Gå til innhold

Hva burde straffen for voldtekt være?


straff for voldtekt hvilken?  

341 stemmer

  1. 1. hvilken straff?

    • fengsel 1 år
      13
    • fengsel 5 år
      115
    • fengsel 21 år
      45
    • fengsel forvaring resten av livet
      18
    • tvunget kastrering og fengsel for 21 år
      53
    • fengsel for 21 år slipper ut vis han selv sier ja til kastrering
      34
    • 100 timers samfunsarbeid
      4
    • en bot på 25000
      2
    • bot på 25000 og fengsel i 2måneder
      10
    • ingen straff
      12
    • andre ( komenter gjerne )
      35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener ikke at man skal iverksette fengsel eller tvangskastraksjon når det gjelder 12-åringer, men det betyr ikke at man skal bagatellisere det heller! De burde føres opp i noe slags register ettersom de allerede har vist tendenser slik at politiet kan følge ekstra godt me hva de foretar seg de neste feks. 8 årene. Man må være på vakt!

Er litt usikker på hvordan saken skal gripes ann ang.d em. vet ikke om instutisjon eller ungdomsfengsel kunne være gode tiltak når det gjelder såpass små barn. Foreldrene burde iallefall bli innkalt til et forhør for å forklare om de har noen anelse om hvordan barna deres kan ha begått denne handlingen. Kansje har foreldrne sviktet totalt. Iallefall burde man høre hva de har å si. Både ugene som voldtok og 10-åringen som ble voldtatt burde selvsagt ha en slags for for oppfølging. men som sagt er det vansklig å avgjøre når det er såpass små barn som er innvolvert.

 

Når det er sagt, jeg hadde ikke brydd meg om disse tre guttene som sto bak hadde blitt tvangsfoflyttet for å grave grøfter i de kaldeste delene av Svaldbard!

 

hvordan mener du saken burde håndtreres både ovenfor guttene og den jenta som ble voldtatt?

 

Ang. forskjell på 5 år og 21 års fengsel for voldtekt: Det er latterlig å ha så stor varriasjon for samme forbrytelse uansett hvor stor skade offeret har tatt av det!

Endret av Glimti
Fjernet ting som gikk på person.
Lenke til kommentar

Nei, ikke nødvendigvis! Tungt kriminelle er ikke noe tap uansett! Ta feks. Viggo Kristiansen som var hovedmannen bak Baneheiadrapene. han ble dømt til 21 års fengsel og 10 års sikkring. Altså 31 år til sammen bortsett fra at et fengselsår er vel ikke fullt ut et vanelig år. Han var 21 år da han ble arrestert. vet ikke om han rakk å fylle 22 før han ble dømt pog begynte soningen. Uansett så hadde han gjort seg skyldig i voldtekt og drap på et par småjenter og det hadde vært en masse bråk med ham før det. Samfunnet har ikke noe å tape på om han aldri slipper ut igjen så man trenger ikke å være så forsiktig med å holde det kriminelle søppelet inne!

Lenke til kommentar
Ikke lov å voldta menn, barn, gravide eller gamle damer og heller ikke folk som er opplagt sterile/veldig ufruktbare pga f eks downs syndrom. Og ikke lov med oral eller anal voldtekt etc. Men lov å voldta kona di for å gjøre henne gravid og lov å voldta damer som ikke sørger for å være gravide hele tida. Man har uansett ikke ressurser til å håndheve voldtekter, og det burde være opp til kvinnene og familien deres å beskytte dem mot voldtekt, ikke politiet. Kan jo bare gå ut med pute på magen for å se gravid ut. Det vil antagelig gjøre deg mindre seksuellt atraktiv likevel.

"Lov til å voldta koni di for å gjøre henne gravid og lov å voldta damer som ikke sørger for å være gravide hele tida."

Ja, ikke sant, vel? Helt greit, liksom. "He, he, he."

Tja. Jeg mistenker at onsdagsfilmen på TVNorge har farget sinnet til de som evt får problemer for "småting".

Setter det på spissen her. Men jeg mener seriøst at folk flest lar seg påvirke i for stor grad av enkelt hendelser. Utrolig så skjør psyke vi skal ha. Tviler på at folk ble så skakkjørte mentalt før i tiden.

De blir ikke det nå heller. De blir bare lurt til å tro det pga psykoanalyse og lignende kvakksalveri.

Voldtektsofrene må bare tåle det da, mener dere vel.

men tilbake til saken. så alle kriminele burde få lov og slippe straff pga det er "naturligt" ?

vis jeg tar feil pjuuok bare korekter meg

Ja, det mener jeg absolutt! Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig da det er naturlig å ha trang til å spre gener.

Å ja! Men da burde det vel være lov, da! Stakkars forbryterne som voldtar, de kan jo ikke noe for det. Ta deg en bolle.

 

Slike synspunkt som Reproductivist og Pjuuok her kommer med tyder på en fjern virkelighetsoppfatning eller dårlige forsøk på å provosere.

 

Grove voldtekter/voldtekter av barn/drapsvoldtekter, osv. er ikke noe å bagatellisere.

 

Tror de fleste burde kunne forstå at symbolske straffer og dumsnillisme ikke duger når man har med slike fæle sosiopater å gjøre. Det blir å kaste perler for svin.

 

Jeg svarte "andre", da med de verste tilfellene i mente. Var det opp til meg, ble de enten kastrert eller henrettet. Slike "menn" trenger vi ikke å ha i samfunnet, vi ønsker ikke å ha dem heller. Bli kvitt dem. Eneste alternativ er å sperre dem inne på isolat for resten av livet.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar
Jeg svarte "andre", da med de verste tilfellene i mente. Var det opp til meg, ble de enten kastrert eller henrettet. Slike "menn" trenger vi ikke å ha i samfunnet, vi ønsker ikke å ha dem heller. Bli kvitt dem. Eneste alternativ er å sperre dem inne på isolat for resten av livet.[/b]

 

Forbred deg på å få slengt etter deg at du lever i middelalderen, at staten ikke skal synke ned til gjerningsmennenes nivå og at alle kan lære... :roll:

 

Er helt enig med deg. I utgangspunktet så er en god voldtektsforbryter en død voldtektsforbryter! Men ettersom offre etter voldtekt kan hjelpes og rehabiliteres og forhåpentligvis komme videre med livet mener jeg at man ikke nødvendigvis burde kvitte seg med voldtektsforbryterne ved første og beste anledning. Tvangskastrering og feks. 20 år på enecelle uten tilbud om fritidsaktiviteter samt med brev og besøksforbud og ikke annet lesestoff enn andre voldtektssaker slik at man forhåpentligvis lærer hva man har gjort. Da ville de muligens ha lært til de slipper ut.

Lenke til kommentar
Tvangskastrering og feks. 20 år på enecelle uten tilbud om fritidsaktiviteter samt med brev og besøksforbud og ikke annet lesestoff enn andre voldtektssaker slik at man forhåpentligvis lærer hva man har gjort. Da ville de muligens ha lært til de slipper ut.

Jo da, dette er også et rimelig alternativ. Det kunne fungert.

Lenke til kommentar
Og tror du det vil fungere i praksis å lukke alle inne i 21 år?

 

Ja, dersom staten virkelig går inn for det! Er det noen spesielle komplikasjoner du tenker på?

 

Og tror du det vil fungere i praksis å lukke alle inne i 21 år?

 

For all del, la oss innføre et straffregime, hvor straffen er spikret i hver eneste sak. Nyanser er for pyser! :!:

 

Ønsker du et samfunn der holdningen "Nyanser er for pyser" eller "Bot bir bedring" råder?

Lenke til kommentar
Ønsker du et samfunn der holdningen "Nyanser er for pyser" eller "Bot bir bedring" råder?

Jeg ønsker et samfunn med lite kriminalitet, der færrest mulig sitter i fengsel. Omtrent slik som Norge i dag. Det finnes plenty av eksempler av land som går andre veien, men man jo må spørre seg hva poenget er.

Lenke til kommentar
En gang er en gang for mye! De har tråkket over grensen og vist at de er villig til å voldta. Da skal man ta det på allvor og ta de nødvendige forhåndsreglene istedefor å gnåle om at alle fortjener en ny sjanse og alle kan forbedre seg! En hyggelig teori, men den fungerer ikke i praksis!

Exactly. At det ikke fungerer i praksis, ser man i Norge idag. De blir dullet med, det hjelper ikke en dritt. "Stakkars dem" sier andre. Yeah right!

 

Når man snakker om denne typen, er gjentakelsesfaren stor. Nettopp fordi de tenner på å "ta" noen med vold og dominere vedkommende (voldtekt), og/eller å leve ut sine sykelige lyster (øvrige seksualforbrytere) greier de til syvende og sist ikke å styre trangen de har til å gjøre det igjen og igjen. Det ligger i deres natur.

 

Alle de nye sjansene koster samfunnet. I form av skattepenger og flere ofre. Noe som kan og bør unngås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...