Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Jeg skøyt sjåføren på toget, men det fortsatte å kjøre. Da snakker jeg om det gule godstoget.

Kanskje kommer det unlock senere i spillet i enspiller oppdragene. men ialle fall så funker det ikke med det gule toget.

 

Prøv t-banetoget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Flott at du påpekte det, da har jeg endre innlegget mitt.

Og da har jeg lagt inn spoilertag på innlegget til Sulphuras. Vil nok en gang be alle om å bruke spoilertags, spesielt på åpenbare spoilere.

Tenk før dere poster ting; "Er dette noe jeg selv ville blitt grinete for å få avslørt av andre?" Er svaret ja, bruk for all del spoilertags. Er du usikker, bruk det uansett. Bedre med en spoilertag for mye, enn for lite.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe spillet nå til ps3 eller om jeg skal vente til det kommer på pc. Liker egentlig ikke å spille på konsoller, jeg liker best å spille på en pc. Noen andre som er i samme problemstilling?

 

Vent. Vil du spille på PC er det ingen grunn til å kaste bort tid på en dårligere versjon. Taktikken til Rockstar er litt småråtten, og det vil neppe hjelpe om folk går i fella. Vis heller at du kjøper den versjonen du vil uten at Rockstar har tatt valget for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og da har jeg lagt inn spoilertag på innlegget til Sulphuras. Vil nok en gang be alle om å bruke spoilertags, spesielt på åpenbare spoilere.

Tenk før dere poster ting; "Er dette noe jeg selv ville blitt grinete for å få avslørt av andre?" Er svaret ja, bruk for all del spoilertags. Er du usikker, bruk det uansett. Bedre med en spoilertag for mye, enn for lite.

Det hadde heller ikke gjort noe om folk skriver litt om hva spoilertaggen faktisk inneholder. Sånn det er nå unngår jeg å trykke på dem, fordi jeg ikke aner om det er spoiler eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt til å gjøre samme feilen som i GTA IV.

 

 

 

 

Har lett, men finner ikke et stort, detaljert kart av hele området.

Ønsker å merke av alle stunt jums, letter scraps osv. jeg finner.

Vurderte å bruke papirkartet som fulgte med spillet, men vil ikke klusse på dette.

 

Da jeg spilte GTA IV hadde jeg skutt 70-80 duer da jeg bestemte meg for å ta alle 200, men hadde null kontroll på hvor de jeg hadde skutt hadde vært.

 

 

 

Lenke til kommentar

Når det gjelder Xbox 360 og ytelse så testet jeg litt raskt før jeg satt skikkelig i gang.

 

Du som virker å ha litt peiling på slikt. Kan du komme med en link til en USB-minnepenn som funker bra til en rimelig penge. Merker at Xboxen lager enormt med lyd, og synes også spillet loader ganske sent.

 

Også helt enig med deg at det er tull at man må kjøpe ekstra ting for at spillet skal fungere optimalt. Skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke skal funke å installere begge diskene på Xboxen.

Lenke til kommentar

 

Vent. Vil du spille på PC er det ingen grunn til å kaste bort tid på en dårligere versjon. Taktikken til Rockstar er litt småråtten, og det vil neppe hjelpe om folk går i fella. Vis heller at du kjøper den versjonen du vil uten at Rockstar har tatt valget for deg.

 

Red.

 

Greide å sitere feil tråd!

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt til å gjøre samme feilen som i GTA IV.

 

 

 

 

Har lett, men finner ikke et stort, detaljert kart av hele området.

Ønsker å merke av alle stunt jums, letter scraps osv. jeg finner.

Vurderte å bruke papirkartet som fulgte med spillet, men vil ikke klusse på dette.

 

Da jeg spilte GTA IV hadde jeg skutt 70-80 duer da jeg bestemte meg for å ta alle 200, men hadde null kontroll på hvor de jeg hadde skutt hadde vært.

 

 

 

 

Legg inn "point of interest" på in-game kartet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Xbox 360 og ytelse så testet jeg litt raskt før jeg satt skikkelig i gang.

 

#1: Startet med den verst tenkelige løsningen, altså installere både Install og Play disc rett på harddisken og dette fungerte som man kunne forvente forferdelig dårlig, det er grafikk pop-in over alt.. Teksturer, elementer, ja kort sagt hva som helst kan finne på å laste seg inn alt fra to sekunder til type femten til tyve sekunder "for sent" noe som ser utrolig snodig ut og når det plutselig er elementer som havner i veien, som blant annet et par hydranter eller noe lignende mens du kjører bil og du plutselig krasjer uten å faktisk kunne se hva du krasjet i ettersom det ikke var lastet inn gjør ikke bare at grafikkopplevelsen blir dårlig, men at hele spillopplevelsen blir skadelidende.

 

 

#2: Installerte Install disc på harddisken, mens jeg spilte rett ifra Play disc, dette er jo den "anbefalte" måten å gjøre det på, har siste generasjon konsoll altså "slim utgaven" og her bråker heldigvis ikke det optiske drevet som en liten støvsuger så det plagde meg ikke nevneverdig at jeg måtte kjøre fra discen. Her blir så godt som alt av "pop-in" problemer eliminert, men som mange har påpekt så er det endel lavoppløste teksturer som går igjen, blant annet teksturene på bakken virker å være helt borte til tider. Alt i alt en langt bedre opplevelse, men fremdeles ikke helt på topp rent visuelt men absolutt spillbart og det er grenser for hvor godt jeg legger merke til teksturene på bakken for å være helt ærlig.

 

 

#3: Den uoffisielle, men helt klart den beste løsningen. Installerte Install disc på harddisken, også installerte jeg Play disc på en rask USB2.0 minnepenn på 32GB (en Corsair Survivor GTR for å være eksakt), nå slipper jeg lyd fra det optiske drevet, det er null problemer relatert til "pop-in" og lignende samtidig som alle teksturer ser ut til å kjøre riktig så detaljer på bakken osv ser ut til å være helt likte med PlayStation 3 osv.. Den perfekte løsningen om du spør meg, så har du en oppegående minnepenn så er dette verdt å prøve. Med oppegående så mener jeg såpass raskt og med såpass god ytelse at ting kan lese raskt nok, ikke en superbillig minnepenn til 99kr, men noe med litt oppegående og god ytelse ala Corsair Flash Voyager eller lignende..

 

 

Men her må Microsoft skjerpe seg, det skal ikke være nødvendig med så mye tullball for å få spillet litt å kjøre optimalt, og at det tilsynelatende ikke kjører optimalt ved å installere kun Install disc, at du faktisk må ty til bruk av en oppegående minnepenn for at alt skal bli bra er rett og slett ikke bra nok og at de i det hele tatt har solgt Xbox 360 konsoller som rett og slett ikke har mulighet til å spille GTA V på grunn av for liten harddisker er også for dårlig, de burde putte inn en harddisk på minimum type 32GB så folk i det minste har muligheten til å slette gamle spill så de kan spille nye titler som GTA V, det er for dårlig når kunder plutselig blir nødt til å tenke seg om to ganger før de skaffer en konsoll bare for å være sikker på at den faktisk vil støtte alle Xbox 360 titler som kommer i fremtiden. Ethvert Xbox 360 system burde og skal kunne spille ethvert Xbox 360 spill, det er det minste man burde kunne forvente av en spillkonsoll.

 

 

 

Du som virker å ha litt peiling på slikt. Kan du komme med en link til en USB-minnepenn som funker bra til en rimelig penge. Merker at Xboxen lager enormt med lyd, og synes også spillet loader ganske sent.

 

Også helt enig med deg at det er tull at man må kjøpe ekstra ting for at spillet skal fungere optimalt. Skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke skal funke å installere begge diskene på Xboxen.

 

Om ytelsen PS3.

 

Her på jobb spiller jeg på en PS3 med 12gb flash disk. Merker at spillet går mye glattere og bedre her enn det gjør på min litt eldre PS3 hjemme, med tregere mekanisk hardisk... PS3'en med flash disken har mindre framedrops, og en bedre spillopplevelse! :)

 

Jeg er superfornøyd med frameraten i GTA V i forhold til GTA IV! GTA V føles mye mer ut som Red Dead Redemption, og det var faktisk langt bedre enn hva jeg hadde forventet!

 

Håper fremdeles på en PC versjon da!

Lenke til kommentar

 

Du som virker å ha litt peiling på slikt. Kan du komme med en link til en USB-minnepenn som funker bra til en rimelig penge. Merker at Xboxen lager enormt med lyd, og synes også spillet loader ganske sent.

 

Også helt enig med deg at det er tull at man må kjøpe ekstra ting for at spillet skal fungere optimalt. Skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke skal funke å installere begge diskene på Xboxen.

 

En slik, eller en slik burde duge. Eventuelt så har du en litt større og raskere iform av denne, men det koster jo litt ekstra. Bor du i Osloområdet så kan den siste der plukkes opp hos DigitalImpuls i Møllergata til samme pris så slipper du frakt + vente på levering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...