Gå til innhold

Hva burde straffen for voldtekt være?


straff for voldtekt hvilken?  

341 stemmer

  1. 1. hvilken straff?

    • fengsel 1 år
      13
    • fengsel 5 år
      115
    • fengsel 21 år
      45
    • fengsel forvaring resten av livet
      18
    • tvunget kastrering og fengsel for 21 år
      53
    • fengsel for 21 år slipper ut vis han selv sier ja til kastrering
      34
    • 100 timers samfunsarbeid
      4
    • en bot på 25000
      2
    • bot på 25000 og fengsel i 2måneder
      10
    • ingen straff
      12
    • andre ( komenter gjerne )
      35


Anbefalte innlegg

Og så? Dem som har fått denne behandlingen har allerede bedret voldtekt. Ifølge artikklen har de flere voldtekter bak seg. De må behandles som kriminelle, ikke som sykhuspasienter.

 

Det er da absolutt relevant. Målet må da være å få færre voldtekter, ikke bare å straffe gjerningsmennene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både og! De må gjerne behandles og rehabiliteres alt fengselspersonalet måtte ønskes, men selve soningen må fortsatt være tøff og kald og jeg mener fortsatt at man i tillegg til rehabiliteringen og behandlingen bør ha en ekstra forsikring om at de ikke vil begå voldtekt igjen, nettopp tvangskastrering!

 

Men ja, det er relevant at man skal unngå flere voldtekter.

Lenke til kommentar

Vel, en voldtekt er en voldtekt og en god kriminell er en død kriminell! Man kan kansje forbedre seg og fungere som et normalt og anstendig menneske, men man kan ikke reversere den voldtekten man har begått og all den smerten og alle vansklighetene man må ha påført både voldtektsofferet og alle dets pårørende. En forbrytelse som ikke kan reverseres fortjener en straff som ikke kanreverseres! Voldtektsforbrytere fortjener å tvangskastreres akkurat som mordere fortjener å henrettes!

 

Det kan kansje virke som en hard og voldelig linje ovenfor de kriminelle, men spør deg selv hvorfor det skjer gjenngangskriminalitet. Det er ikke det store problemet her i landet, men det eksisterer og det må hanskes med!

Lenke til kommentar
Syns folk her glemmer at voldtekt er en fetisjisme, noe som gjør det til et psykologisk tilfelle.

 

Psykologiske tilfeller skal ihvertfall ikke straffes med kastrering!

Om voldtekt er noe gjerningsmannen tenner ekstra mye på - om det så er det eneste han tenner på, gjør ikke at han bør slippe straff. Å ha syke fantasier i seg selv er ikke ulovlig. Å leve dem ut er i dette tilfellet ulovlig, og bør slettes ikke være noen formildende omstendighet - snarere tvert om! Typen av voldtektsmenn du her sikter til er den typen med størst gjentakelsesfare. Voldtekt for nytelsens skyld, kontra voldtekt fordi han ikke 'får seg noe' på annen måte.

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt av den oppfatning av at straffer bør stå i forhold til hverandre uansett hva man gjør men, der vi vel uenige enda Glimti siden du vil se på voldtekt isolert fra andre forbrytelser slik som jeg tolker det :)

 

Hva mener du? Tenker du påa t jeg mener voldtektsforbrytere bør sone i issolat? Det er isåfall enkelt og greit fordi jeg mer at de værste forbrytelsene skal straffes værre enn de mildere forbrytelsene og ikke fordi voldtekt er unikt i seg selv.

Lenke til kommentar

Kan gjerne sperre de inne for resten av livet. Ville ikke hatt noen medfølelse med dem. Men dersom de viste tegn til at rehabiliteringen fungerte og de i tillegg var blitt tvangskastrert så ville jeg vært villig til å slippe dem ut igjen for å se om de faktisk hadde forbedret seg. Men de måtte selvsagt hatt noen form for oppfølging i begynnelsen.

 

Hvorfor mener du at de ikke ville ha fungert som normale mennesker etter ti år på issolat (latterlig kort tid forøvrig), rehabilitering og tvangskastrering?

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du at de ikke ville ha fungert som normale mennesker etter ti år på issolat (latterlig kort tid forøvrig), rehabilitering og tvangskastrering?

 

Fordi man sitter innelåst uten uten tv, radio, ingen å snakke med. Man sitter innelåst 23 timer i døgnet. Det påvirker en.

 

Når jeg var inne, var vi låst på cella i 22 timer vær lørdag og søndag. Noen ganger 1 time trening. Dog vi hadde tv, men det har vært de værste dagene i mitt liv.

 

Tror du undervurder effekten ved norske fengsler.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Hvorfor skal de skyldige bak så allvorlige forbrytelser bli behandlet som andre folk? De bør ikke få ha tillgang på tv, radio, aviser eller noe annet utenom alt som kan spores opp av informasjon om voldtekter. Gjerne uttalelser fra offrene og deres pårørende samt all informasjon og oppfølging om forskjellige voldtektssaker. Forhåpentligvis vil de etter hvert forstå hva de har gjort.

 

Aner ikke hva du satt inne for så i hvilken grad du burde sone kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Fordi man sitter innelåst uten uten tv, radio, ingen å snakke med. Man sitter innelåst 23 timer i døgnet. Det påvirker en.

 

Når jeg var inne, var vi låst på cella i 22 timer vær lørdag og søndag. Noen ganger 1 time trening. Dog vi hadde tv, men det har vært de værste dagene i mitt liv.

 

Tror du undervurder effekten ved norske fengsler.

 

 

Poenget med fengsel er ikke at man skal leve som før, men føle det som en straff for det man har gjort. Poenget er også at man skal ha tid til å tenke over hva man har gjort, og forhåpentligvis komme på bedre tanker og angre på sine ugjerninger.

Meningen med fengsel er også å beskytte ofrene , slik at ofrene slipper den belastningen det er å vite at gjerningsmannen går fri før de selv har fått tilstrekkelig avstand til forbrytelsen som ble begått mot dem. Og også å beskytte andre fremtidige potensielle ofre mot en gjerningsmann som slett ikke angrer på det han har gjort, og vil gjøe det samme i fremtiden om han tro at han kan slippe unna med det.

Lenke til kommentar
Og da er det din oppgave og slenge ut livstid, minimum 20 år?

 

Vel, det er ikke min oppgave, jeg er ikke dommer eller politiker som kan lage lover, men det er min mening.

Og etter 20 år så kan jo voldtektsforbryteren bli benådet om han har angret, og viser det med en forandret livsførsel.

 

Minimum 20 fengsel er med tanke på ofrene for voldtekten, som trenger tid til å komme over den ugjerningen de er blitt utsatt for. Og man bør ha større omsorg for ofrene enn for gjerningsmannen.

 

At man i Norge i dag har større omsorg for gjerningsmannen enn for de kvinnene han voldtar, er en skam for landet, og ikke minst de politikerne og andre som vil ha det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...