Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe mobilt abo enda, men vurderer å skaffe.

 

Jeg venter med å skaffe, til jeg finner en produsent som iallefall har et usb modem som kan fungere med linux/linpus i dette tilfelle.

 

Det jeg håper på er å få den 3G modulen, men om den kommer noen gang virka ikke helt lovende.

 

Drømmen er å ha en pc med nettilgang så å si overalt i siviliserte områder.

 

Jeg fant noe beta drivere til den Netcom Huawei E220 USB modemet da. men har ikke modemet å teste å.. Det jeg prøver på er å få min touch diamond (Windows mobile) til å kommunisere med Linpus og gi 3G nett til Acer'n via USB:P

 

Yey, hadde 2. Samsung SSD (P-SSD 1800): 30-35 MB/sec Read / 13 MB/sec Write , jeg også

Endret av creator84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor fant du de driverne? Jeg har både Option fra Telenor og Huawei fra Netcom. Jeg er i ferd med å gi opp Option, men kan prøve Huawei selv om Netcom har langt dårligere dekning for sitt HSDPA-nett der jeg pleier å bevege meg.

 

Husker jeg ikke nå :p Men har en link her: http://huaweie220.blogspot.com/

 

Hvis du får noe til med HSDPA, uansett hvilken operatør, så si i fra.. Skal ha den første som fungerer på "The One"..

Endret av creator84
Lenke til kommentar
En Oppfordring til Telenor/Netcom og ICE: Få ut fingern å gi linux folk mobilt brebånd også!

 

Telenor lenker til et forum der man får tak i de nødvendige driverne og programmene for Linux. So far, so good. Problemet er at jeg ikke får til å bruke oppskriften for hvordan dette skal installeres. F.eks. står det at man skal bruke kommandoen "sudo make install". Det resulterer i meldingen om at "make" ikke er gyldig kommando. Siden Linux ikke er Linux, men en hel haug med dialekter, så må man finne ut mye av dete selv og jeg er ingen Linux-ekspert. Jeg har nok gitt opp Linux mer enn de fleste :)

 

Telenor har forresten begynt å sende ut et nytt modem nå, litt nettere enn den lollipopen jeg har. Da er det ny runde for dem som skal prøve ut det... :D

 

Heisann! Jeg fant en kommndo som i alle fall gjorde noe :)

Problemet er at den først og fremst genererte en side med feilmeldinger :(

Lenke til kommentar

Få tak i nettverk mapper...

Jeg er ikke noe særlig fornøyd med linpus. Hvordan går det an å lage et operativsystem med en filutforsker som ikke støtter en eneste nettverksprotokoll !?

 

Jeg tok det for gitt at jeg kunne streame mediafilene mine fra macmini mediasenteret mitt som står i stua, men neida. Støtter ikke apn:// eller smb://

 

Så da får jeg vel forsøke å legge inn en eller annen uPNP AV klient, for jeg kan sette opp en slik server på mac'en.

 

Noen som har noe tips om hva jeg bør satse på? (og ikke Orb, takk:)

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
En Oppfordring til Telenor/Netcom og ICE: Få ut fingern å gi linux folk mobilt brebånd også!

 

Telenor lenker til et forum der man får tak i de nødvendige driverne og programmene for Linux. So far, so good. Problemet er at jeg ikke får til å bruke oppskriften for hvordan dette skal installeres. F.eks. står det at man skal bruke kommandoen "sudo make install". Det resulterer i meldingen om at "make" ikke er gyldig kommando. Siden Linux ikke er Linux, men en hel haug med dialekter, så må man finne ut mye av dete selv og jeg er ingen Linux-ekspert. Jeg har nok gitt opp Linux mer enn de fleste :)

 

Telenor har forresten begynt å sende ut et nytt modem nå, litt nettere enn den lollipopen jeg har. Da er det ny runde for dem som skal prøve ut det... :D

 

Heisann! Jeg fant en kommndo som i alle fall gjorde noe :)

Problemet er at den først og fremst genererte en side med feilmeldinger :(

 

"make" er en kommando som brukes for å kompilere et program eller evt en driver, dvs lage den om fra kildekode som vi kan lese til programkode datamaskinen forstår. For å kunne bruke de, kreves det at utviklingsverktøyene er installert. Vanligvis skjer det automatisk, men det skulle ikke forundre meg om det er en av tingene de har utelatt i Linpus.

Lenke til kommentar
Hadde jeg fiksa blåtann, kunne mobilen ha fungert, men har ikke fått testa det noe mer ut.

 

Jeg skal sende inn en trussel til Acer, om de ikke leverer meg et stykk 3G kort :tease:

 

Hva slags problemer har du med bluetooth? Driver, programvare?

 

Jeg mangler driver, iallefall for min bluetooth dongle.

 

Det er forøvrig en Billionton UBTCR3C2-B Produsenten har kun drivere for win+mac. Har ikke finni noen linux drivere enda.

 

 

 

MPX er bare vanskelige med meg, ikke vil de sende meg ny maskin og ikke får jeg heve kjøpet :(

 

De sender deg vel en ny, men de vil vel ha den gamle inn først. Dessverre sånt må man regne med når det er selve enheten som er kaputt på et vis.

 

Regner med du har sjekka bios, evnt prøvd en resett der, sjekka display instillinger under settings osv?

Lenke til kommentar
MPX er bare vanskelige med meg, ikke vil de sende meg ny maskin og ikke får jeg heve kjøpet :(

 

De sender deg vel en ny, men de vil vel ha den gamle inn først. Dessverre sånt må man regne med når det er selve enheten som er kaputt på et vis.

 

Regner med du har sjekka bios, evnt prøvd en resett der, sjekka display instillinger under settings osv?

Har rota litt rundt i bios ja, men vet egentlig ikke hva det er jeg ser etter der. Settings-knappen vises ikke på min skjerm så der får jeg ikke gjort noe, men har vært inne i terminalen å prøvd å endre oppløsning for å se om det hjalp. På et annet forum mente de at det kunne være noe galt med ledningen til monitor, men jeg har ikke tenkt å begynne å demontere noe her så da får det heller bare være ;)

Lenke til kommentar
På et annet forum mente de at det kunne være noe galt med ledningen til monitor, men jeg har ikke tenkt å begynne å demontere noe her så da får det heller bare være ;)

 

På bildet du har lagt inn ser det ut til å være oppløsningen som er gal, for du får hele bildet så vidt jeg kan se. Vanskelig å tro at det kan være ledningen da, for da ville jeg heller trodd at den delen av bildet som skulle vært på høyre side ikke ble vist. Av/på-knappen er i nedre høyre hjørne, og på en normal skjerm langt ute i det svarte området ditt. Enten er det noe i oppsettet, eller så er det en hardwarefeil langt utover det man kan gjøre noe med selv.

 

Hva skjer om du prøver med en ekstern skjerm?

 

Nå var det akkurat slutt på batteriet hos meg, og jeg har glemt laderen hjemme, så jeg får ikke sett etter hvor jeg så at man kunne endre på skjerminstillingen. Det er mulig det bare gjaldt den eksterne.

 

Ellers kan du selvfølgelig heve kjøpet, du har da mottatt angrefristskjema? Angrefristen gjelder (selvfølgelig) også når enheten er levert med feil. Forutsetningen er at du ikke har begynt å skru og herje med den ennå.

 

BTW - noen som kan fortelle meg hvordan jeg kopierer en fil til den delen av filsystemet der man må ha administratorrettigheter for å endre på filene? Copy er åpenbart ingen Linux-kommando.

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

Alt ser normalt ut på ekstern skjerm, så der har jeg mulighet til å gå inn på settings (men det virker ikke som det er så mye jeg kan endre på der?).

 

Jeg fikk ikke noe angrefristskjema, og kundeservice på MPX mente at jeg ikke kunne heve kjøpet så lenge maskinen er tatt i bruk.

Lenke til kommentar
Alt ser normalt ut på ekstern skjerm, så der har jeg mulighet til å gå inn på settings (men det virker ikke som det er så mye jeg kan endre på der?).

 

Jeg fikk ikke noe angrefristskjema, og kundeservice på MPX mente at jeg ikke kunne heve kjøpet så lenge maskinen er tatt i bruk.

 

Sommervikarer hos MPX eller?

høres ut som ein reklamasjon uten tvil...

uansett om varen e brukt eller ei.

 

ta ein titt på lovdata :)

 

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...%d8psloven&

 

§ 16. Mangel

Tingen har en mangel dersom

c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet.

 

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

 

 

:w00t:

Endret av Mariooos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...