Gå til innhold

Hvor er fakkeltoget og innsamlingen av penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rhabagatz skrev (15 timer siden):

Hvis du savner noe, kan du ta ansvar selv.

Eg er en som ser «voldshendelser» ut fra at det skjer, eg tenker ikkje umiddelbart svart/hvitt.

Ser rasistene har våknet etter denne hendelsen, og det eg reagerer på er media og folket.

Ut fra hva eg har sett er det kun rasistene som skriker, og ikkje den normale personen i gaten som skriker om voldshendelsen.

Hadde det vært omvendt så vet du at venstrevendte, svart som hvit hadde overfylt alt av sosiale medier og skreket «rasisme» og helt sikkert startet innsamling av penger, som om det liksom skal hjelpe.

 

Til og med NRK vender saken no mot at ungdommene som banket russen mottar trusler, og ikkje om at det var innvandrere som forsøkte å skambanke en hvit mann

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
onkel_jon skrev (16 timer siden):

Er bare fakeltog når det er motsatt, ifølge media var ikke rasisme motivet tydeligvis.

Villfaren skrev (16 timer siden):

Sannheten er vel nærmere den at det er fakkeltog om man organiserer ett fakkeltog, det krever vilje, innsats å engasjement, har dere viljen innsatsen å engasjementet? Om ikke blir det ikke noe fakkeltog, de oppstår ikke av seg selv fra medias vilje, enkeltpersoner\grupper må gjøre noe, dette handler om dere som lar dere engasjere av denne volds hendelsen, start et fakkeltog selv, ikke forvent at noen skal gjøre det for dere.

  • Liker 7
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Sannheten er vel nærmere den at det er fakkeltog om man organiserer ett fakkeltog, det krever vilje, innsats å engasjement, har dere viljen innsatsen å engasjementet? Om ikke blir det ikke noe fakkeltog, de oppstår ikke av seg selv fra medias vilje, enkeltpersoner\grupper må gjøre noe, dette handler om dere som lar dere engasjere av denne volds hendelsen, start et fakkeltog selv, ikke forvent at noen skal gjøre det for dere.

«Dere»? 

Eg synst det er litt rart hvordan enkelte aviser fremstiller saken i forhold til andre lignende saker.

Vi ser en som faktisk tar sats for å hoppe på vedkommende som ligger nede. Vedkommende burde jo vært buret inne! 
 

Eg tenker du hadde skreket og gått i fakkeltog hadde fargene vært snudd.

  • Liker 8
Skrevet (endret)

Det er vel bare å arrangere fakkeltog?

Ellers er det vel typisk at det blir mer engasjement rundt hatkriminalitet og lignende.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Skrevet

Du har nok dessverre helt rett i det angående fakkeltog. Disse er mindreårige og kan ikke bures inne. Interessant om politiet tar en prat med foreldrene deres og om barnevernet gjør noe. 

Navnene ligger offentlig på X. Det er jo fascinerende at politiet bruker så mye lengre tid enn mannen i gata bruker på å identifisere gjerningspersonene. Tipper saken blir henlagt. Så kan heller politiet bruke ressurser på å finne disse som sender trusler til han som hoppa på russen istede. 

  • Liker 6
Skrevet
Villfaren skrev (Akkurat nå):

«Dere»? 

Ja dere som etterspør fakkeltog? hvem ellers, som sagt man kommer ikke langt med forventninger om at andre skal gjøre det.

 

Villfaren skrev (1 minutt siden):

Eg synst det er litt rart hvordan enkelte aviser fremstiller saken i forhold til andre lignende saker.

Jeg tror ikke det skjer, men jeg skjønner det at du mener det, at det ikke er noe engasjement, vel det stemmer kanskje, men det er ikke media sin feil. 

 

Villfaren skrev (2 minutter siden):

Vi ser en som faktisk tar sats for å hoppe på vedkommende som ligger nede. Vedkommende burde jo vært buret inne! 

 Antageligvis ja, men jeg synes det mangler litt kontekst før vi konkluderer med det ene og det andre, jeg har fremdeles ingen anelse om hvorfor det som skjedde skjedde, det får purken ta seg av, ikke meg deg eller media, eller noe jævla fakkeltog. 

 

Villfaren skrev (3 minutter siden):

Eg tenker du hadde skreket og gått i fakkeltog hadde fargene vært snudd.

LOL, nei. Der tenker du veldig feil😉

 

  • Liker 5
Skrevet
1 hour ago, skaftetryne32 said:

Sannheten er vel nærmere den at det er fakkeltog om man organiserer ett fakkeltog, det krever vilje, innsats å engasjement, har dere viljen innsatsen å engasjementet? Om ikke blir det ikke noe fakkeltog, de oppstår ikke av seg selv fra medias vilje, enkeltpersoner\grupper må gjøre noe, dette handler om dere som lar dere engasjere av denne volds hendelsen, start et fakkeltog selv, ikke forvent at noen skal gjøre det for dere.

Fakkeltog er svært organisert og ikke noe folk bare organiserer selv.

Det starter med at det statlige finansierte organisasjonen antirasistisk senter lager en gruppe for å diskutere hendelsen og samarbeider med LO og andre interessegrupper til å sette opp en offentlig markering.

Så varsler de politiet, kontakter kommunen for lån av offentlig grunn, de kontakter leverandører for å leie lydanlegg og scene og lokale butikker for fakler. 

Så oppretter de en Facebook-event, sender pressemelding til NTB og LO  sender beskjed til sine lokale avdelinger om å møte opp. 

Uten fagforeningene og statlige bidrag så ville dette vært helt umulig.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Camlon skrev (1 minutt siden):

Fakkeltog er svært organisert og ikke noe folk bare organiserer selv.

Jo det er det, det krever litt organisering som du sier, men hvert eneste fakkeltog starter med mennesker som mener at dette bør skje, og hva nå enn de søker på, om det er tillatelse eller finansiering så er det mennesker med engasjement for saken som får ballen til å rulle, dette er fullt mulig og har skjedd flere ganger, det er faktisk ganske vanlig, ingenting skjer uten at noen vil at det skal skje, er ikke det logisk? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, skaftetryne32 said:

Jo det er det, det krever litt organisering som du sier, men hvert eneste fakkeltog starter med mennesker som mener at dette bør skje, og hva nå enn de søker på, om det er tillatelse eller finansiering så er det mennesker med engasjement for saken som får ballen til å rulle, dette er fullt mulig og har skjedd flere ganger, det er faktisk ganske vanlig, ingenting skjer uten at noen vil at det skal skje, er ikke det logisk? 

Å sette opp alternative fagforeninger er ikke "litt organisering".

Du hopper også rett over at det er statlig finansiert.

  • Liker 3
Skrevet
Camlon skrev (Akkurat nå):

Å sette opp alternative fagforeninger er ikke "litt organisering".

Du hopper også rett over at det er statlig finansiert.

Man trenger ikke gjøre noe av dette, enhver enkeltperson eller gruppe kan organisere ett fakkeltog og man trenger ikke statlig finansiering, jeg tviler ikke på at det er mulig å søke om det, men man trenger det ikke.

  • Liker 4
Skrevet
7 minutes ago, skaftetryne32 said:

Man trenger ikke gjøre noe av dette, enhver enkeltperson eller gruppe kan organisere ett fakkeltog og man trenger ikke statlig finansiering, jeg tviler ikke på at det er mulig å søke om det, men man trenger det ikke.

Hvis det er så enkelt hvorfor må du ha hjelp fra statlig finansierte organisasjoner og fagforeninger for å kunne organisere et fakkeltog mot rasisme?

  • Liker 4
Skrevet (endret)
1 minute ago, Camlon said:

Hvis det er så enkelt hvorfor må du ha hjelp fra statlig finansierte organisasjoner og fagforeninger for å kunne organisere et fakkeltog mot rasisme?

Må man? Er det ikke heller det at slike organisasjoner virker som kvalitetsstempel på at organiseringen av sikkerhetstiltak vil være tilfredsstillende?

Jeg er helt sikker på at antiwokebevegelsen evner å arrangere slikt, de også.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 5
Skrevet
1 minute ago, Rhabagatz said:

Må man?

Ja, folk sitter hjemme og skriver innlegg på forum om du prøver å organisere det uten statlig hjelp.

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...