Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Hvis man vil ha Skype, så er det utrolig enkelt.. du går inn på www.skype.com med Aspire One maskina. Laster ned Fedora 7 fila.. enten åpner eller lagrer. lagrer du, så dobbeltklikker du på fila..

 

Svar ja på alle spørsmål du kan få.. Programmet legger seg her:

/usr/share/applications/skype.desktop

 

bare å gjøre som da VLC ble lagt til på skrivebordet i tidligere innlegg.

 

Takker :-)

Skype er installert og fungerer.

Fikk ikke til å få ikon på skrivebordet...

Antar at det ikke er blåkopi av det som ble gjort for å få vlc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creator, bare en liten oppfordring til endring i guiden. På endring for å fjerne feilmelding på vlc ikon:

 

Jeg fikk ikke til å bruke :wq, men måtte gå å bruke :w og så bruke :q for å lagre og avslutte. Greit for oss linux nolduser :p

 

Hvis man vil ha Skype, så er det utrolig enkelt.. du går inn på www.skype.com med Aspire One maskina. Laster ned Fedora 7 fila.. enten åpner eller lagrer. lagrer du, så dobbeltklikker du på fila..

 

Svar ja på alle spørsmål du kan få.. Programmet legger seg her:

/usr/share/applications/skype.desktop

 

bare å gjøre som da VLC ble lagt til på skrivebordet i tidligere innlegg.

 

Takker :-)

Skype er installert og fungerer.

Fikk ikke til å få ikon på skrivebordet...

Antar at det ikke er blåkopi av det som ble gjort for å få vlc?

 

Gjør som på VLC ja, bare husk å legge til riktig tall etter antallet programmer i den gruppen.

Lenke til kommentar
Hvis man vil ha Skype, så er det utrolig enkelt.. du går inn på www.skype.com med Aspire One maskina. Laster ned Fedora 7 fila.. enten åpner eller lagrer. lagrer du, så dobbeltklikker du på fila..

 

Svar ja på alle spørsmål du kan få.. Programmet legger seg her:

/usr/share/applications/skype.desktop

 

bare å gjøre som da VLC ble lagt til på skrivebordet i tidligere innlegg.

 

Takker :-)

Skype er installert og fungerer.

Fikk ikke til å få ikon på skrivebordet...

Antar at det ikke er blåkopi av det som ble gjort for å få vlc?

 

Er ikke heeelt det samme, men nesten :p

Her er en liten forklaring:

 

Åpne My Documents, skriv inn adressen : /home/user/.config/xfce4/desktop/group-app.xml

Gå ned til der det står : <group>

<id>5</id>

du legger linja til UNDER linja der det står <app sequence="8"> osv.

 

<app sequence="9">/usr/share/applications/skype.desktop</app>

 

Da er den lagt til under "Connect" :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis man vil ha Skype, så er det utrolig enkelt.. du går inn på www.skype.com med Aspire One maskina. Laster ned Fedora 7 fila.. enten åpner eller lagrer. lagrer du, så dobbeltklikker du på fila..

 

Svar ja på alle spørsmål du kan få.. Programmet legger seg her:

/usr/share/applications/skype.desktop

 

bare å gjøre som da VLC ble lagt til på skrivebordet i tidligere innlegg.

 

Takker :-)

Skype er installert og fungerer.

Fikk ikke til å få ikon på skrivebordet...

Antar at det ikke er blåkopi av det som ble gjort for å få vlc?

 

Er ikke heeelt det samme, men nesten :p

Her er en liten forklaring:

 

Åpne My Documents, skriv inn adressen : /home/user/.config/xfce4/desktop/group-app.xml

Gå ned til der det står : <group>

<id>5</id>

du legger linja til UNDER linja der det står <app sequence="8"> osv.

 

<app sequence="9">/usr/share/applications/skype.desktop</app>

 

Da er den lagt til under "Connect" :thumbup:

 

Tusen, tusen takk for god hjelp!

Det funket!

Lenke til kommentar

Nå føler jeg meg som fetter anton, for gjett hvem sin maskin som kom frem til postkontoret 15 minutter før stengetid. Her var det bare å få på seg joggeskoene og løpe som en galning frem til posten. 5 minutter før stengetid rekker jeg frem, og henter pakken.

 

Dette innlegget er skrevet på Aspire One'n min :)

 

Førsteintrykk:

Maskinen er mye mindre enn jeg hadde trodd. I tilleg er trackpaden veldig ubehagelig, spesiellt det at knappene ikke er opphøyde. Tastaturet er også litt mer knøtete enn det jeg er vant med, men jeg kan fint skrive med touch-metoden.

Du hører viften. Ikke i vanlige omgivelser men nå når jeg sitter i et helt stille rom i et helt stille hus, høres den passelig tydelig. Nå er det verd å merke seg at jeg har unormalt god hørsel, så de fleste hører ikke lyden så bra som jeg.

 

Uansett, skal bli artig å leke videre. skal laste opp bilder litt senere i kveld :)

Lenke til kommentar
Nå føler jeg meg som fetter anton, for gjett hvem sin maskin som kom frem til postkontoret 15 minutter før stengetid. Her var det bare å få på seg joggeskoene og løpe som en galning frem til posten. 5 minutter før stengetid rekker jeg frem, og henter pakken.

 

Dette innlegget er skrevet på Aspire One'n min :)

 

Førsteintrykk:

Maskinen er mye mindre enn jeg hadde trodd. I tilleg er trackpaden veldig ubehagelig, spesiellt det at knappene ikke er opphøyde. Tastaturet er også litt mer knøtete enn det jeg er vant med, men jeg kan fint skrive med touch-metoden.

Du hører viften. Ikke i vanlige omgivelser men nå når jeg sitter i et helt stille rom i et helt stille hus, høres den passelig tydelig. Nå er det verd å merke seg at jeg har unormalt god hørsel, så de fleste hører ikke lyden så bra som jeg.

 

Uansett, skal bli artig å leke videre. skal laste opp bilder litt senere i kveld :)

 

Velkommen inn i Acer one klubben!

 

Trackpaden er ikke god, men jeg kan ikke fordra noen av dem. Derfor stappa jeg inn min trådløse logitech mus. Funker knall-

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Gratulerer!! Det er lov med litt flaks iblandt også.:) Jeg er helt enig med deg vedr trackpaden.. Ellers er det en snasen maskin. Det eneste jeg irriterer meg over nå er Linpus Lite. Jeg forstår godt at de har kneblet og buntet systemet som de har gjort, for det gjør det jo stabilt når de har kontroll. Men det blir litt motstridig til tanken bak linux synes jeg. Og når man begynner å dykke ned er det bare til hindring for oss som vil bruke det fullt ut. Så nå begynner eventyret med å skifte distro. Det er kjipt at det innebærer vanskeligheter rundt støtte.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har tatt liveupdate på min, og jeg merket ingenting.. Hverken fra eller til.. :p

Funket fint hos meg også, men etter en restart eller to så startet klusset.

Kamerat av meg kjørte live update i går og i dag var det mange av programmene som ikke ville kjøre. Resultat: recovery cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...