Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker litt på å selve 7D-en. Har ikke blitt brukt i nærheten av hva jeg håpte på.

 

Har også en Tokina 11-16 mm F2.8 og Canon 24-105mm F4L jeg selger med, i tillegg til ekstra batteri, skulderveske (Classified 160 AW), UV-filter.

 

Hva kan jeg forvente å få solgt det for? Utstyret er rundt 4-6 måneder gammelt.

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt på å selve 7D-en. Har ikke blitt brukt i nærheten av hva jeg håpte på.

 

Har også en Tokina 11-16 mm F2.8 og Canon 24-105mm F4L jeg selger med, i tillegg til ekstra batteri, skulderveske (Classified 160 AW), UV-filter.

 

Hva kan jeg forvente å få solgt det for? Utstyret er rundt 4-6 måneder gammelt.

Litt vanskelig å si, bruktsalg kommmer litt an på tilbud priser i butikker.

Men jeg kan si hva jeg solgte mitt system for når jeg gikk over til Nikon :)

7D (2300 eksponeringer) + orginalt grep + orginalt batteri = 10.000,-

24-105 f/4 L IS = 6000,-

70-200 f/4 L IS = 7500,-

17-40 f/4L = 4500,-

Når det er sagt, så var nok 7D'en og 70-200 billig, jeg kunne solgt 7D'en og 70-200'en 4 ganger på samme kveld :)

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å si, bruktsalg kommmer litt an på tilbud priser i butikker.

Men jeg kan si hva jeg solgte mitt system for når jeg gikk over til Nikon :)

7D (2300 eksponeringer) + orginalt grep + orginalt batteri = 10.000,-

24-105 f/4 L IS = 6000,-

70-200 f/4 L IS = 7500,-

17-40 f/4L = 4500,-

Når det er sagt, så var nok 7D'en og 70-200 billig, jeg kunne solgt 7D'en og 70-200'en 4 ganger på samme kveld :)

Takker for svar!

 

For de av dere som sender PM, har jeg ikke bestemt meg ennå, jeg leker bare med tanken: nårat jeg interrailet i Europa med kamera og veske rundt halsen, misunnet jeg de med Sony NEX-5 med pannekake-16mm f2.8.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Når det er sagt, så var nok 7D'en og 70-200 billig, jeg kunne solgt 7D'en og 70-200'en 4 ganger på samme kveld :)

Jeg har prøvd å kjøpe en 70-200 f/4 IS på bruktmarkedet en stund, men har gitt opp. Folk er jo helt tussete og kjøper brukte varer med redusert/ingen garanti for tett opp mot nypris og ofte over det man må gi i USA.

 

Da er det bedre å legge på 1800,- og få noe som man kan være sikker på aldri har vært i gulvet eller utsatt for sand og vann. Men du store verden, fint at det er lett å få solgt brukt.

 

-k

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha brukt min 7D i ca ett halvt år, så er jeg egentlig forbausende godt fornøyd. Tanker om att det vel kommer en mark II i løpet av ett par år har ikke streifet meg, for jeg kan knapt se at det egentlig er noen nye funksjoner eller oppgraderinger som jeg trenger.

D.v.s. at tanken ikke hadde streifet meg før i dag, når jeg leste litt om erfaringer som (uansett merke) folk har hatt med minnekort som streiker eller f.eks. manglende backup. Så det er en mulighet som f.eks. finnes på Nikon D300s som jeg er litt misunnelig på, nemlig plass til å ha to minnekort i huset og med de mulighetene det er til allerede i "fotoøyeblikket" å få backup.

Nå er det vel noen Nikonianere som vil komme med forlag om at det bare er for meg å skifte merke, joda det er en mulighet, men jeg kommer ikke til å benytte meg av den. Som sagt så er jeg meget fornøyd med mitt nåværende utstyr, og med en brukbar samling av optikk så er det for mye "styr" å skulle bytte ut hele min samling.

Men en 7D II eller 5D III(når de kommer om ett par år) med dual minnekortplass, ville få meg til å vurdere oppgradering. Om ett slikt hus da skulle måtte bruke SD-kort, så får jeg heller ta den relativt "rimelige" kostnaden med å skifte ut mine minnekort (d.v.s. de vil vel forsatt stå i mitt backupkamera).

Lenke til kommentar
Når det er sagt, så var nok 7D'en og 70-200 billig, jeg kunne solgt 7D'en og 70-200'en 4 ganger på samme kveld :)

Jeg har prøvd å kjøpe en 70-200 f/4 IS på bruktmarkedet en stund, men har gitt opp. Folk er jo helt tussete og kjøper brukte varer med redusert/ingen garanti for tett opp mot nypris og ofte over det man må gi i USA.

 

Da er det bedre å legge på 1800,- og få noe som man kan være sikker på aldri har vært i gulvet eller utsatt for sand og vann. Men du store verden, fint at det er lett å få solgt brukt.

 

-k

Jeg vet ikke hva prisen er på 70-200 f4 is'en i statene, prisen jeg tok var ca 2300,- lavere en JF med ca 3.5 år igjen av garantien når jeg solgte det.

Intrykket jeg fikk var at kjøperen var veldig opptatt i å kjøpe norsk eksemplar pga garantien.

En annen ting er at huset og objektivene jeg solgte var prisatt lavere en majoriteten på foto dotten :) tror at det var en av grunnene til at ting ble solgt så raskt.

Lenke til kommentar

Jeg vaklet lenge mellom 60D og 7D. Hovedoppgaven til huset blir video. Selv om 60D har overtaket på brukervennlighet (skjermen/histogram i video) klarte jeg ikke ligge unna det tilbudet. 8500 for 7D er bare latterlig. Nesten sånn at man kan selge det med profitt. Selv om 60D går for 9000 under messa i Oslo, føles det urimelig ut for en "super rebel". Her tror jeg Dual Digic4 har en fordel (rolling shutter/pan). Hvis skjermen blir et så stort savn, får jeg fikse meg et 600D når det dukker opp en vakker dag. Kan ikke tenke meg annet enn at flippskjerm blir normen framover.

Lenke til kommentar

Noen flere enn meg som fikk et eksemplar? Jeg hadde plutselig bestilling på to stykker inne grunnet en misforståelse. Kunne sikkert ha kjøpt begge for så å selge med litt fortjeneste igjen, men det orket jeg ikke å styre med. Bestilte på nettet, så slapp å stå i kø i butikken.

 

Oppgraderer fra 30D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...