!

 

Fack, hvordan skal jeg få tak i billetter nå?! :(

 

EDIT: ser ut som på Billettservice sine sider at man kan reservere på nettet også?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Tuller du med meg? Sist jeg brukte Billettservice trengte jeg ikke betale meg en gang. Da betalte jeg når jeg henta billetten!

 

Fack, hvordan skal jeg få tak i billetter nå?! :(

 

EDIT: ser ut som på Billettservice sine sider at man kan reservere på nettet også?

Ikke på såpass populære arrangementer som Metallica. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...