Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Halla, jeg har masse spørsmål:

Jeg har ikke så mye peiling på denne minipc'en, men jeg lurer på om den støtter mere ram, så jeg kan bytte ut?

 

i såfall, kan jeg sette i en større hardisk?

 

Hva er sokkelen på den, for det hadde vert bra å bytte den med en som var mye bedre, og dermed underklokke den, for da utvikler den jo mindre varme, men har flere kjerner (i mitt tilfelle)

 

 

Er det mulig for meg å koble til en 3,5tommer stor hardisk til den, og så få den til å funke selv om det ikke er plass til den (jeg vet ikke hvor stor plass det er til hardisk)

isåfall hadde jeg tenkt å lage et hull til den, og dermed ta med hardisken min på ferie :D

 

Er ikke plass til noen 3.5" disk. Kjøp heller et kabinett til disken din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla, jeg har masse spørsmål:

Jeg har ikke så mye peiling på denne minipc'en, men jeg lurer på om den støtter mere ram, så jeg kan bytte ut?

 

i såfall, kan jeg sette i en større hardisk?

 

Hva er sokkelen på den, for det hadde vert bra å bytte den med en som var mye bedre, og dermed underklokke den, for da utvikler den jo mindre varme, men har flere kjerner (i mitt tilfelle)

 

 

Er det mulig for meg å koble til en 3,5tommer stor hardisk til den, og så få den til å funke selv om det ikke er plass til den (jeg vet ikke hvor stor plass det er til hardisk)

isåfall hadde jeg tenkt å lage et hull til den, og dermed ta med hardisken min på ferie :D

 

Er ikke plass til noen 3.5" disk. Kjøp heller et kabinett til disken din.

eyy, er det vansklig å forstå at jeg er villig til å lage et hull i den så jeg kan få kobla hardisken til den? er det mulig?

er det plass til å lage et hull, sånn at jeg kan stikke kabelen inn?

 

når 200GB var mye, så kjøpte jeg det, og nå er 1TB og 2TB bye så nå skal jeg kjøpe det (har alltid trengt mye)

 

vist det er mulig å sette i mere ram, koble til en større hardisk og en underklokket prosessor så gjør jeg gjerne det, og jeg vil helst vite så mye som mulig på forhond så jeg vet hva jeg skal forbrede meg på...

Lenke til kommentar
orker ikke å lese igjennom hele tråden. men har hørt at den leveres med ulike ssd hardisker, samme størrelse, men forskjellige merker og hastigheter. Hvordan kan man se hvilken man har?

Det stemmer at den leveres med tre forskjellige disker ja, akkurat hvordan man ser forskjell på de vet jeg ikke. Men vis du tar en disk test og sjekker lese/skrive hastighet så ser du lett om du har en av de treige eller raske harddiskene.

 

@Raste, ingen knirking i min.

Lenke til kommentar
Ok, jeg hører ihvertfall endel knirking på høyresiden når jeg bruker touchpadden og trykker høyreklikk. Men men, får bare leve med det. Kommer sikkert til å kjøpe ny mini pc i løpet av året. :p

 

Min knirker litt på høyresiden. Men det er ikke noe som jeg irriterer meg over. Hører det kun hvis jeg løfter PCen fra den siden. Sikkert derfor knirkingen er der kanskje? :p

Lenke til kommentar

Jeg er bare så skuffa over oppdateringstjenesten til linpus nå.

 

Etter å ha lasta ned i 6!! timer, ble den ferdig, men da ble det error på noen updates.

 

Noen updates går fort, andre så sakte at det er direkte vondt.

 

Så jeg skrinlegger hele clean install prosjektet mitt med ny software på denne med linpus. Oppdateringstjenesten kan med det beste kalles en spøk.

 

Så mange som har denne burde de kunne levert noe bedre speed på servern. En og en oppdatering etthvert har godt greit, men alle på nytt vil ta alt for lang tid. :wallbash:

Lenke til kommentar

Det er ikke selve linpus jeg er missfornøyd med. Det har gjort jobben sin etter hva jeg har forventa av en netbook.

 

Men at det skal ta år og dag på noen få MB i updates er latterlig.

 

Så nå har jeg ikke noe annet valg enn å ta et image, fjerne og oppdatere det. Hadde tenkt å få optimalisert litt med nyere, men det blir et godt gammalt kladd og babb med gammal dritt hengende igjen.

 

Å bruke 30 min alene på en oppdatering av wlan driver sier at det i praksis er bit pr sekund vi snakker om. :realmad:

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Halla, jeg har masse spørsmål:

Jeg har ikke så mye peiling på denne minipc'en, men jeg lurer på om den støtter mere ram, så jeg kan bytte ut?

 

i såfall, kan jeg sette i en større hardisk?

 

Hva er sokkelen på den, for det hadde vert bra å bytte den med en som var mye bedre, og dermed underklokke den, for da utvikler den jo mindre varme, men har flere kjerner (i mitt tilfelle)

 

 

Er det mulig for meg å koble til en 3,5tommer stor hardisk til den, og så få den til å funke selv om det ikke er plass til den (jeg vet ikke hvor stor plass det er til hardisk)

isåfall hadde jeg tenkt å lage et hull til den, og dermed ta med hardisken min på ferie :D

 

Er ikke plass til noen 3.5" disk. Kjøp heller et kabinett til disken din.

eyy, er det vansklig å forstå at jeg er villig til å lage et hull i den så jeg kan få kobla hardisken til den? er det mulig?

er det plass til å lage et hull, sånn at jeg kan stikke kabelen inn?

 

når 200GB var mye, så kjøpte jeg det, og nå er 1TB og 2TB bye så nå skal jeg kjøpe det (har alltid trengt mye)

 

vist det er mulig å sette i mere ram, koble til en større hardisk og en underklokket prosessor så gjør jeg gjerne det, og jeg vil helst vite så mye som mulig på forhond så jeg vet hva jeg skal forbrede meg på...

 

Du får ikke kabelen til å passe. pcen klarer nok ikke levere strøm til en 3.5" disk.

Lenke til kommentar
Det er ikke selve linpus jeg er missfornøyd med. Det har gjort jobben sin etter hva jeg har forventa av en netbook.

 

Men at det skal ta år og dag på noen få MB i updates er latterlig.

 

Så nå har jeg ikke noe annet valg enn å ta et image, fjerne og oppdatere det. Hadde tenkt å få optimalisert litt med nyere, men det blir et godt gammalt kladd og babb med gammal dritt hengende igjen.

 

Å bruke 30 min alene på en oppdatering av wlan driver sier at det i praksis er bit pr sekund vi snakker om. :realmad:

 

Hehe, såpass ja! Men uansett så anbefaler jeg en annen distro. Men men, liker du Linpus så skal jeg ikke si noe ;)

Lenke til kommentar

2 grunner:

1.fordi de suger Pi**

2.de er unødvendig dyre i forhold til de andre...

 

at pc,en ikke leverer nokk strøm?, det burde bare korte ned tiden på batteriet, men jeg skal kjøpe med det som er med 6 celler.

 

uansett hva folk sier her så er jeg ikkke 100% sikker før jeg har sett den innvendis self, og sidene, for teoretisk så skal det gå, og jeg skal prøve.

 

 

men kommer noen her med fellende bevis (for meg) så kan det hende at jeg dropper det...

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

hvorfor gjøre det så vanskelig??

Om du kjøper a150, så er det en standard 2.5" sata disk i den.. denne kan du alltids bytte med det største du finner innen 2.5" sata disk.. du bryter garantien, men det virker det ikke som om du bryr deg så mye om.

Og det er nok umulig å få inn en 3.5" disk der, og den krever i tilegg 12v, mens 2.5" ikke trenger mer enn 5v.

 

Om du har en 3.5" disk liggende, så kjøp deg heller bare et drevkabinett, disse får du nestet kastet etter deg om du sjekker dem rette stedene..

Sjekk f.eks dealextreme.com, dem sender gratis til norge.

Jeg har kjøpt 2 der selv.. et for 2.5" ide, og et for 2.5" sata.

Men har også sett at dem selger 3.5" kabinetter, noen av disse har innebygget media spiller, og kan kobles rett på f.eks tv!

Lenke til kommentar
hvorfor gjøre det så vanskelig??

Om du kjøper a150, så er det en standard 2.5" sata disk i den.. denne kan du alltids bytte med det største du finner innen 2.5" sata disk.. du bryter garantien, men det virker det ikke som om du bryr deg så mye om.

Og det er nok umulig å få inn en 3.5" disk der, og den krever i tilegg 12v, mens 2.5" ikke trenger mer enn 5v.

 

Om du har en 3.5" disk liggende, så kjøp deg heller bare et drevkabinett, disse får du nestet kastet etter deg om du sjekker dem rette stedene..

Sjekk f.eks dealextreme.com, dem sender gratis til norge.

Jeg har kjøpt 2 der selv.. et for 2.5" ide, og et for 2.5" sata.

Men har også sett at dem selger 3.5" kabinetter, noen av disse har innebygget media spiller, og kan kobles rett på f.eks tv!

 

Eendelig en persjon som kommer med et skikkelig svar!

jeg leste i et pcblad om hardisk kabinett (3,5 tommer), som man kan koble til pc,en med en USB2 port.

Er det dette du mener?

Og når det gjelder hull i kabinettet så finns det alltid en måte å unngå det.

Jeg har nå studert den fra utsiden, og venter bare på å få studert den fra innsiden, og det ser låvende ut for meg.

 

Når det gjelder strøm så kan det jo instilles, jeg har jo mange kjekke programmer som kan det.

 

Men noe annet jeg lurer på er hva slags sokkel prosessoren har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...