Gå til innhold

Hva burde straffen for voldtekt være?


straff for voldtekt hvilken?  

341 stemmer

  1. 1. hvilken straff?

    • fengsel 1 år
      13
    • fengsel 5 år
      115
    • fengsel 21 år
      45
    • fengsel forvaring resten av livet
      18
    • tvunget kastrering og fengsel for 21 år
      53
    • fengsel for 21 år slipper ut vis han selv sier ja til kastrering
      34
    • 100 timers samfunsarbeid
      4
    • en bot på 25000
      2
    • bot på 25000 og fengsel i 2måneder
      10
    • ingen straff
      12
    • andre ( komenter gjerne )
      35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns folk her glemmer at voldtekt er en fetisjisme, noe som gjør det til et psykologisk tilfelle.
Semantikk.

 

Motivasjonen bak handlingen er jeg likegyldig for. Handlingen vil alltid være den samme for den som blir utsatt for overgrepet.

 

Om vi kaller drap, tortur eller blind vold for fetisjisme, vil de handlingene også være ustraffbare?

Lenke til kommentar
Husk nå at du ikke kan ha noen 100% garabti for at voldtektsforbryterne virkelig har forbedret seg etter rehabiliteringen selvom det later til det. Da er det godt å ha en ekstra sikkerhetsgaranti som tvangskastrering før de evnt. slipper ut! ;)

 

100% garanti får man vel ikke av voldsforbrytere og andre kriminelle vil jeg tro.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar
Syns folk her glemmer at voldtekt er en fetisjisme, noe som gjør det til et psykologisk tilfelle.
Semantikk.

 

Motivasjonen bak handlingen er jeg likegyldig for. Handlingen vil alltid være den samme for den som blir utsatt for overgrepet.

 

Om vi kaller drap, tortur eller blind vold for fetisjisme, vil de handlingene også være ustraffbare?

 

Poenget er at man skal få behandling, det er ikke vanskelig å skifte seksuelle relasjoner. Jeg kan faktisk si det slik at det å straffe folk for fetisjisme er som å stenge en person fra sex, og det vet jeg uendelig godt selv.

 

En fetisjisme er en seksuell relasjon, om du runker til voldtekter ofte nok så vil du tenne på voldtekter.

 

Ergo: Behandling og isolering er løsningen.

Lenke til kommentar

2 måneders fengsel, Kjemisk kastrering i 3 år og 250.000 i tort og svie til offeret.

Pluss tillegg i fengselstraff og tort og svie hvis det var brutalt.

Eventuell soning med fotlenke hjemme.

 

Fengsel for å tvinge seg på noen, jo mer brutalt jo lengre.

Kastrering for å hindre gjentagelse.

 

Minst 250.000 i tort og svie for tapt arbeidsfortjeneste, skolegang og utgifter til psykolog med mer.

Men det blir synsing det her, siden jeg ikke har noen særlig lovkunnskaper.

 

Tilsvarende burde det være tort og svie til påstått gjerningsperson ved falsk anmeldelse.

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du at de ikke ville ha fungert som normale mennesker etter ti år på issolat (latterlig kort tid forøvrig), rehabilitering og tvangskastrering?

 

Fordi man sitter innelåst uten uten tv, radio, ingen å snakke med. Man sitter innelåst 23 timer i døgnet. Det påvirker en.

 

Når jeg var inne, var vi låst på cella i 22 timer vær lørdag og søndag. Noen ganger 1 time trening. Dog vi hadde tv, men det har vært de værste dagene i mitt liv.

 

Tror du undervurder effekten ved norske fengsler.

 

 

er det slikt at alle i norske fengsler blir behandlet likt? tenker: får mordere like bra behandling som noen som valgte og sitte 3 dager for boten sin ? :)

Lenke til kommentar
er det slikt at alle i norske fengsler blir behandlet likt? tenker: får mordere like bra behandling som noen som valgte og sitte 3 dager for boten sin ? :)

 

De som ikke betaler boten sin sitter på lav sikkerhet. Og der aner jeg ikke hvordan de har det, men der kan man bevege seg utenfor portene til bestemte tider. Folk blir behandlet likt i fengsel ja, kanskje ikke av medfanger. Vi hadde en inne som hadde mishandlet ei ung dame, og han var ikke den som var godt likt der inne. Men det er så klart begrenset hva man kan gjøre uten å få konsekvenser, da det er kameraer overalt utenom i dusjen.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...