Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det flere av dere som ikke har mulighet til å endre akselrasjonshastigheten på touchpaden? Jeg hadde det før, men vet ikke om det forsvant under oppdateringen i går eller om den bare har forsvunnet.

 

231767.jpeg

 

Kunne dere sjekket om dere har mulighet til å endre akselrasjon på touchplaten?

Lenke til kommentar
Er det flere av dere som ikke har mulighet til å endre akselrasjonshastigheten på touchpaden? Jeg hadde det før, men vet ikke om det forsvant under oppdateringen i går eller om den bare har forsvunnet.

 

231767.jpeg

 

Kunne dere sjekket om dere har mulighet til å endre akselrasjon på touchplaten?

Altså: Før hadde jeg en mappefane i boksen på bildet der man kunne endre akselrasjon o.l. Nå er denne fanen forsvunnet helt. Er det noen andre her inne som har fanen som også har oppdatert maskinen helt med Live Update?

 

Edit: Jeg hadde denne fanen før.

Endret av kajac
Lenke til kommentar
Morroa begynner virkelig når man skrur av EASY desktopen slik at man får full tilgang til systemet sitt.. Da er det bare å begynne å fjerne pakker man ikke vil ha der, og installere det man vil ha. Dette her må være den morsomste maskinen jeg noengang har hatt. Den er helt perfekt til sitt bruk.. :)

 

Hvordan fjerner jeg easy desktop?

 

Drivi å mekka litt via terminal, men kunne godt at vanlig kde interface eller noe sånt.

 

Hvis du mener å få en helt vanlig desktop så kan det enkelt gjøres ved:

1. i /etc/xdg/xfce4-session/xfce4-session.rc så endrer du Client0_Command=xfdesktopnew til Client0_Command=xfdesktop-xfce

2. Reboot

 

Kan hende diverse funksjoner forsvinner.. men det er ikke mitt ansvar:P

 

 

jeg får ikke lagret denne filen med endringen, siden den er skrivebeskyttet.. ser i properties og klarer ikke låse den opp. anyone?

Lenke til kommentar
Er det flere av dere som ikke har mulighet til å endre akselrasjonshastigheten på touchpaden? Jeg hadde det før, men vet ikke om det forsvant under oppdateringen i går eller om den bare har forsvunnet.

 

231767.jpeg

 

Kunne dere sjekket om dere har mulighet til å endre akselrasjon på touchplaten?

Altså: Før hadde jeg en mappefane i boksen på bildet der man kunne endre akselrasjon o.l. Nå er denne fanen forsvunnet helt. Er det noen andre her inne som har fanen som også har oppdatert maskinen helt med Live Update?

 

Edit: Jeg hadde denne fanen før.

 

jeg har heller ikke denne fanen etter oppdateringen.... arrgg..

Lenke til kommentar
Nå virker ikke Ctrl-A heller. Den bare setter cursoren i tekstboksen på begynnelsen av boksen, ikke merker all teksen som den skal gjøre. Hva gjør jeg?

 

samme her:P jeg bare tapper flere ganger da for å markere.. men savner ctrl a..

Lenke til kommentar
Nå virker ikke Ctrl-A heller. Den bare setter cursoren i tekstboksen på begynnelsen av boksen, ikke merker all teksen som den skal gjøre. Hva gjør jeg?

 

samme her:P jeg bare tapper flere ganger da for å markere.. men savner ctrl a..

som nevnt tidligere, så er det noe kluss med update...

Lenke til kommentar
Nå virker ikke Ctrl-A heller. Den bare setter cursoren i tekstboksen på begynnelsen av boksen, ikke merker all teksen som den skal gjøre. Hva gjør jeg?

 

samme her:P jeg bare tapper flere ganger da for å markere.. men savner ctrl a..

som nevnt tidligere, så er det noe kluss med update...

Dette skjedde før jeg tok noen oppdateringer i det hele tatt. Sjekket igjen etter å ha restorert hele aceren, og Ctrl+A virker ikke fra starten av. Sikkert en bugs som vil bli fikset etterhvert.

Lenke til kommentar
Nå virker ikke Ctrl-A heller. Den bare setter cursoren i tekstboksen på begynnelsen av boksen, ikke merker all teksen som den skal gjøre. Hva gjør jeg?

 

samme her:P jeg bare tapper flere ganger da for å markere.. men savner ctrl a..

som nevnt tidligere, så er det noe kluss med update...

Dette skjedde før jeg tok noen oppdateringer i det hele tatt. Sjekket igjen etter å ha restorert hele aceren, og Ctrl+A virker ikke fra starten av. Sikkert en bugs som vil bli fikset etterhvert.

 

åssen for man restora hele saken da? jeg får ikke til å fikse desktopen, kan det hende det lar seg gjøre om jeg ikke hadde updaten..?

Lenke til kommentar
åssen for man restora hele saken da? jeg får ikke til å fikse desktopen, kan det hende det lar seg gjøre om jeg ikke hadde updaten..?

Du må ha en minnepenn på 2 GB og en PC som kan boote fra CDer. Så starter du PCen som kan boote fra CDer med minnepennen og restorecden i, velger "Create recovery USB etellerannet" og den lager den for deg. Har du en ekstern CDspiller kan du også bruke den direkte på Aspire One.

Lenke til kommentar
Nå virker ikke Ctrl-A heller. Den bare setter cursoren i tekstboksen på begynnelsen av boksen, ikke merker all teksen som den skal gjøre. Hva gjør jeg?

 

samme her:P jeg bare tapper flere ganger da for å markere.. men savner ctrl a..

som nevnt tidligere, så er det noe kluss med update...

Dette skjedde før jeg tok noen oppdateringer i det hele tatt. Sjekket igjen etter å ha restorert hele aceren, og Ctrl+A virker ikke fra starten av. Sikkert en bugs som vil bli fikset etterhvert.

 

åssen for man restora hele saken da? jeg får ikke til å fikse desktopen, kan det hende det lar seg gjøre om jeg ikke hadde updaten..?

Endret av runeMa
Lenke til kommentar
Har nå fått Acer aspire on og hatt den 1 dag stor fornyd byttet . Men likte ikke linpus så jeg installerte heller ubuntu.

 

Skal selv legge in dette nå, men jeg sliter med og lage minnepennen bootable, hvordan kan jeg lage en boot usb stick ?

 

Edit: Di metodene jeg har funne så må man har diskettstasjon til og klare og overføre system filene til USB stick.

 

Jeg har vista 64 og ikke diskettstastjon så sliter litt

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...