Gå til innhold

Hva burde straffen for voldtekt være?


straff for voldtekt hvilken?  

341 stemmer

  1. 1. hvilken straff?

    • fengsel 1 år
      13
    • fengsel 5 år
      115
    • fengsel 21 år
      45
    • fengsel forvaring resten av livet
      18
    • tvunget kastrering og fengsel for 21 år
      53
    • fengsel for 21 år slipper ut vis han selv sier ja til kastrering
      34
    • 100 timers samfunsarbeid
      4
    • en bot på 25000
      2
    • bot på 25000 og fengsel i 2måneder
      10
    • ingen straff
      12
    • andre ( komenter gjerne )
      35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen ønsker du da at soningen skal være? Og hva om de ikke har forbedret seg når de slipper ut igjen?

 

Vel, da ser man det da - man forutsetter i hvert fall ikke at de IKKE er forbedret lenge før en kan se om de er det, og jobber ut i fra den tankegangen....skulle en forutsette det værste om folk hele veien, så vil en handle etter det - dette vil påvirke de en jobber med, og kan en virkelig bli noe annet enn det andre forventer en å være da?

 

Som så mange ganger sagt før kan hele forbedringen deres være et spill for galleriet! Hva om de oppfører seg og lover bot og bedring og er innstilte på å starte et nytt liv i fast jobb og går med på oppfølging og andre krav som måtte komme med løslatelsen, men leter etter nye offre straks de slipper ut?

 

Det er et problem vi har med alle forbrytere. Skal vi kappe av hendene på tyver? Skal vi lobotomere hvitsnippforbrytere?

Lenke til kommentar
Det er et problem vi har med alle forbrytere. Skal vi kappe av hendene på tyver? Skal vi lobotomere hvitsnippforbrytere?

 

Dette latterlige gnålet har vært opope flere ganger før. Nei, man skal ikke kappe hendene av tyver for da kan de ikke klare seg uten hjelp resten av livet og muligheten deres til et normalt liv er borte. Tideligere voldtektsforbrytere trenger derimot ikke kjønnsorganet for å kunne leve videre uten å være avhengi av hjelp.

 

Tyveri er dessuten en langt mindre allvorlig forbrytelse enn voldtekt og bør ikk straffes på samme måte.

Lenke til kommentar

Tror du noen som mister kjønnsorganet kan leve et normalt liv? Det vil ikke ha noen effekt på det følelsesmessige livet? En om han var uskyldig dømt, og vi finner ut av det, skal vi bygge vedkommende et nytt organ da?

 

Nei, det er en grunn til at vi ikke fjerner kroppsdeler, det er rett og slett inhumant og nokså motbydelig. Du kan vel gjøre vedkommende midlertidig impotent ihvertfall.

 

Edit: kom til å tenke på at det vil ikke bare delvis ta bort evnen til å voldta igjen, men det vil også ta bort evnen til å ha sex vanlig. For resten av livet. Det er en ganske hard straff.

Endret av Hamnli2
Lenke til kommentar
Dersom noen har voldtatt så er det så absolutt grunn til å fjerne kjønnsorganet deres! Hvilket normale liv de lever etterpå skulle de tenkt på før!

 

Ok, men hvordan kan du si at det er rett for voldtektsforbrytere, men ingen andre typer forbrytere? Og jeg vil minne deg på argumentet mitt med mobbing igjen, om du har glemt det...

Lenke til kommentar
Dersom noen har voldtatt så er det så absolutt grunn til å fjerne kjønnsorganet deres! Hvilket normale liv de lever etterpå skulle de tenkt på før!

 

Ok, men hvordan kan du si at det er rett for voldtektsforbrytere, men ingen andre typer forbrytere? Og jeg vil minne deg på argumentet mitt med mobbing igjen, om du har glemt det...

 

Fordi tyveri er bagatellmessig i forhold til voldtekt..

Lenke til kommentar

hehe, jeg skulle aldri ha svart for Glimti. For min del kan de "fjerne" tyver også..

 

ok, nasking fra en bedrift ser jeg ikke noe særlig ned på, og jeg er rimelig streng.

Identitetstyveri, som du nevner, gjør meg kvalm. Skyt dem..

 

Stjeler du bilen min, skyter jeg deg, men jeg krever ikke at staten gjør det for meg.

Lenke til kommentar
Dersom noen har voldtatt så er det så absolutt grunn til å fjerne kjønnsorganet deres! Hvilket normale liv de lever etterpå skulle de tenkt på før!

 

Ok, men hvordan kan du si at det er rett for voldtektsforbrytere, men ingen andre typer forbrytere? Og jeg vil minne deg på argumentet mitt med mobbing igjen, om du har glemt det...

 

Igjen fordi det er forskjellig hvor allvorlige forbrytelser er og derfor skal de straffes ulikt.

Lenke til kommentar

Ja, og den straffen må være sammenlignbar med straffen for hard mobbing og tyveri! Du setter ikke en kar i 20 år i isolat for mobbing eller tyveri, så da er det åpenbart for mye straff for voldtekt. Ser du ikke linken mellom de tre? Ser du ikke at straffen må reflektere skaden forbrytelsen gjorde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...