Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe? Fulgte oppskriften som flere har henvist til, for å få norsk oppsett. Etter dette får jeg feilmelding når jeg åpner et av OpenOffice-programmene. I tillegg må jeg likevel legge inn "setxkbmap no" hver gang jeg slår på maskinen, så denne oppskriften har faktisk ikke hjulpet for meg. Meldingen som kommmer er "/home/user/%U does not exist". Har satt tilbake til engelsk (US) oppsett igjen, men får likevel denne feilmeldingen. Får åpnet OpenOffice ved å høyreklikke på skrivebordet, og gå veien derfra. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk ikke noe angrefristskjema, og kundeservice på MPX mente at jeg ikke kunne heve kjøpet så lenge maskinen er tatt i bruk.

 

Dersom du ikke har mottatt angrefristskjema (skal ha blitt sendt automatisk i e-post samtidig med ordrebekreftelsen), så utvides angrefristen fra 14 dager til 3mnd.

 

Bortsett fra det, så regner jeg med at du først og fremst ønsker å få fikset problemet. MPX bør ta skjeen i en annen hånd og få en løsning på dette omgående.

 

Si til MPX at det er mange på AA1-tråden som har handla hos dem og som ikke vil handle der igjen med mindre du kan komme med den gledelige meldingen om at du selvfølgelig bare kan returnere maskinen, så vil du få ny. De bør allerede ha reservert en av de som fortsatt er på lager... :D

 

Ja, jeg handla på MPX. Jeg venter på positiv tilbakemelding. :thumbup:

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar
Den MSN klienten som ligger inne, den viser ingen kontakter naar jeg er online. noen andre som sliter med dette ?

Jeg opplevde det jeg også, men det ser ut til å virke nå. Har du kjørt Live Update? Den kan ha hjulpet for meg.

 

Er det noen som vet hvordan jeg skal installere Xmoto?

Endret av kajac
Lenke til kommentar
Den MSN klienten som ligger inne, den viser ingen kontakter naar jeg er online. noen andre som sliter med dette ?

 

Er det Pidgin som følger med? Default setting er å skjule offline kontakter.

I såfall gå i menyen på "Buddies->Show->Offline buddies".

 

Nei tar info saa ser det ut som en Acer msn klient.

 

live update virka ikke heller

Lenke til kommentar
Telenor lenker til et forum der man får tak i de nødvendige driverne og programmene for Linux. So far, so good. Problemet er at jeg ikke får til å bruke oppskriften for hvordan dette skal installeres. F.eks. står det at man skal bruke kommandoen "sudo make install". Det resulterer i meldingen om at "make" ikke er gyldig kommando. Siden Linux ikke er Linux, men en hel haug med dialekter, så må man finne ut mye av dete selv og jeg er ingen Linux-ekspert. Jeg har nok gitt opp Linux mer enn de fleste :)

Prøv sudo yum install make - Det burde legge make inn på maskinen, og la deg utføre kommandoen.

Lenke til kommentar

3D-ytelsen er ikke noe å skryte av. I hvertfall ikke i linux. I Windows skal den kunne kjøre mange forskjellige krevende spill, men i linux kan den ikke engang kjøre "SuperTux Kart" uten at det hakker noe sykt.

 

Noen som vet hvordan jeg får opp 3dytelsen på maskinen i Linux? Har lest at de andre som har testet 3d ytelse i Win vs. Linux på denne maskinen har samme erfaring. Noen som vett hvordan jeg får opp ytelsen?

Lenke til kommentar
Alt ser normalt ut på ekstern skjerm, så der har jeg mulighet til å gå inn på settings (men det virker ikke som det er så mye jeg kan endre på der?).

 

Jeg fikk ikke noe angrefristskjema, og kundeservice på MPX mente at jeg ikke kunne heve kjøpet så lenge maskinen er tatt i bruk.

 

Du kan fortsatt bruke angrefristen. Det er forskjell på å heve et kjøp eller bruke angrefrist. Angrefristen gjelder i 14 dager fra du mottok varen. Du må betale returfrakt, men vil få igjen prisen for varen, samt frakt til deg.

 

Fyll ut skjemaet på angrefrist, skaff et returnummer fra MPX om de krever det, og send i retur med smartpost (ta en med sporing). Husk å legge ved angrefrist skjema. Innen kort tid vil du da få igjen pengene. Angrefristen er til for kunder som ikke ser varen fysisk, og handler på nett, postordre eller utenfor butikkens faste utsalgsted som messer osv.

 

I mellomtiden kan du da bestille en ny, fra f.eks komplett om du kan og eller ønsker det.

Lenke til kommentar
3D-ytelsen er ikke noe å skryte av. I hvertfall ikke i linux. I Windows skal den kunne kjøre mange forskjellige krevende spill, men i linux kan den ikke engang kjøre "SuperTux Kart" uten at det hakker noe sykt.

 

Noen som vet hvordan jeg får opp 3dytelsen på maskinen i Linux? Har lest at de andre som har testet 3d ytelse i Win vs. Linux på denne maskinen har samme erfaring. Noen som vett hvordan jeg får opp ytelsen?

 

Jeg antar at det er fordi Xorg kjører med en generell skjermkortdriver kalt VESA. Da er det ikke støtte for OpenGL, og alt går veldig dårlig da det kun er software-rendering. Jeg driver selv og sjekker rundt omkring etter et godt svar på hvordan man kan få OpenGL støtte. Grunnen til at det fungerer i windows kan nok rettes mot Direct X. :)

Lenke til kommentar
Min viser kontakter, men den husker ikke setting på visning av kontakter. Webcam funka fint mot msn.

 

Vurderer pidging, men liker å ha mulighet for webcam samtaler på msn.

 

Hos meg fikk jeg heller ikke se noen kontakter. Jeg installerte aMSN, og da fungerer det greit, også med webcam.

 

Jeg har ellers skrevet om mitt førsteinntrykk i bloggen min: http://www.lassedahl.com/b/noen_timer_med_acer_aspire_one

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...