Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor mye det koster å få oppdatert en Sigma 500 - blits? Kjøpte nettopp 7D, men nevnte blits funker ikke på den. Har skjønt at den må sendes inn for oppdatering.

Måtte i sin tid gjøre det samme, og det kostet ikke en krone. Så lenge du er innenfor reklamasjonstiden (5 år), så dekker de det.

 

Tror den er innenfor, spørsmålet er om jeg finner kvitteringen da det var en gave....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

EOS 7D locking mode dial modification service.

 

Canon tilbyr en hardwaremodifikasjon (mot en kostnad) av programhjulet, slik at det blir mulig å låse det på et bestemt program og unngå at man med ett uhell kan komme til å endre programvalg.

Denne artikelen er å finne på Canon UK, men jeg har dessverre ikke funnet ut om denne muligheten er/blir tilgjengelig i Norge.

I USA vil kostnaden bli $110.

 

Selv om jeg av og til endrer programvalg ved ett uhell, så er jeg usikker på om det er aktuellt å benytte meg av denne eventuelle muligheten. Men kanskje det er noen av dere andre 7D/5DII som ønsker dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar sjansen på å spørre om noe sikkert er tatt opp tidligere i denne tråden.

Spørsmålet er da om det er mulig å låse eksponering samt overeksponere når man bruker auto iso i manuell modus.

Jeg bruker manuell modus sammen med auto iso nesten halvparten av tiden nå siden jeg ikke er så redd for høy ISO med 7D som jeg har vært med 40 og 50D, men jeg savner eksponeringslås og manuell overeksponering fra AV innstillingen.

 

Jeg antar at tanken bak at dette ikke ser ut til å være mulig er at manuell er manuell og at det da ikke gir mening å låse eksponering og å definere fast eksponeringskompensasjon, men manuell med auto Iso er egentlig ikke mer manuell enn Av/Tv med definert Iso, og da burde det vel være mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...