Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det like før min acer1 havner rett i søppla. Den har ikke gitt meg noe annet enn prakk og utgifter fra dag en jeg fikk den. Først klikka linpus etter en liten oppdatering som førte til at jeg ikke hadde noe nettverk noe lengre. Derreter skulle jeg lage bootable usb med recovery disken, som igjen korrupterte min windows og enedte opp meg at jeg måtte formatere denne pc'n. Så da lastet jeg ned easy peasy, som også var fult a bugs og en firefox som kjørte dritt tregt. Derretter linux4one som virka helt greit i noen dager før også firefoxen der begynte å hoste. Da sa jeg til meg selv at nok var nok. Kjøpte meg 1gb ram til, gleda meg noe veldig til at dette skulle løse problemet mitt! Så jeg plugga alt sammen, var veldig forsiktig og leste mye før jeg begynte. Det som skjedde vart at etterpå fikk jeg inegn start i pcn. Den bare blinka og slo seg av. Så åpna den igjen, fant ingen feil og lukket den. DA starte den som bare det. Men hva skjer? Jo trådløse nettverket fungerer ikke. Åpna den igjen og så etter noen feil på det trådløse. Niks, ingen synlige ting. Så når jeg skulle sette på tastaturen igjen til slutt sa det knips, og der var det en knapp mindre på tastaturen. Knappen er ikke ødelagt, men helt umulig, HELT umulig å få på plass igjen. Har prøvd i over 1 time men det er fysisk umulig for min del og få den på plass uten en form for "manual" hvordan det gjøres. Men fortsatt, inget trådløs nettverk. Trådløse lyset blinker i ny og ne, men ingen trådløs aktivitet. Så jeg vet ikke om jeg skal bare putte alt ned i boksen igjen, og glemme hele pc'n, eller om jeg skal fyre på noen ekstra kostnader gjennom en reperasjon eller noe annet tips dere her skulle komme med. Men en ting er sikkert og at det er siste gang jeg kjøper en billig pc fra acer da de har ræva support utifra min egen mening.

 

Jeg tror jeg har noen løsninger:

 

Når det gjelder rammen så tror jeg den er litt spesiell, fordi når man ser på Acer Aspire One (prisguiden) så finner man: SO-DIMM (DDR 2) Minnehastighet: PC2-4200 (533MHz)

Prøv å søk på den i prisguiden (den finnes ikke -.-")

Dette var noe jeg var obs på, fordi jeg har tenkt å kjøpe en selv, så den eneste løsningen jeg ser er å kjøpe en på PC2-3200, fordi man ikke kan kjøpe PC2-4200.

Når det gjelder tråløst internett så har jeg en latterlig ting som heter OnlineEye Pro, og den viser netthastigheten til en vær tid så jeg vet når noen drar ut Internett kabelen på et lan :nei:

Den kan også vise deg hvor fort du egentlig kan laste ned ting (med andre ord, så er jeg avhengig fordi man kan se om det er lagg i spill og lignende)

Nå er jeg i utgangspunktet i opplæring når det gjelder pc, men det kan være noe programvarefeil når det gjelder Internett, fordi det har faktisk hendt at jeg ikke kan gå på Internett, men jeg kan fortsatt laste ned ting med UTorrent og da har OnlineEye vert beviset!

 

Håper jeg kunne hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en slik maskin med 8 SSD utgaven. Vet at det kan bli litt snaut med tanke på lagringsplass. Derfor lurer jeg på hva som er det beste alternativet til ekstra lagringsplass. Ekstern hardisk? SD micro kort?

 

Jeg har hatt en slik maskin siden juli, og har mange gode erfaringer. Jeg er fornøyd, men ikke med valget av SSD. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg ikke kjøpt 8 SSD utgaven, ikke på grunn av lagringskapasiteten, men fordi den er så treig. Selv om Linpus er kjapp, hender det ofte at maskinen blir stående å henge noe før den går videre. Vet ikke om de har skifta ut til ny og bedre SSD siden jeg kjøpte, men er det den samme vil jeg råde deg til heller å kjøpe med harddisk. Spesielt hvis du har tenkt å bruke XP/Vista. Jeg bruker Linpus og synes den er grei til det jeg bruker maskinen til, dvs. møtenotater, planlegging, lister, referater, surfe på nett, gmail, google kalender, høre på musikk og se noe TV på nett. Jeg bruker Openoffice, Firefox, Mplayer og Mindmap.

Vurderer å skifte til annen Linux-distribusjon. Det blir i tilfelle for gleden over å eksprimentere og fikle litt. Linpus er grei nok, så jeg har ikke behov for det. Spesielt er Linpus grei i forhold til å forholde seg til flere nettverk på en enkel måte.

Lenke til kommentar

Hei

Trenger litt hjelp av noen kyndige. Svigers kjøpte enAcer nettPC A150 hos Spaceworld i går. Jeg har en tilsvarende så jeg ba han bare starte maskinen og følge instruksene. Når han kom med maskinen idag så jeg at Windows var engelsk og office var engelsk. Tastaturet var også engelsk.

Er det mulig å få installert norsk?

Gjorde han feil på et spørsmål?

Kan vi bare installere alt på nytt, hvordan gjør vi det?

 

Er veldig takknemlig om noen kan gi noen råd her. Regner med at norsk win og norsk office ligger inne i maskinen et sted og at han bare fikk valgt feil. ELler må han bruke det engelske? Tastaturet har æøå så vi skulle hatt norsk oppsett på det hele.

Lenke til kommentar
Hei

Trenger litt hjelp av noen kyndige. Svigers kjøpte enAcer nettPC A150 hos Spaceworld i går. Jeg har en tilsvarende så jeg ba han bare starte maskinen og følge instruksene. Når han kom med maskinen idag så jeg at Windows var engelsk og office var engelsk. Tastaturet var også engelsk.

Er det mulig å få installert norsk?

Gjorde han feil på et spørsmål?

Kan vi bare installere alt på nytt, hvordan gjør vi det?

 

Er veldig takknemlig om noen kan gi noen råd her. Regner med at norsk win og norsk office ligger inne i maskinen et sted og at han bare fikk valgt feil. ELler må han bruke det engelske? Tastaturet har æøå så vi skulle hatt norsk oppsett på det hele.

 

Første gang du skrur på maskinen får du valg mellom norsk/engelsk/dansk. Når du først har valgt språk så slettes filene til de andre språkene. For å få tilbake valget må det ghostes på plass et image som inneholder alle språk. Da må du nok tilbake til butikken, er ikke helt sikker på om spaceworld pleier å ta vare på slike image's Men der jeg jobber pleier vi i hvertfall alltid å gjøre det.

Lenke til kommentar
Hei

Trenger litt hjelp av noen kyndige. Svigers kjøpte enAcer nettPC A150 hos Spaceworld i går. Jeg har en tilsvarende så jeg ba han bare starte maskinen og følge instruksene. Når han kom med maskinen idag så jeg at Windows var engelsk og office var engelsk. Tastaturet var også engelsk.

Er det mulig å få installert norsk?

Gjorde han feil på et spørsmål?

Kan vi bare installere alt på nytt, hvordan gjør vi det?

 

Er veldig takknemlig om noen kan gi noen råd her. Regner med at norsk win og norsk office ligger inne i maskinen et sted og at han bare fikk valgt feil. ELler må han bruke det engelske? Tastaturet har æøå så vi skulle hatt norsk oppsett på det hele.

 

Første gang du skrur på maskinen får du valg mellom norsk/engelsk/dansk. Når du først har valgt språk så slettes filene til de andre språkene. For å få tilbake valget må det ghostes på plass et image som inneholder alle språk. Da må du nok tilbake til butikken, er ikke helt sikker på om spaceworld pleier å ta vare på slike image's Men der jeg jobber pleier vi i hvertfall alltid å gjøre det.

 

Uff og uff. Ser ut som dette er noe av det verste man kan gjøre mao. Jeg snakket med Spaceworld, men ikke mye hjelp å få. Dette er en brukerfeil. Jeg har en helt lik maskin (Acer one A150) som er riktig innstallert kan jeg lage en recovery fil på denne og overføre den til den andre maskinen etter å ha formatert hele disken? Da vil vel den komme opp lik min egen maskin med riktig språk? Eller er det ikke så "enkelt".

Vi er visstnok ikke de eneste som har gjort denne tabben....

Lenke til kommentar
Hei

Trenger litt hjelp av noen kyndige. Svigers kjøpte enAcer nettPC A150 hos Spaceworld i går. Jeg har en tilsvarende så jeg ba han bare starte maskinen og følge instruksene. Når han kom med maskinen idag så jeg at Windows var engelsk og office var engelsk. Tastaturet var også engelsk.

Er det mulig å få installert norsk?

Gjorde han feil på et spørsmål?

Kan vi bare installere alt på nytt, hvordan gjør vi det?

 

Er veldig takknemlig om noen kan gi noen råd her. Regner med at norsk win og norsk office ligger inne i maskinen et sted og at han bare fikk valgt feil. ELler må han bruke det engelske? Tastaturet har æøå så vi skulle hatt norsk oppsett på det hele.

 

Første gang du skrur på maskinen får du valg mellom norsk/engelsk/dansk. Når du først har valgt språk så slettes filene til de andre språkene. For å få tilbake valget må det ghostes på plass et image som inneholder alle språk. Da må du nok tilbake til butikken, er ikke helt sikker på om spaceworld pleier å ta vare på slike image's Men der jeg jobber pleier vi i hvertfall alltid å gjøre det.

 

Uff og uff. Ser ut som dette er noe av det verste man kan gjøre mao. Jeg snakket med Spaceworld, men ikke mye hjelp å få. Dette er en brukerfeil. Jeg har en helt lik maskin (Acer one A150) som er riktig innstallert kan jeg lage en recovery fil på denne og overføre den til den andre maskinen etter å ha formatert hele disken? Da vil vel den komme opp lik min egen maskin med riktig språk? Eller er det ikke så "enkelt".

Vi er visstnok ikke de eneste som har gjort denne tabben....

 

Hei, om du ser i signaturen min, så ligger det en link der til en guide jeg skrev her på forumet.

Via denne guiden så får du mulighet til å lage recovery plater til maskinen ;)

Har selv gjort dette, før jeg formaterte hele disken og la inn windows 7, samt XP PRO istedet for Home.

Du vil trenge en ekstern brenner for å lage recovery plate, men dette regner jeg med at du visste, hehe.

Du får valg om å lage full recovery plate, eller bare ei plate med drivere.

Lenke til kommentar

Min A110 tok kvelden i dag. skulle reboote etter jeg instalerte tiny xp og noe greier.

 

Høre den starte litt opp så blir skjermen litt opplyst, men man kan ikke se bios booten kommer frem

 

Noen som har forslag ?

 

Når jeg har i kun batteriet vil den ikke slå seg på, må ha pluggen i. virke ikke som den vil lade batteriet heller for den lyse bare orange på ladingen heletiden og nekter og slå seg på med kun batteri.

 

Edit: etter noen timer med pluggen i kikket jeg og ser batteriet lyser grønt så nå er den ladet. Men den kommer bare til der skjermen blir litt lysere og ingen bios boot jeg kan går in i.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...